МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Вторник, 25.09.2018, 17:06
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [681]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 8
Гостей: 6
Пользователей: 2
haluskay, wolkan
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

9 клас. Художня культура. Урок 20.Періодизація розвитку художньої культури. Поняття «стиль епохи», «національний стиль», « індивідуальний ст
13.01.2014, 17:16
Урок 20

Тема: Періодизація розвитку художньої культури. Поняття «стиль епохи», «національний стиль», « індивідуальний стиль митця».
Мета: вчити орієнтуватись в періодах історії культури, дати поняття про історичні епохи; ознайомити з видами періодизації культури; визначити, що таке «стиль»; сприяти формуванню всебічно розвиненої особистості.
Обладнання: таблиці різних видів періодизації історії культури, зразки творчості художників з власним стилем, який легко впізнається (С.Далі, А.Модільяні, М.Приймаченко та ін.), твори мистецької спадщини різних національностей.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Лекція з випереджувальними
завданнями.

Хід уроку
1. Організаційна частина.
2. Лекція.
Спроби періодизувати розвиток людської культури існують протягом всієї історії людства. Існує чимало варіантів періодизації, які давно й активно працюють в науці: це класифікації, які виникли в різних галузях – вони торкаються якихось особливих сторін культурно – історичного процесу, взаємно доповнюють одна одну і дають змогу всебічно аналізувати культурну еволюцію.


Екскурс в історичне минуле
Давньогрецький письменник Гесіод в свій час поділив всю історію людства на п’ять віків: 1) золотий, 2) срібний, 3) мідний, 4) героїчний, 5) залізний. З його точки зору, еволюція відбувалась у зворотному порядку.
В міру того, як культурні досягнення ставали значнішими, суспільство стали усвідомлювати значення культурних надбань і погляд на розвиток людства оформився в концепцію, побудовану на принципі прямої еволюції.
Римський філософ і поет Лукрецій Кар в поемі «Про природу речей» висунув здогадки про найважливіші прояви людської культури:
1) використання каменю й металу для виготовлення знарядь праці;
2) походження мови; 3) поява права і релігії.
В Середньовіччі панував релігійний світогляд, єдиним джерелом про походження людства, його історію і культуру був біблійний міф.
З початком наукового вивчення історії стали можливі нові підходи до періодизації культури.
Шотландський філософ А.Фергюссон виділив три епохи: 1) дикість, 2) варварство, 3) цивілізація.
Датський вчений К.Томпсон ввів поняття трьох віків: кам’яного, бронзового, залізного.
Геологічна періодизація розбиває існування життя на чотири ери: архейську, палеозойську, мезозойську, кайнозойську – час виникнення людини.
К.Маркс обґрунтував принципи періодизації історичного процесу в залежності від рівня розвитку виробничих сил:
− первіснообщинний;
− рабовласницький;
− феодальний;
− капіталістичний;
− комуністичний.
Англійський вчений Г.Чайдл висловив десять ознак цивілізації: поява міст, поява в містах громадської архітектури, поява податків, розвиток торгівлі, виділення ремесла, поява писемності, зачатки науки, розвиток мистецтва, поява привілейованих класів, держава.
Англійський філософ А.Тойнбі поділяє історію людства за релігійною залежністю і вважає, що до нашого часу збереглися лише п’ять діючих цивілізацій: західна, ісламська, китайська, індійська і православна.
Культурно – історичний поділ на епохи базується на систематизації періодів за найбільш загальними ознаками і якостями. Розвиток загальнолюдської культури розглядається як єдиний процес, в якому один її тип змінює інший послідовно у часовій перспективі.

Культурні періоди розвитку людства
1. Період первісного суспільства.
2. Період ранньокласового суспільства (з нього починається людська цивілізація).
3. Античність – 1-ий перехідний період.
4. Період Середньовічного суспільства.
5. Відродження – 2-ий перехідний період.
6. Період культури Нового часу.
7. Період культури ХІХ-ХХ сторіччя.

Протягом історії існування людства в культурних епохах та періодах спостерігалось панування різних стилів.
Стиль – це сукупність спільних ознак,система художніх форм, наділених певною якістю і змістовою виразністю. Ознаки певного стилю можуть проявлятись в різних сферах життя людини.
За всієї живої мінливості художніх форм у межах історичного періоду існують їх відносно стійкі художні ознаки, що притаманні певній стильовій системі. Стилі не можуть виникати за бажанням, вони формуються через об’єктивні обставини: внаслідок дії зовнішніх, внутрішніх і випадкових акторів.
До зовнішніх факторів відноситься перш за все світогляд епохи.
Світогляд - це система поглядів нас віт і місце людини в ньому, на ставлення людей до навколишньої дійсності і до самих себе, а також погляди, ідеали, принципи пізнання і діяльності. Через систему світогляду на стилеутворення можуть впливати соціально – економічні, політичні, релігійні фактори.
Внутрішні процеси розвитку зумовлені суперечностями всередині самого мистецтва: в одних випадках процес стилеутворення супроводжується витісненням старих форм новими, в інших – появою нових за умови збереження старих. Відбувається протиборство традицій і новацій.
Випадкові фактори відіграють велику роль в процесі зародження нових стилів – риси нового часто пробиваються через другорядні риси, набуваючи згодом помітної ваги.
Зрушення у світогляді, зміни художніх уподобань епохи дають поштовх пошуку якісно нових художніх форм. Тривалість культурної епохи залежить від стійкості світоглядних настанов суспільства і й інтенсивності внутрішніх процесів.
Хоча світовий соціокультурний процес складає цілісну єдність, відбувається певна уніфікація поведінки, стандартів спілкування, умов життя – різноманітність національних культур продовжує існувати.
Національний стиль – існує на основі традицій певного народу, нації. Він відображає психологічно – етнонаціональні особливості країни або окремих її регіонів. (Перегляд мистецьких творів різних народів, визначення характерних особливостей)
У галузі невідомого в культурному житті відбувається постійний пошук. Кожен митець, якщо він не ремісник-копіїст, намагається знайти свою індивідуальність, свій власний творчий стиль митця.
(Перегляд робіт художників, прослухування фрагментів музики митців, індивідуальні стилі яких легко впізнаються. Визначення характерних рис.)

Висновок: помилково розглядати нові стилі як вищу стадію розвитку мистецтва чи, навпаки, пов’язувати їх із занепадом – кожен стиль самоцінний та самодостатній, він є продуктом свого часу, відображаючи його світогляд.
2. Підсумок уроку.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку виконайте письмово наступні завдання:
1. Заповніть таблиці.
Різні форми періодизації історії культури

Періодизація Гесіода Періодизація Л. Кара
1 1
2 2
3 3
4 4
5 5
Періодизація А.Фергюссона Періодизація К.Томпсона
1 1
2 2
3 3

Періодизація К Маркса
1
2
3
4
5

Історичні культурні періоди
1
2
3
4
5
6
7

2. Дайте визначення поняттю «стиль»
3. Фактори, які впливають на формування художніх стилів


4. Національні стилі
Назва Країни Характерні риси
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 5984 | Загрузок: 0 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 5.0/4
Всего комментариев: 4
avatar
3
1.1 Давньогрецький письменник Гесіод поділив всю історію людства на п’ять віків:
     1) золотий
     2) срібний
     3) мідний
     4) героїчний
     5) залізний

     Римський філософ і поет Лукрецій Кар в поемі «Про природу речей» висунув здогадки про найважливіші прояви людської культури: 
     1) використання каменю й металу для виготовлення знарядь праці
     2) походження мови
     3) поява права і релігії

1.2 Шотландський філософ А.Фергюссон виділив три епохи:
     1) дикість
     2) варварство
     3) цивілізація

1.3 Датський вчений К.Томпсон ввів поняття трьох віків:
     1) кам’яного
     2) бронзового
     3) залізного

1.4 К.Маркс обґрунтував принципи періодизації історичного процесу в залежності від рівня розвитку виробничих сил: 
      1) первіснообщинний; 
      2) рабовласницький; 
      3) феодальний; 
      4) капіталістичний; 
      5) комуністичний. 

1.5 Культурні періоди розвитку людства 
     1. Період первісного суспільства. 
     2. Період ранньокласового суспільства (з нього починається людська цивілізація). 
     3. Античність – 1-ий перехідний період. 
     4. Період Середньовічного суспільства. 
     5. Відродження – 2-ий перехідний період. 
     6. Період культури Нового часу. 
     7. Період культури ХІХ-ХХ сторіччя. 

2. Стиль – це сукупність спільних ознак,система художніх форм, наділених певною якістю і змістовою виразністю

3. За всієї живої мінливості художніх форм у межах історичного періоду існують їх відносно стійкі художні ознаки, що притаманні певній стильовій системі. Стилі не можуть виникати за бажанням, вони формуються через  об’єктивні обставини: внаслідок дії зовнішніх, внутрішніх і випадкових акторів. 
 До зовнішніх факторів відноситься перш за все світогляд епохи. 
 Світогляд - це система поглядів нас віт і місце людини в ньому, на ставлення людей до навколишньої дійсності і до самих себе, а також погляди, ідеали, принципи пізнання і діяльності. Через систему світогляду на  стилеутворення можуть впливати соціально – економічні, політичні, релігійні фактори. 
 Внутрішні процеси розвитку зумовлені суперечностями всередині самого мистецтва: в одних випадках процес стилеутворення супроводжується витісненням старих форм новими, в інших – появою нових за умови збереження  старих. Відбувається протиборство традицій і новацій. 
 Випадкові фактори відіграють велику роль в процесі зародження нових стилів – риси нового часто пробиваються через другорядні риси, набуваючи згодом помітної ваги. 
 Зрушення у світогляді, зміни художніх уподобань епохи дають поштовх пошуку якісно нових художніх форм. Тривалість культурної епохи залежить від стійкості світоглядних настанов суспільства і й інтенсивності внутрішніх  процесів.

4. Національний стиль – існує на основі традицій певного народу, нації. Він відображає психологічно – етнонаціональні особливості країни або окремих її регіонів. (Перегляд мистецьких творів різних народів, визначення      характерних особливостей) 
 У галузі невідомого в культурному житті відбувається постійний пошук. Кожен митець, якщо він не ремісник-копіїст, намагається знайти свою індивідуальність, свій власний творчий стиль митця.
   (Перегляд робіт художників, прослухування фрагментів музики митців, індивідуальні стилі яких легко впізнаються. Визначення характерних рис.)
avatar
0
4
УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована. Переходьте до наступного уроку. Успіхів!
avatar
1
1. Древнегреческий писатель Гесиод в свое время разделил всю историю человечества на пять веков: 1) золотой, 2) серебряный, 3) медный, 4) героический, 5) железный. С его точки зрения, эволюция происходила в обратном порядке.

    Римский философ и поэт Лукреций Кар в поэме «О природе вещей» выдвинул догадки о важнейших проявления человеческой культуры:
1) использование камня и металла для изготовления орудий труда;
2) происхождения языка; 3) появление права и религии.

Шотландский философ А.Фергюссон выделил три эпохи: 1) дикость, 2) варварство, 3) цивилизация.

Датский ученый К.Томпсон ввел понятие трех веков: каменного, бронзового, железного.

К.Маркс обосновал принципы периодизации исторического процесса в зависимости от уровня развития производительных сил:
- Первобытнообщинный;
- Рабовладельческий;
- Феодальный;
- Капиталистический;
- Коммунистический.

Культурные периоды развития человечества
1. Период первобытного общества.
2. Период раннеклассового общества (с него начинается человеческая цивилизация).
3. Античность - первый переходный период.
4. Период средневекового общества.
5. Возрождение - второй переходный период.
6. Период культуры Нового времени.
7. Период культуры XIX-XX века.

2. Стиль - это совокупность общих признаков, система художественных форм, наделенных определенным качеством и содержательной выразительностью. Признаки определенного стиля могут проявляться в различных сферах жизни человека.

3.Стили не могут возникать по желанию, они формируются по объективным причинам: в результате действия внешних, внутренних и случайных актеров.
К внешним факторам относится прежде всего мировоззрение эпохи.
Мировоззрение - это система взглядов нас вит и место человека в нем, на отношение людей к окружающей действительности и к самим себе, а также взгляды, идеалы, принципы познания и деятельности. Через систему мировоззрения на стилеутворення могут влиять социально - экономические, политические, религиозные факторы.
Внутренние процессы развития обусловленные противоречиями внутри самого искусства: в одних случаях процесс стилеутворення сопровождается вытеснением старых форм новыми, в других - появлением новых при сохранении старых. Происходит противоборство традиций и новаций.
Случайные факторы играют большую роль в процессе зарождения новых стилей - черты нового часто пробиваются через второстепенные черты, приобретая со временем заметной веса.
Сдвиг в мировоззрении, изменения художественных предпочтений эпохи дают толчок поиска качественно новых художественных форм. Продолжительность культурной эпохи зависит от устойчивости мировоззренческих установок общества и и интенсивности внутренних процессов.
Хотя мировой социокультурный процесс составляет целостное единство, происходит определенная унификация поведения, стандартов общения, условий жизни - разнообразие национальных культур продолжает существовать.

4. Национальный стиль - существует на основе традиций определенного народа, нации. Он отражает психологически - этнонациональные особенности страны или отдельных ее регионов.
В области неизвестного в культурной жизни происходит постоянный поиск. Каждый художник, если он не ремесленник-копиист, пытается найти свою индивидуальность, свой собственный творческий стиль художника.
avatar
0
2
УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована. Переходьте до наступного уроку. Успіхів!
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[24.09.2018]
Про проведення Дня без автомобілів в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
УЧАСТЬ У РАЙОННОМУ ЕТАПІ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА») (0)
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (1)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz