МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 10.12.2016, 03:00
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [522]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » Файлы » методические материалы

9 клас. художня культура. Урок 12. Культура і людина в сучасному світі.
06.11.2013, 18:34

Тема. Культура і людина в сучасному світі. Відображення емоцій і почуттів, думок і мрій людини у цінностях художньої культури.

Мета: учити учнів усвідомлювати значення мистецтва як засобу для пізнання світу і самовдосконалення;формувати вміння оцінювати явища масової культури; розвивати критичне мислення , творчу уяву та бажання самовдосконалюватися ; виховувати естетичний смак і стійкий інтерес до пізнання світової мистецької скарбниці

Тип уроку: комбінований                              

Обладнання: візуальний ряд:репродукції картин Л.да Вінчі «Джоконда», В.Васнецов «Три богатирі», І.Айвазовський «Буря»; зображення скульптури ж. Гудона «Вольтер»; фрагменти фільму «7 чудес»; презентація «Сальвадор Далі»; музичний ряд: Л. Бетховен «5 симфонія», В.А.Моцарт «Турецьке рондо», М.Басков «Сирень», укр.народна «Взую тещу в чоботи»

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми знаємо, що мистецтво здатне впливати на людину, і щоразу переконуємося  в цьому на власному досвіді, коли відчуваємо, як мистецький твір (картина ,скульптура,фільм,вистава,музика) змушує нас радіти чи сумувати або замислитися над важливими питаннями. Але це лише верхівка піраміди, тому що вплив мистецтва, художньої культури є значно глибшим.

Запитання до учнів

 Що саме допомагає нам збагатитися духовно, стати гармонійними людьми, здатними виявляти добро і любов, удосконалюючи навколишній світ і себе в ньому?

(відповіді залишати у коментарях до уроку).

Слово вчителя

Так, звертаючись до емоційно – чуттєвої сфери, художня культура виконує важливу місію – формує внтрішній світ людини, сприяючи її розвитку як творця культурних цінностей.

ІІІ. Викладення  нового навчального матеріалу

Розповідь учителя

Відомо, що здібності людини повною мірою розкриваються лише в суспільно значущій діяльності. Важливо, щоб ця діяльність була зумовлена не лише зовнішніми чинниками (суспільством), але  й внутрішньою потребою особистості. Кожний  із видів мистецтва, впливаючи на душу людини загалом, торкається різних струн, і в цьому розумінні вони є незамінними .

Саме багатство національної культури здатне активно впливати на формування творчої особистості майбутніх спеціалістів у будь-якій галузі.

Визначено 3 основних складових системи:

*культура як соціальне явище

*культура як система ціннісних уявлень

*культура як універсальний засіб самореалізації

Розминка

Дидактична гра «Закінчи речення»

*Поняття «культура» стосується…( тіла, духу, розуму)

*Творцем і носієм культури є …(людина, народ)

*В основі народної культури лежать …..(традиції)

* Мораль, освіта, наука належать …(духовної) культури

* Найпоширенішою культурою нашого часу є…(масова) культура

*Зразками творів, що мають яскраві риси української національної культури є…(Вишиванка,хата-мазанка)

Запитання до учнів

Яку роль, на вашу думку, виконує сприймання творів мистецтва, впливаючи на наш стан?

(варіанти відповідей учнів)

Мозковий штурм

Чи можна стверджувати, що такі поняття як «культура» та «цивілізація» взаємопов’язані і яким чином?

Слово вчителя про взаємозв’язок понять «культура» та «цивілізація».

Словникова робота (учні роблять записи в зошитах).

Культура – означає «обробка», «землеробство» , інакше кажучи це олюднення, зміна природи як середовища перебування.

Культура-сукупність практичних матеріальних і духовних надбань суспільства й людини, що втілюються в результатах продуктивної діяльності.

Цивілізація –це етап розвитку людського суспільства і характеру самого суспільства. Чим більше розвинуте суспільство, тим більша питома вага в ньому загальнолюдських цінностей.

Вчитель. Отже, можна стверджувати, що чим вищий розвиток цивілізації тим вищий розвиток культури.

?? А для чого взагалі людям потрібна культура?

(учні дають відповіді на зелених листках і прикріплюють їх до «дерева цивілізації» на дошці)

  • Духовного розвитку кожного індивідуума
  • Задовольняє естетичні смаки
  • Для приємного відпочинку
  • Для задоволення матеріальних потреб

Вчитель. Як ви гадаєте, чому я слово культура зображена у вигляді дерева?

(так як дерево постійно росте, так  і цивілізація постійно розвивається, а тому запити людей і культура повинні рости)

Проблемне запитання

Вчитель. Чи згодні ви з тезою: «Ми створили цивілізацію, яка знає ціну всьому, але не знає цінностей?»

(Дайте відповіді у коментарях до уроку)

Вчитель. Отже, ми підійшли з вами до завдання уроку: «Виявити, яким чином твори мистецтва впливають на наші  емоції, почуття, думки та чи є художня культура засобом самореалізації творчої особистості?»

Презентація

Я пропоную вашій увазі перегляд презентацій про творчість  іспанського художника ХХ ст.. Сальвадора Далі, а ви скажете, які емоції викликають у вас його твори

Відповіді учнів у коментарях до уроку: захоплення, подив, радість, сум, велич, ніжність, любов,пристрасть

Запитання до учнів:

      Чи можна стверджувати, що художні твори впливають на наш настрій? (відповіді залишати у коментарях до уроку)

Вчитель:  мистецькі шедеври дають змогу поринути в емоційно-чуттєвий світ іншої людини, а відтак – зрозуміти її. Твір мистецтва –це продукт худ. творчості, у якому в чуттєво-матеріальній формі втілений духовно-змістовний задум його творця-художника.

Творча вправа 1         «Твій настрій у творах мистецтва»

Завдання:

 У коментарях до уроку Стисло опишіть свій душевний стан у цей момент (або в певний період власного життя) . Знайдіть мистецький твір, що відповідає описаному настрою. Доведіть схожість.

Завдання:

Оберіть мистецький твір, що не відповідає вашому настрою, У коментарях до уроку  поясніть чому.

    К. Айвазовський «Буря»                                     А. Коцка «Гуцулка»

                      

С.Васильківський «Захід сонця     над озером»     Й.Бокшай «Зима»

 

Домашнє завдання: підготовка до семінару: «Культура і її роль у суспільстві».
Орієнтовні завдання: підготувати короткі дослідження мистецької діяльності окремих майстрів різних напрямів: музикантів, співаків, художників, танцюристів і визначити, в чому полягає оригінальність їх творчого пошуку, як вони за допомогою мистецьких засобів виразності передають власні почуття, емоції, мрії, тощо.
5. Підсумок уроку.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (виконується ПИСЬМОВО В КОМЕНТАРЯХ ДО УРОКУ. Не забувайте залишанти свої дані)

1. Функції культури в суспільстві.

2. Поясніть, як за допомогою мистецьких творів відбувається взаємодія мит

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 418 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 1
avatar
1
смотрел
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz