МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 22.09.2018, 17:29
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [680]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

9 клас. Художня культура. Урок 22. Готика
05.02.2014, 12:47

Урок 22
Тема: Готика.
Мета: ознайомити з проявами готичного стилю в різних видах мистецтва; вчити розпізнавати мистецькі пам’ятки готики; формувати інтерес до світової культурної спадщини.
Обладнання: фото та відеоматеріали, які висвітлюють готичний стиль в різних видах мистецтва.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Лекція з випереджувальними завданнями.

Хід уроку
1. Організаційна частина.
2. Лекція.
З західноєвропейським середньовіччям пов’язують два стилі: романський і готичний. Романський виник і набув розповсюдження приблизно на сторіччя раніше, коли основною формою існування людей було сільське поселення з замком-фортецею.
Готичний стиль – це стиль міського життя, яке почало бурхливо розвиватись наприкінці ХІ – на початку ХІІ ст. Його риси спостерігаються в основному в архітектурі та скульптурі міських соборів – це пов’язано насамперед з середньовічним світоглядом, в основі якого лежала християнська мораль.
Готика – це пошук синтезу між архітектурою, живописом і скульптурою, що мав відбивати універсалізм схоластичного світогляду своєї доби.
Перша споруда, яку можна назвати готичною, була зведена неподалік від Парижа в абатстві Сен-Дені, яке починаючи з Х ст. було місцем поховання французьких королів. На межі ХІ-ХІІ ст. абат Сугерій вирішив перебудувати абатство, будівля зведена під його керівництвом разюче відрізнялась від існуючих. Архітектурні смаки абата Сугерія прийшлися до вподоби сучасникам і незабаром їх починають наслідувати при будівництві міських соборів.

У середньовічній Західній Європі собор – головна споруда міста, до неї сходяться всі вулиці, біля собору відбуваються найголовніші події. Краса та розміри собору говорять про значення міста та багатство його мешканців. Розміри намагались розрахувати так, щоб в разі потреби будівля могла вмістити все доросле населення міста.
Готична архітектура, на відміну від романської, давала можливість витягнути споруду на нечувану досі висоту – тобто собор можна було зробити грандіозним за розміром і при цьому він міг займати невелику площу, а це було дуже важливим для тісних середньовічних міст. Собори часто зводилися дуже довго, протягом життя не одного покоління, іноді будівництво переривалось внаслідок воєн або нестачі грошей.
Характерні риси: стрілчаті арки, дві високі стрімкі вежі по боках фасаду, замість центрального купола – тонкий шпиль. Перші споруди дещо важкуваті на погляд (Нотр-Дам в Парижі), пізніше будівельні майстри почали створювати високі, стрімкі й легкі конструкції, які немов рвуться в небо. Стрільчасті вікна стають все більшими, а проміжки між ними все меншими, нарешті бокові стіни майже зовсім зникають. Залишається фактично один каркас що складається з тонких опор, простір між якими займають величезні вікна, які завершуються стрімкими загостреними арками. Каркас підтримують аркбутани – тендітні напіварки, що одним боком спираються на тонку колону, а другим підтримують каркас. Аркбутани, що оточують будівлю, справляють враження примхливого кам’яного мережива, вони дозволяють зводити високі вежі.

Оскільки готичні храми майже не мають стін,а тільки каркас, всередині них немає ні стінних мозаїк, ні фресок. Їх замінюють вітражі – картини, складені з різнокольорового скла. Вітражі займають велетенські віконні пройми храму. Сонце просвічує крізь скло і забарвлює інтер’єр у фантастичні кольори. Палітра вітражних майстрів була дуже багатою, та улюбленими кольорами були різноманітні відтінки червоного та яскраво-синій, тому загальна гама звичайно виходила червоно-фіолетова.
Масивну стіну в готичному храмі зберіг лише головний фасад. Там, як правило, міститься єдине вітражне вікно (у готичних спорудах Франції воно має круглу форму і носить поетичну назву роза). У Німеччині вікно на передньому фасаді найчастіше буває стрілчатим. Інша особливість німецької готики – не дві, як у Франції, а одна чи три вежі на фасаді. Фасади соборів були всуціль декоровані скульптурою, яка здалеку нагадувала мереживо.
Фасади та портали храмів зазвичай прикрашали скульптурні зображення святих та королів або зображення алегоричного змісту. Готична скульптура поступово звільняється від умовності романського стилю, створюючи більш пластичні, динамічні фігури. Провідною темою залишається тема гріхопадіння і спокути, герої хоча ще й алегорично-символічні, однак вони тепер мають певну індивідуалізацію образів і драматизм вираження. Нове трактування одержали теми материнства, мученичества, жертовної стійкості людини.
В епоху готики розквітло мистецтво книжкової мініатюри, ілюстрації, великого поширення набувають гобелени. Майстри готики широко звертаються до образів народної фантазії.
Архітектуру пізньої готики (ХІV ст.) називають пломеніючою, для неї характерні примхливі візерунки, які нагадують язики полум’я (Міланський собор, церква Сен-Маклу в Руані). В пізній готиці одержали розповсюдження скульптурні олтарі в інтер’єрах, які поєднували дерев’яну і позолочену скульптуру і темперний живопис на дерев’яних дошках. Почали з’являтись розписи на світську тематику (папський палац в Авіньоні).

Архітектурні пам’ятки готики

Найбільше готичних споруд у Франції. Найвідоміші з них:
Собор Паризької Богоматері, Шартрський собор, Ам’єнський собор – найбільший у Франції, Реймський собор – місце коронації французьких королів, часовня Сент-Шапель.
Німеччина – Страсбурзький собор (скульптури двох жінок на порталі є одним з найкращих зразків готичної скульптури), Елізабеткірхе – церква в Марбурзі, Кьольнський собор, Марієнкірхе в Любеці,Анненкірхе.
Чехія – собор святого Вітта в Празі.
Великобританія – Вестмінстерське абатство в Лондоні, собор в Солсбері, капелла Кінгс-коледжу в Кембріджі.
Іспанія – собор в Севільї, собор В Віторії-Гастес.
Італія – собор в Мілані, Палаццо дель Подеста В Флоренції, палац Дожів В Венеції.
Висновок: хоча мистецтво й виражало релігійне світобачення, аскетичні ідеали вже не задовольняють і не захоплюють з колишньою силою, у творах релігійного мистецтва все виразніше виявляється інтерес до особистості. Індивідуалізація образів становить основний художній зміст готичної пластики, простежується прагнення до передачі характеру, внутрішніх переживань, пристрастей. Саме в епоху готики художники починають звертатися до портретних завдань, з’являються зображення конкретних людей з характерними індивідуальними рисами.
ДИНАМІЧНА ЧАСТИНА:
Для очей:


Для тіла:


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1. Що лежало в основі середньовічного світогляду?
2. Які види мистецтва об’єднував в собі готичний стиль
3. За яких обставин з’явилась перша готична споруда?
4. Яку роль відігравав собор в житті середньовічного міста?
5. Назвіть характерні ознаки готичного стилю.
6. Опишіть (коротко ) зовнішній і внутрішній вигляд готичного собору.
7. Яку роль відігравала скульптура в готичному мистецтві?
8. В чому полягає значущість готичного мистецтва середньовічної Європи?
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 2191 | Загрузок: 0 | Комментарии: 5 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 5
avatar
4
1.  С западноевропейского Средневековья связывают два стиля: романский и готический. Романский возник и получил распространение примерно на столетие раньше, когда основной формой существования людей было  сельское поселение с замком-крепостью. 
2. Готический стиль - это стиль городской жизни, которая начала бурно развиваться в конце XI - начале XII в.  Его черты наблюдаются в основном в архитектуре и скульптуре городских соборов - это связано прежде всего со средневековым мировоззрением, в основе которого лежала христианская мораль.  
 Готика - это поиск синтеза между архитектурой, живописью и скульптурой, имел отражать универсализма схоластического мировоззрения своего времени.  
3. Первое здание, которое можно назвать готической, была возведена неподалеку от Парижа в аббатство Сен-Дени, которое начиная с Х в.  было местом захоронения французских королей.  На рубеже XI-XII вв.  аббат Сугерий решил перестроить аббатство, здание построено под его руководством разительного отличалась от существующих.  Архитектурные вкусы аббата Сугерия пришлись по душе современникам и вскоре их начинают подражать при строительстве городских соборов.
4.  В средневековой Западной Европе собор - главное сооружение города, к ней сходятся все улицы, возле собора происходят главные события. Красота и размеры собора говорят о значении города и богатство его жителей. Размеры Пытались рассчитать так, чтоб в случае необходимости здание могло вместить все взрослое население города. 
Готическая архитектура, в отличие от романской, давала возможность вытянуть сооружение на неслыханную доселе высоту - то есть собор можно было сделать грандиозным по размеру и при этом он мог занимать небольшую площадь, а это было очень важным для тесных средневековых городов. Соборы часто сводились очень долго, в течение жизни не одного поколения, иногда строительство прерывалось в результате войн или нехватки денег. 
5. Характерные черты готического стиля: стрельчатые арки, две высокие отвесные башни по бокам фасада, вместо центрального купола - тонкий шпиль.
6. Поскольку готические храмы Почти не стен, а только каркас, внутри них нет ни стенных мозаик, ни фресок.  Их заменяют витражи - картины, Составленные из разноцветно стекла.  Витражи занимают огромные оконные проемы храма. Солнце просвечивает сквозь стекло и окрашивает интерьер в фантастические цвета. Палитра витражных мастеров была очень богатой, и любимыми цветами были различные оттенки красного и ярко-синий, поэтому общая гамма конечно выходила красно-фиолетовая.    
Массивную стену в готическом храме сохранил только главный фасад. Там, как правило, содержится единственное витражное окно (в готических сооружениях Франции оно имеет круглую форму и носит поэтическое название роза). В Германии окно на переднем фасаде чаще всего бывает стрельчатые. Другая особенность немецкой готики - не две, как во Франции, а одна или три башни на фасаде. Фасады соборов были сплошь декорированы скульптурой, которая издалека напоминали кружево.      
7. Готическая скульптура постепенно освобождается от условности романского стиля, Создавая более пластичный, динамические фигуры.  Ведущей темой остается тема грехопадения и искупления, герои хотя бы и аллегорически символические, но они теперь имеют определенную индивидуализации образов и драматизм выражения.  Новая трактовка получили темы материнства, мученичества, жертвенной стойкости человека.  
8. Хотя искусство и выражало религиозное мировоззрение, аскетические идеалы уже не удовлетворяют и не захватывают с прежней силой, в произведениях религиозного искусства все явственнее проявляется интерес к личности.Индивидуализация образов составляет основной художественный смысл готической пластики, прослеживается стремление к передаче характера, внутренних переживаний, страстей. Именно в эпоху готики художники начинают обращаться к портретных задач, появляются изображения конкретных людей с характерными индивидуальными чертами.
avatar
0
5
УЧИТЕЛЬ: Домашнее задание принято.
РЕКОМЕНДАЦИИ: Переходите к следующему уроку
avatar
3
УЧИТЕЛЬ: НАпоминаю, что домашнее задание выполняется на СВОЕМ персональном сайте kisel.ucoz.ua. В комментарий к уроку на сайте учителя размещается только ссылка на выполненное домашнее задание на СВОЕМ сайте! Будьте внимательны при объяснении способа выполнения домашнего задания!
avatar
1
http://ananiev.ucoz.ua/load/domashnee_zadanie_po_uroku_22/1-1-0-2
avatar
2
УЧИТЕЛЬ: Домашнее задание принято.
РЕКОМЕНДАЦИИ: Переходите к следующему уроку
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
[15.08.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за серпень 2018 р. (0)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво. Урок 1. Мистецтво Африканського регіону (Інтерактивний плакат) (1)
[11.08.2018]
10 клас. Мистецтво (за підручником Л.Масол) (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz