МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 26.04.2017, 04:18
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [621]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 29
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[15.11.2011]
Сценарий - приветствие для гостей семинара педагогов-организаторов (0)
Главная » Файлы » методические материалы

9 клас. художня культура. Урок 12. Культура і людина в сучасному світі.
06.11.2013, 18:34

Тема. Культура і людина в сучасному світі. Відображення емоцій і почуттів, думок і мрій людини у цінностях художньої культури.

Мета: учити учнів усвідомлювати значення мистецтва як засобу для пізнання світу і самовдосконалення;формувати вміння оцінювати явища масової культури; розвивати критичне мислення , творчу уяву та бажання самовдосконалюватися ; виховувати естетичний смак і стійкий інтерес до пізнання світової мистецької скарбниці

Тип уроку: комбінований                              

Обладнання: візуальний ряд:репродукції картин Л.да Вінчі «Джоконда», В.Васнецов «Три богатирі», І.Айвазовський «Буря»; зображення скульптури ж. Гудона «Вольтер»; фрагменти фільму «7 чудес»; презентація «Сальвадор Далі»; музичний ряд: Л. Бетховен «5 симфонія», В.А.Моцарт «Турецьке рондо», М.Басков «Сирень», укр.народна «Взую тещу в чоботи»

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми знаємо, що мистецтво здатне впливати на людину, і щоразу переконуємося  в цьому на власному досвіді, коли відчуваємо, як мистецький твір (картина ,скульптура,фільм,вистава,музика) змушує нас радіти чи сумувати або замислитися над важливими питаннями. Але це лише верхівка піраміди, тому що вплив мистецтва, художньої культури є значно глибшим.

Запитання до учнів

 Що саме допомагає нам збагатитися духовно, стати гармонійними людьми, здатними виявляти добро і любов, удосконалюючи навколишній світ і себе в ньому?

(відповіді залишати у коментарях до уроку).

Слово вчителя

Так, звертаючись до емоційно – чуттєвої сфери, художня культура виконує важливу місію – формує внтрішній світ людини, сприяючи її розвитку як творця культурних цінностей.

ІІІ. Викладення  нового навчального матеріалу

Розповідь учителя

Відомо, що здібності людини повною мірою розкриваються лише в суспільно значущій діяльності. Важливо, щоб ця діяльність була зумовлена не лише зовнішніми чинниками (суспільством), але  й внутрішньою потребою особистості. Кожний  із видів мистецтва, впливаючи на душу людини загалом, торкається різних струн, і в цьому розумінні вони є незамінними .

Саме багатство національної культури здатне активно впливати на формування творчої особистості майбутніх спеціалістів у будь-якій галузі.

Визначено 3 основних складових системи:

*культура як соціальне явище

*культура як система ціннісних уявлень

*культура як універсальний засіб самореалізації

Розминка

Дидактична гра «Закінчи речення»

*Поняття «культура» стосується…( тіла, духу, розуму)

*Творцем і носієм культури є …(людина, народ)

*В основі народної культури лежать …..(традиції)

* Мораль, освіта, наука належать …(духовної) культури

* Найпоширенішою культурою нашого часу є…(масова) культура

*Зразками творів, що мають яскраві риси української національної культури є…(Вишиванка,хата-мазанка)

Запитання до учнів

Яку роль, на вашу думку, виконує сприймання творів мистецтва, впливаючи на наш стан?

(варіанти відповідей учнів)

Мозковий штурм

Чи можна стверджувати, що такі поняття як «культура» та «цивілізація» взаємопов’язані і яким чином?

Слово вчителя про взаємозв’язок понять «культура» та «цивілізація».

Словникова робота (учні роблять записи в зошитах).

Культура – означає «обробка», «землеробство» , інакше кажучи це олюднення, зміна природи як середовища перебування.

Культура-сукупність практичних матеріальних і духовних надбань суспільства й людини, що втілюються в результатах продуктивної діяльності.

Цивілізація –це етап розвитку людського суспільства і характеру самого суспільства. Чим більше розвинуте суспільство, тим більша питома вага в ньому загальнолюдських цінностей.

Вчитель. Отже, можна стверджувати, що чим вищий розвиток цивілізації тим вищий розвиток культури.

?? А для чого взагалі людям потрібна культура?

(учні дають відповіді на зелених листках і прикріплюють їх до «дерева цивілізації» на дошці)

  • Духовного розвитку кожного індивідуума
  • Задовольняє естетичні смаки
  • Для приємного відпочинку
  • Для задоволення матеріальних потреб

Вчитель. Як ви гадаєте, чому я слово культура зображена у вигляді дерева?

(так як дерево постійно росте, так  і цивілізація постійно розвивається, а тому запити людей і культура повинні рости)

Проблемне запитання

Вчитель. Чи згодні ви з тезою: «Ми створили цивілізацію, яка знає ціну всьому, але не знає цінностей?»

(Дайте відповіді у коментарях до уроку)

Вчитель. Отже, ми підійшли з вами до завдання уроку: «Виявити, яким чином твори мистецтва впливають на наші  емоції, почуття, думки та чи є художня культура засобом самореалізації творчої особистості?»

Презентація

Я пропоную вашій увазі перегляд презентацій про творчість  іспанського художника ХХ ст.. Сальвадора Далі, а ви скажете, які емоції викликають у вас його твори

Відповіді учнів у коментарях до уроку: захоплення, подив, радість, сум, велич, ніжність, любов,пристрасть

Запитання до учнів:

      Чи можна стверджувати, що художні твори впливають на наш настрій? (відповіді залишати у коментарях до уроку)

Вчитель:  мистецькі шедеври дають змогу поринути в емоційно-чуттєвий світ іншої людини, а відтак – зрозуміти її. Твір мистецтва –це продукт худ. творчості, у якому в чуттєво-матеріальній формі втілений духовно-змістовний задум його творця-художника.

Творча вправа 1         «Твій настрій у творах мистецтва»

Завдання:

 У коментарях до уроку Стисло опишіть свій душевний стан у цей момент (або в певний період власного життя) . Знайдіть мистецький твір, що відповідає описаному настрою. Доведіть схожість.

Завдання:

Оберіть мистецький твір, що не відповідає вашому настрою, У коментарях до уроку  поясніть чому.

    К. Айвазовський «Буря»                                     А. Коцка «Гуцулка»

                      

С.Васильківський «Захід сонця     над озером»     Й.Бокшай «Зима»

 

Домашнє завдання: підготовка до семінару: «Культура і її роль у суспільстві».
Орієнтовні завдання: підготувати короткі дослідження мистецької діяльності окремих майстрів різних напрямів: музикантів, співаків, художників, танцюристів і визначити, в чому полягає оригінальність їх творчого пошуку, як вони за допомогою мистецьких засобів виразності передають власні почуття, емоції, мрії, тощо.
5. Підсумок уроку.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (виконується ПИСЬМОВО В КОМЕНТАРЯХ ДО УРОКУ. Не забувайте залишанти свої дані)

1. Функції культури в суспільстві.

2. Поясніть, як за допомогою мистецьких творів відбувається взаємодія мит

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 477 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 1
avatar
1
смотрел
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[23.04.2017]
Учні школи взяли участь в обласному турі Всеукраїнського фестивалю "На крилах гармонії" (0)
[23.04.2017]
Команда юних правознавців школи взяла участь у районному брейн-ринзі (0)
[19.04.2017]
Актуальні питання щодо створення опорних шкіл (0)
[19.04.2017]
УВАГА!!! ОПОРНІ ШКОЛИ ЗА НОВОЮ ПОСТАНОВОЮ МОЖУТЬ НЕ МАТИ ФІЛІЙ, АЛЕ... (0)
[18.04.2017]
Щодо звіту з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах району на 2016-2017 роки у 2017 р (0)
[18.04.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання (0)
[17.04.2017]
32 навчальний тиждень з 03 по 05 травня 2017 року (0)
[15.04.2017]
План проведення місячника правових знань у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програм (0)
[12.04.2017]
Сегодня школа беззащитна перед родительским произволом. В Херсоне учительница умерла после выяснения отношений с родителями шестиклассника (1)
[12.04.2017]
31 навчальний тиждень. З 24 по 28 квітня 2017 року (0)
[11.04.2017]
"Чисте подвір'я" (0)
[11.04.2017]
Про заходи ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ В`ЯЗНІВ ФАШИСТСЬКИХ КОНЦТАБОРІВ (0)
[07.04.2017]
Розпочато тренінг з патріотичного виховання (0)
[06.04.2017]
30 навчальний тиждень з 17 по 24 квітня 2017 року (0)
[05.04.2017]
Білити дерева і бордюри ЗАБОРОНЕНО (0)
[04.04.2017]
Що потрібно знати, перш ніж стати вчителем (0)
[02.04.2017]
29 навчальний тиждень. З 10 по 14 квітня 2017 року (0)
[01.04.2017]
Підсумки тижня в освіті: головні події (0)
[31.03.2017]
Про проведення дитячого конкурсу малюнку "«Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого краю»!", присвячений 85-річчю Донецької області (0)
[30.03.2017]
Наши школьные таланты. Михаил Лыженко. Труба. "Ноктюрн" А.Бабаджаняна (0)
[28.03.2017]
Наши школьные таланты. Лыженко Илья. Флейта. Шербургские зонтики (0)
[25.03.2017]
У вихідні переходимо на літній час. Ігри з часом і здоров'ям продовжуються (0)
[25.03.2017]
Підсумки тижня в освіті: головні події (0)
[25.03.2017]
Чим зайняти дитину під час весняних канікул? (0)
[25.03.2017]
Всім ТЕРМІНОВО надати звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах (0)
[25.03.2017]
У триденний термін всім підготовити фото і відеоматеріали п подвиги в різних сферах життєдіяльності від дня заснування області до сьогодення (0)
[25.03.2017]
На территории Донецкой области введены ограничения и запреты с 23 марта 2017 года (0)
[25.03.2017]
План работы на весенние каникулы с 03.04. по 07.04.2017 г (0)
[25.03.2017]
В Донецкой области чрезвычайный режим: В лес не ходить, видео не снимать, дроны не запускать (0)
[23.03.2017]
28 навчальний тиждень. З 27 по 31 березня 2017 року (0)
[20.03.2017]
Відомість надання інформації з національно-патріотичного виховання березень 2017 (0)
[20.03.2017]
Про відзначення 100-річчя утворення Української Центральної Ради та 100-річчя подій української революції (0)
[17.03.2017]
План заходів щодо відзначення року української мови в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[14.03.2017]
Заходи до Дня українського добровольця (0)
[11.03.2017]
27 навчальний тиждень. З 20 по 24 березня 2017 року (0)
[09.03.2017]
Шевченківське свято в Кіндратівській СШ (0)
[07.03.2017]
Театр танцю "Надія" Театр пісні "Веселка" та Театр пісні "Козачата" привітали з 8 Березня (0)
[05.03.2017]
26 навчальний тиждень. З 13 по 17 березня 2017 року (0)
[03.03.2017]
План заходів щодо святкування 85-річчя Донецької області в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[02.03.2017]
Кругообіг брехні в освіті.В. Громовий: МАРАЗМ № 23. Радянський event-менеджмент (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz