МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 22.09.2018, 17:04
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 5
Гостей: 5
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

9 клас. Художня культура. Урок 14. Періодизація розвитку художньої культури. Поняття «стиль епохи», «національний стиль», « індивідуальний с
29.11.2013, 14:41

Урок 14. Періодизація розвитку художньої культури. Поняття «стиль епохи», «національний стиль», « індивідуальний стиль митця».

Тема: Періодизація розвитку художньої культури. Поняття «стиль епохи», «національний стиль», « індивідуальний стиль митця».
Мета: вчити орієнтуватись в періодах історії культури, дати поняття про історичні епохи; ознайомити з видами періодизації культури; визначити, що таке «стиль»; сприяти формуванню всебічно розвиненої особистості.
Обладнання: таблиці різних видів періодизації історії культури, зразки творчості художників з власним стилем, який легко впізнається (С.Далі, А.Модільяні, М.Приймаченко та ін.), твори мистецької спадщини різних національностей.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Лекція з випереджувальними
завданнями.

Хід уроку
1. Організаційна частина.
2. Лекція.
Спроби періодизувати розвиток людської культури існують протягом всієї історії людства. Існує чимало варіантів періодизації, які давно й активно працюють в науці: це класифікації, які виникли в різних галузях – вони торкаються якихось особливих сторін культурно – історичного процесу, взаємно доповнюють одна одну і дають змогу всебічно аналізувати культурну еволюцію.

Екскурс в історичне минуле
Давньогрецький письменник Гесіод в свій час поділив всю історію людства на п’ять віків: 1) золотий, 2) срібний, 3) мідний, 4) героїчний, 5) залізний. З його точки зору, еволюція відбувалась у зворотному порядку.
В міру того, як культурні досягнення ставали значнішими, суспільство стали усвідомлювати значення культурних надбань і погляд на розвиток людства оформився в концепцію, побудовану на принципі прямої еволюції.
Римський філософ і поет Лукрецій Кар в поемі «Про природу речей» висунув здогадки про найважливіші прояви людської культури:
1) використання каменю й металу для виготовлення знарядь праці;
2) походження мови; 3) поява права і релігії.
В Середньовіччі панував релігійний світогляд, єдиним джерелом про походження людства, його історію і культуру був біблійний міф.
З початком наукового вивчення історії стали можливі нові підходи до періодизації культури.
Шотландський філософ А.Фергюссон виділив три епохи: 1) дикість, 2) варварство, 3) цивілізація.
Датський вчений К.Томпсон ввів поняття трьох віків: кам’яного, бронзового, залізного.
Геологічна періодизація розбиває існування життя на чотири ери: архейську, палеозойську, мезозойську, кайнозойську – час виникнення людини.
К.Маркс обґрунтував принципи періодизації історичного процесу в залежності від рівня розвитку виробничих сил:
− первіснообщинний;
− рабовласницький;
− феодальний;
− капіталістичний;
− комуністичний.
Англійський вчений Г.Чайдл висловив десять ознак цивілізації: поява міст, поява в містах громадської архітектури, поява податків, розвиток торгівлі, виділення ремесла, поява писемності, зачатки науки, розвиток мистецтва, поява привілейованих класів, держава.
Англійський філософ А.Тойнбі поділяє історію людства за релігійною залежністю і вважає, що до нашого часу збереглися лише п’ять діючих цивілізацій: західна, ісламська, китайська, індійська і православна.
Культурно – історичний поділ на епохи базується на систематизації періодів за найбільш загальними ознаками і якостями. Розвиток загальнолюдської культури розглядається як єдиний процес, в якому один її тип змінює інший послідовно у часовій перспективі.
Культурні періоди розвитку людства
1. Період первісного суспільства.
2. Період ранньокласового суспільства (з нього починається людська цивілізація).
3. Античність – 1-ий перехідний період.
4. Період Середньовічного суспільства.
5. Відродження – 2-ий перехідний період.
6. Період культури Нового часу.
7. Період культури ХІХ-ХХ сторіччя.

Протягом історії існування людства в культурних епохах та періодах спостерігалось панування різних стилів.
Стиль – це сукупність спільних ознак,система художніх форм, наділених певною якістю і змістовою виразністю. Ознаки певного стилю можуть проявлятись в різних сферах життя людини.
За всієї живої мінливості художніх форм у межах історичного періоду існують їх відносно стійкі художні ознаки, що притаманні певній стильовій системі. Стилі не можуть виникати за бажанням, вони формуються через об’єктивні обставини: внаслідок дії зовнішніх, внутрішніх і випадкових акторів.
До зовнішніх факторів відноситься перш за все світогляд епохи.
Світогляд - це система поглядів нас віт і місце людини в ньому, на ставлення людей до навколишньої дійсності і до самих себе, а також погляди, ідеали, принципи пізнання і діяльності. Через систему світогляду на стилеутворення можуть впливати соціально – економічні, політичні, релігійні фактори.
Внутрішні процеси розвитку зумовлені суперечностями всередині самого мистецтва: в одних випадках процес стилеутворення супроводжується витісненням старих форм новими, в інших – появою нових за умови збереження старих. Відбувається протиборство традицій і новацій.
Випадкові фактори відіграють велику роль в процесі зародження нових стилів – риси нового часто пробиваються через другорядні риси, набуваючи згодом помітної ваги.
Зрушення у світогляді, зміни художніх уподобань епохи дають поштовх пошуку якісно нових художніх форм. Тривалість культурної епохи залежить від стійкості світоглядних настанов суспільства і й інтенсивності внутрішніх процесів.
Хоча світовий соціокультурний процес складає цілісну єдність, відбувається певна уніфікація поведінки, стандартів спілкування, умов життя – різноманітність національних культур продовжує існувати.
Національний стиль – існує на основі традицій певного народу, нації. Він відображає психологічно – етнонаціональні особливості країни або окремих її регіонів. (Перегляд мистецьких творів різних народів, визначення характерних особливостей)
У галузі невідомого в культурному житті відбувається постійний пошук. Кожен митець, якщо він не ремісник-копіїст, намагається знайти свою індивідуальність, свій власний творчий стиль митця.
(Перегляд робіт художників, прослухування фрагментів музики митців, індивідуальні стилі яких легко впізнаються. Визначення характерних рис.)









Висновок: помилково розглядати нові стилі як вищу стадію розвитку мистецтва чи, навпаки, пов’язувати їх із занепадом – кожен стиль самоцінний та самодостатній, він є продуктом свого часу, відображаючи його світогляд.
2. Підсумок уроку.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
У коментарях до уроку залишіть відповіді на питання:
Запитання
1. Заповніть таблиці.
Різні форми періодизації історії культури

Періодизація Гесіода Періодизація Л. Кара
1 1
2 2
3 3
4 4
5 5
Періодизація А.Фергюссона Періодизація К.Томпсона
1 1
2 2
3 3

Періодизація К Маркса
1
2
3
4
5

Історичні культурні періоди
1
2
3
4
5
6
7

2. Дайте визначення поняттю «стиль»
3. Фактори, які впливають на формування художніх стилів


4. Національні стилі
Назва Країни Характерні риси
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 3637 | Загрузок: 0 | Комментарии: 5 | Рейтинг: 5.0/3
Всего комментариев: 5
avatar
3
1.1. Давньогрецький письменник Гесіод поділив всю історію людства на п’ять віків:
    1. Золотий
    2. Срібний
    3. Мідний
    4. Героїчний
    5. Залізний.

   Римський філософ і поет Лукрецій Кар в поемі «Про природу речей» висунув здогадки про найважливіші прояви людської культури: 
    1. Використання каменю й металу для виготовлення знарядь праці; 
    2. Походження мови;
    3. Поява права і релігії. 

1.2. Шотландський філософ А.Фергюссон виділив три епохи:
    1. Дикість
    2. Варварство
    3. Цивілізація. 

    Датський вчений К.Томпсон ввів поняття трьох віків:
    1. Кам’яного
    2. Бронзового
    3. Залізного. 

1.3. К.Маркс обґрунтував принципи періодизації історичного процесу в залежності від рівня розвитку виробничих сил: 
   − первіснообщинний; 
   − рабовласницький; 
   − феодальний; 
   − капіталістичний; 
   − комуністичний. 

1.4. Культурні періоди розвитку людства 
    1. Період первісного суспільства. 
    2. Період ранньокласового суспільства (з нього починається людська цивілізація). 
    3. Античність – 1-ий перехідний період. 
    4. Період Середньовічного суспільства. 
    5. Відродження – 2-ий перехідний період. 
    6. Період культури Нового часу. 
    7. Період культури ХІХ-ХХ сторіччя. 

2. Стиль – це сукупність спільних ознак,система художніх форм, наділених певною якістю і змістовою виразністю. Ознаки певного стилю можуть проявлятись в різних сферах життя людини. 

3. До зовнішніх факторів відноситься:
    1. Світогляд епохи (соціально – економічні, політичні, релігійні фактори)
    2. Внутрішні процеси розвитку (протиборство традицій і новацій.)

4. Національний стиль – існує на основі традицій певного народу, нації. Він відображає психологічно – етнонаціональні особливості країни або окремих її регіонів. (Перегляд мистецьких творів різних народів, визначення                 характерних особливостей)
avatar
0
4
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. Дякую за виконане завдання. Переходьте до наступного уроку. Успіхів!
avatar
2
1.Древнегреческий писатель Гесиод в свое время разделил всю историю человечества на пять веков: 1) золотой, 2) серебряный, 3) медный, 4) героический, 5) железный. С его точки зрения, эволюция происходила в обратном порядке.

Римский философ и поэт Лукреций Кар в поэме «О природе вещей» выдвинул догадки о важнейших проявления человеческой культуры:
1) использование камня и металла для изготовления орудий труда;
2) происхождения языка; 3) появление права и религии.

 Шотландский философ А.Фергюсон выделил три эпохи: 1) дикость, 2) варварство, 3) цивилизация.

Датский ученый К.Томпсон ввел понятие трех веков: каменного, бронзового, железного.
 
К.Маркс обосновал принципы периодизации исторического процесса в зависимости от уровня развития производительных сил:
- Первобытнообщинный;
- Рабовладельческий;
- Феодальный;
- Капиталистический;
- Коммунистический.

Культурные периоды развития человечества
1. Период первобытного общества.
2. Период раннеклассового общества (с него начинается человеческая цивилизация).
3. Античность - первый переходный период.
4. Период средневекового общества.
5. Возрождение - второй переходный период.
6. Период культуры Нового времени.
7. Период культуры XIX-XX века.

2. Стиль - это совокупность общих признаков, система художественных форм, наделенных определенным качеством и содержательной выразительностью. Признаки определенного стиля могут проявляться в различных сферах жизни человека.

3. К внешним факторам относится прежде всего мировоззрение эпохи.
Мировоззрение - это система взглядов нас вит и место человека в нем, на отношение людей к окружающей действительности и к самим себе, а также взгляды, идеалы, принципы познания и деятельности. Через систему мировоззрения на стилеутворення могут влиять социально - экономические, политические, религиозные факторы.
Внутренние процессы развития обусловленные противоречиями внутри самого искусства: в одних случаях процесс стилеутворення сопровождается вытеснением старых форм новыми, в других - появлением новых при сохранении старых. Происходит противоборство традиций и новаций.
Случайные факторы играют большую роль в процессе зарождения новых стилей - черты нового часто пробиваются через второстепенные черты, приобретая со временем заметной веса.

4. Национальный стиль - существует на основе традиций определенного народа, нации. Он отражает психологически - этнонациональные особенности страны или отдельных ее регионов. (Просмотр художественных произведений разных народов, определение характерных особенностей)
В области неизвестного в культурной жизни происходит постоянный поиск. Каждый художник, если он не ремесленник-копиист, пытается найти свою индивидуальность, свой собственный творческий стиль художника.
avatar
0
5
УЧИТЕЛЬ: ВІДПОВІДЬ ЗАРАХОВАНА. Дякую за виконане завдання. Переходьте до наступного уроку. Успіхів!
avatar
1
Кисіль Віктор
Гесіод
1) золотий,
2 срібний,
3)мідний,
4)героїчний,
5) залізний.
Лукрецій Кар
1) використання каменю й металу для виготовлення знарядь праці;
2) походження мови;
3) поява права і релігії.
А.Фергюссона
1) дикість,
2) варварство,
3) цивілізація.
К Маркса
− первіснообщинний;
− рабовласницький;
− феодальний;
− капіталістичний;
− комуністичний
Культурні періоди розвитку людства
1. Період первісного суспільства.
2. Період ранньокласового суспільства (з нього починається людська цивілізація).
3. Античність – 1-ий перехідний період.
4. Період Середньовічного суспільства.
5. Відродження – 2-ий перехідний період.
6. Період культури Нового часу.
7. Період культури ХІХ-ХХ сторіччя.
2)стиль — усталена форма художнього самовизначення епохи, регіону, нації, соціальної або творчої групи або окремої особистості.
3)Це народні звичаї,світогляд людини .
4)Україна-вишиванки,шаровари,оселедець
Ответ: УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована! Переходьте до наступного уроку
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz