МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 26.09.2018, 14:52
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [681]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

9 клас. Художня культура. Урок 21. Великі європейські стилі. Античність.
25.01.2014, 09:30

9 клас. Художня культура.
Урок 21

Тема: Великі європейські стилі. Античність.
Мета: систематизувати та поглиблювати знання про культуру античного світу, розвивати інтерес до світової культурної спадщини, вчити визначати належність мистецьких творів до відповідної епохи.
Обладнання: наочний матеріал, який висвітлює творчість митців Стародавньої Греції.
Тип уроку: систематизація знань та вивчення нового матеріалу.

Хід уроку
1. Організаційна частина.
2. Лекція. (При подачі нового матеріалу учні залучаються до активної співпраці і пригадують раніше вивчений матеріал, що стосується культури Стародавньої Греції та Риму).
Термін «античність» (в перекладі з латинської аntiguus – «давній» ввели італійські діячі епохи Відродження для означення культури Стародавньої Греції та Стародавнього Риму.

Історія античної культури розглядається наукою як історія формування, розквіту та розпаду стародавніх суспільств, які існували в умовах рабовласницького ладу в районі Середземного моря, Причорномор’я та суміжних країн у період з ІІІ тис. до н. е. до середини V ст. н.е.
Історію культури античного світу розподіляють на такі дещо умовні періоди: Давньогрецька культура та Давньоримська культура.
Грецію недаремно називають колискою світової цивілізації – адже саме там закладено підвалини більшості наукових дисциплін: філософії, філології, медицини, природознавства. Грецькі література й музика – найдавніші в Європі.

Искусство Древней Греции в период её расцвета



Історія культури Стародавньої Греції умовно поділяється на п’ять періодів.

Егейська (Кріто-Мікенська) культура. ІІІ тис. – ХІ ст. до н.е.
Критська цивілізація
На межі ІІІ-ІІ тис. до н.е. на о. Кріт виникають перші осередки розвиненої культури, яка мала переважно світський палацовий характер. Найбільшим був палац у м. Кнос – це була дво- чи навіть триповерхова споруда, яка мала прекрасну систему водопостачання та каналізації, добре продуману вентиляцію та освітлення. У ньому було багато кімнат, коридорів, заплутаних переходів – через це він дістав назву « Лабіринт». На стінах приміщень збереглись фрески, які відтворювали повсякденне життя.
Один з найголовніших культів – культ бика, це видно з фрескових розписів, присвячених «тавромахії» - кривавої обрядової гри з биками.

Мікенська цивілізація
Вона зазнала значного впливу критської, але мала більш суворий характер. Греки-ахейці будували свої міста-фортеці на високих пагорбах, звідти пішла назва «акрополь» - верхнє місто, де зводились царські палаци. Оскільки ахейці були більш войовничими, їхні фрескові розписи присвячені в основному сценам полювання та битвам.
Кріто-Мікенська культура була знищена в ХІІ ст. до н.е. північними племенами дорійців.

Гомерівський період (ХІ-VІІІ ст. до н. е.)
Грецька культура базується на міфологічній основі. Свою назву період дістав завдяки Гомеру, який створив славнозвісні «Ілліаду» та «Одіссею». Він настільки вдало описав в цих творах життя богів і сфери їх впливу, що греки вже ніколи не змогли позбутися їх впливу, так затвердився пантеон богів Олімпу.
Пам’яток архітектури цього періоду не залишилось, оскільки основним будівельним матеріалом було дерево. Скульптура представлена творами дрібної пластики культового характеру, в яких переважає спокійна гармонія, що характеризує поняття «грецький профіль».
Кераміка цього періоду оздоблена геометризованим орнаментом.

Архаїчний період (VIII-VI ст. до н.е.)
Протягом цього періоду Греція поступово випередила у своєму розвитку сусідні культури. Саме тоді було закладено підвалини всіх тих процесів, які отримали певний розвиток пізніше.
В архітектурі складаються два ордери (ордер – стилістичний канон стояково-балкової конструкції будівлі): доричний та іонічний. (Учні пригадують ознаки цих ордерів та відповідні архітектурні пам’ятки)
З кінця VІІ ст. виникає монументальна грецька скульптура. Найрозповсюдженіші два типи статуй: оголеного юнака – курос, та одягненої дівчини – кора. Фігури ще досить статичні, пропорції не завжди досконалі. Жіночі статуї кор. Зазвичай розфарбовували. Характерна особливість – легка посмішка на обличчі (так звана архаїчна посмішка).
Живопис архаїчного періоду не зберігся, про нього можна судити лише з розписів керамічних виробів. Спочатку він вкривав всю поверхню виробу, ніби килим, це був розпис рослинного характеру, він дістав назву килимовий.
Наприкінці VІІ ст. до н.е. він поступається місцем чорно фігурному розпису – на світлу поверхню наносилось зображення чорною лаковою фарбою.
В VІ ст. до н.е. з’являється червоно фігурний розпис – фон вкривався чорною фарбою, а на ньому проступали світлі фігуративні зображення.
В цей період зародився давньогрецький театр (Учні пригадують обряд, який передував театральним виставам, основні види вистав, авторів)
В епоху архаїки виникло також і музичне мистецтво. Перші музичні інструменти – ліра, кіфара. Музика греків була одноголосою. Ноти позначали буквами.
В архаїчний період починає формуватись давньогрецька філософія, в ній виділяються два напрями: ідеалістичний та матеріалістичний.
Важливий елемент культурного життя – олімпійські ігри, які проводилися раз на чотири роки в м. Олімпії. До участі в іграх допускались лише вільні греки, жінкам з’являтись там було заборонено. Змагання тривали п’ять діб, на цей період навіть припинялись всі воєнні дії.

Класичний період (V-IV ст. до н.е.)
Період класики характеризує чистота і глибина думки.
В архітектурі спостерігається збалансованість композицій та рівновага їх частин. Найграндіознішим архітектурним ансамблем стала забудова Афінського акрополя: роботи проводилися під загальним наглядом Фідія – одного з найвидатніших грецьких скульпторів. Було збудовано Пропілеї (вхідні ворота), Парфенон, Ерехтейон.
Скульптура набуває довершеного вигляду, статуї вже не статичні – вони втілюють мовби застигнувший рух. Одним з перших поставив собі завдання втілити рух в нерухомому зображенні Мірон, що жив в середині V ст., він працював у бронзі. він працював у бронзі. Найвідоміші роботи «Дискобол», «Афіна і Марсій». Майже в один час з Міроном творив і Фідій, його визначні роботи: «Афіна-діва», «Лемпіянки», «Зевс Олімпійський».
Наука розвивається в межах філософії.
Високого розквіту набуває театральне мистецтво.

Елліністичний період (IV-I ст. до н.е.)
У другій половині IV ст. на арену історії вийшла нова політична сила – Македонія, якій не могли протистояти грецькі поліси. Короткочасна, але надзвичайно енергійна діяльність Александра Македонського докорінно змінила колишні культурні пріоритети.
Архітектура продовжує розвивати класичні традиції, але поруч з культовим активно розростається світське будівництво. Зводяться розкішні палаци, театри, гімназії; внутрішнє і зовнішнє оформлення стає багатшим і різноманітнішим.
Триває розвиток монументальної скульптури, призначеної для громадських будов, храмів, площ. Їй притаманні грандіозність, велич. Елліністичні скульптори продовжують традиції Скопаса, Ліссіпа і Праксителя, які творили в період пізньої класики. Шедеврами елліністичної скульптури вважаються «Афродіта (Венера) Мілоська» (скульптор Агесандр), «Ніка Самофракійська», «Фарнезький бик», «Лаокон» (Агесандр, Полідор, Афінодор)
Високого розвитку набуває гліптика –різьба на камені. Зображення могло бути рельєфним (камея) або врізаним вглиб (інталія).
Живопис цього періоду майже не зберігся. Про рівень майстерності свідчать поодинокі фрески з Делосу та Деметріади та портрети на дереві з м.Фаюм.
З’являється мистецтво мозаїки – запозичене зі Сходу.
Протягом ІІ-І ст. до н.е. римські легіонери вожді яких підхопили ідею створення світової імперії, поступово завоювали все Східне Середземномор’я. З цього часу розпочався новий період в історії еллінізму, пов’язаний вже з домінуванням Риму.

Давньоримська культура



Етруський період (ХІ-VІІІ ст. до н.е.)
Давньоримська культура не виникла раптово – серед її найпомітніших попередників виділяється культура етрусків.
Їхні міста були добре укріпленими. Сполучалися шляхами та мостами. Основний будівельний матеріал – дерево та сира глина, тому з громадських будівель збереглися лише фундаменти, які свідчать про те, що житло було круглим в основі.. Більшість пам’яток становлять гробниці. Провідний релігійний культ був пов’язаний з потойбічним світом, про що свідчать розписи стін гробниць.
В етрусків рано розвинулась скульптура. Найдавніші її зразки – похоронні урни канопи із зображенням фігури або погруддя небіжчика. Майстри показують померлих, ніби живих.

Царський період (VIII-IV ст. до н.е.)
З V ст. до н.е. починається занепад етруських міст і в IV ст. до н.е. Етрурія потрапляє під владу Риму.
Римляни, як і більшість давніх народів, були політеїстами, в них було багато богів: Юпітер – бог грому та блискавки, Юнона – богиня шлюбу, Мінерва – богиня мудрості, Янус – бог початку і кінця і багато інших.
Від етрусків римляни запозичили: Круглі стелі-склепіння, мости-акведуки, звичай пишно святкувати перемоги, емблеми достоїнства патриціїв – золоті кульки на шиї та тоги з пурпурною каймою, мідні монети, ремісничу та будівельну техніку.
Рим не мав в достатній кількості мармуру для будівництва, тому його використовували лише для облицювання, стіни ж були з нової на той час будівельної суміші – бетону, це дало можливість зводити велетенські споруди

Республіканський період (ІІІ-І ст. до н. е.)
В 509 р. до н.е. в Римі було встановлено республіканську владу, а в 501 р. до н.е. було обрано першого диктатора, влада якого була необмеженою. Римська республіка мала яскраво виражений аристократичний характер.
В забудові міст з’являються нововведення: в центрі Риму збудовано Форум –центральний міський майдан, де розташовувалися храми, громадські споруди, встановлювалися статуї видатних римських громадян. Всього в Римі налічується п’ять форумів, найстаріший – Республіканський, а найцікавіший – форум Траяна.
Від греків римляни запозичили ордерну систему, а але ввели ще й два власні ордери: тосканський і композитний. Римський театр також відрізнявся від грецького – він представляв суцільне коло, тоді як в греків це було на півколо. В приміщеннях театрів відбувались не лише театральні. А й циркові вистави та бої гладіаторів (Римський Колізей був навіть пристосований для морських боїв).
Нові архітектурні споруди: терми – це були не просто громадські бані, а ще й місця відпочинку, вони чудово оздоблювались, мали свої зали для спортивних ігор, бібліотеки. Тріумфальні арки – встановлювались в містах на честь перемоги у війнах.
Одне з найбільш вагомих досягнень римського мистецтва – скульптурний портрет. Він, на відміну від грецького. Який показував ідеальну досконалу людину, тяжів до підкресленого натуралізму. Римляни першими почали зображувати реалістичні скульптурні портрети реальних людей. Статуї видатних сучасників встановлювались на вулицях міст.

Імператорський період (І ст. до н.е. – V ст. н.е.)
Завдяки реформам Юлія Цезаря та Октавіана Августа Рим перетворився на імперію. Величі та блиску імператорського Риму повинна була відповідати така ж велична і блискуча культура і вона була створена.
За наказами римських імператорів будуються грандіозні архітектурні споруди: Вівтар миру, Колізей, Пантеон – храм усіх богів (унікальна споруда: без вікон, товщина стін сягає 8 м., матеріалом для неї послужив римський бетон. Світло проникало через 9метровий отвір в стелі. Стіни всередині облицьовані світлим мармуром, в нішах було встановлено статуї богів).
Громадські та житлові будинки аристократів оздоблюються дуже пишно: підлога прикрашається мозаїкою, стіни розписуються фресками. Перший стиль римського живопису дістав назву помпейський –він виник як наслідування станкового живопису (з бажання скласти враження розвішаних по стінах картин).
Подальший розвиток отримує скульптура, статуям імператорів надається схожість з олімпійськими богами – створюються величні до помпезності й дещо алегоричні композиції.
Висновок: роль античної спадщини величезна – вона заклала основи моральних і матеріальних цінностей, її традиції ще не раз оживатимуть у творах митців (епоха Відродження, мистецтво Нового і Новітнього часу). Антична література, філософія. Драматургія з успіхом функціонують і в наш час, архітектура і скульптура продовжують захоплювати нас досконалими формами.
3. Підсумок уроку.

Перед виконанням домашнього завдання виконайте кілька нескладних вправ для очей:


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку обрати вірні відповіді на питання тестових завдань
Тестові завдання
«Античність»


1. Період Античності охоплює культуру:
а) Єгипетської і Вавілонської цивілізацій;
б) Культуру Стародавньої Греції та Риму;
в) Культуру Індії та Китаю.

2. Олімпійські боги з’явились завдяки:
а) Гомеру;
б) Віргілію;
в) Вітрувію.

3. Архітектурна ордерна система стародавніх греків сформувалась:
а) в елліністичний період;
б) в гомерівський період;
в) в архаїчний період.

4. Храм з колонами у вигляді жіночих фігур в Акрополі називається:
а) Парфенон;
б) Ерехтейон;
в) Храм Ніки.

5. Музичне мистецтво почало формуватись:
а) в архаїчний період;
б) в Гомерівський період;
в) в період класики.

6. Батьком трагедії називають:
а) Євріпіда;
б) Гомера;
в) Есхіла.

7. Скульптура набула ідеально реалістичних форм в період:
а) Классики;
б) Гомерівський;
в) Архаїчний.

8. Керамічні вироби, де переважали зображення на релігійно – міфологічну тематику, відносяться до:
а) чорно фігурного розпису;
б) червоно фігурного розпису.

9. Один з римських пагорбів називається «Капітолій», що в перекладі означає це слово?
а) місто;
б) голова;
в) центр.

10. Від етрусків римляни запозичили:
а) принцип планування міст;
б) ордерну систему;
в) куполовидне перекриття і круглі арки.

11. Багатоповерхове житло простого люду в містах Стародавнього Риму називалось:
а) колізей;
б) інсула;
в) форум.

12. В скульптурі римляни першими застосували:
а) пам’ятники видатним людям на вулицях міст;
б) багатофігурні композиції;
в) скульптурні рельєфи на фасадах будівель.

13. Одне з нових мистецтв видовищ в Стародавньому Римі:
а) кінні перегони;
б) півнячі бої;
в) циркові вистави.

14. Терми – це:
а) громадські бані;
б) бані й місця для приємного відпочинку;
в) Громадські споруди для масових зібрань.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 4542 | Загрузок: 0 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 3
avatar
2
1. б
2. а
3. в
4. а
5. в
6. в
7. а
8. б
9. а
10. в
11. б
12. в
13. в
14. а
avatar
0
3
УЧИТЕЛЬ: Домашнее задание принято.
РЕКОМЕНДАЦИИ: Переходите к следующему уроку
avatar
1
Лыженко Тимофей
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[24.09.2018]
Про проведення Дня без автомобілів в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
УЧАСТЬ У РАЙОННОМУ ЕТАПІ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА») (0)
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (1)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz