МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 05.12.2016, 12:23
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [518]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 3
Видео
Статистика

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » Файлы » методические материалы

Мистецтво. 8 клас. Урок 17-18. Величність Барокко.
20.10.2016, 15:25

Мистецтво. 8 клас. Урок 17-18. Величність Барокко.

Презентація до уроку

«Дивний», «химерний» - саме таке тлумачення італійського слова «ба­роко» - назви стилю в європейському мистецтві, що прийшов на зміну врівноваженому і досить стриманому мистецтву Відродження. Творам сти­лю бароко притаманне прагнення до новизни, конрастності, рішучого по­єднання всіх видів художньої творчості, тобто синтезу мистецтв. Бароко втілило нові уявлення про вічну мінливість світу. Твори цього стилю ви­різняються грандіозністю, пишнотою і динамікою, пристрастю до ефектних видовищ, контрастами масштабів і ритмів, матеріалів і фактур, світла і тіні, поєднанням ілюзорного і реального.

Архітектурні форми стиль бароко успадкував від італійського Відро­дження, проте перевершив його за складністю, різноманіттям і живопис­ністю. Для архітектурних споруд цього стилю характерні ускладненість планів, пишність інтер’єрів з несподіваними просторовими і світловими ефектами, велика кількість кривих, пластично вигнутих ліній і повер­хонь, що надають статичним спорудам відчуття ритмічності й руху.

Бароковій архітектурі притаманне використання великої кількості колон, напівколон, зокрема за­витих колон, пілястр, розкішних скульптурних деталей, фарбування поверхонь стін. Завдяки хи­мерній пластиці фасадів, складним криволінійним планам та обрисам палаци й церкви бароко набува­ють мальовничості та динамічності. Вони ніби «вливаються» в навколишній простір. Жодна де­таль не є самостійною - усі вони підпорядковані загальному архітектурному задуму, до якого нале­жить оформлення і оздоблення інтер’єрів, а також садово-паркового та міського архітектурного середо­вища.

Найвідомішим прикладом барокового міського планування є площа Святого Петра в Римі, яку створив Лоренцо Берніні. Довгі півовальні кам’яні колонади, ніби дві гігантські руки, «обіймають» площу, створюючи особливий ефект урочистості.

Лоренцо Берніні, як і великі творці епохи Від­родження, блискуче проявив себе і в скульптурі, і в архітектурі.

Яскравим зразком характерного для бароко син­тезу мистецтв є фонтан Фіумі (Чотирьох річок) у Римі. Створені майстром гігантські скульптурні образи символізують чотири річки в чотирьох час­тинах світу: Дунай (Європа), Ганг (Азія), Ніл (Африка), Ла Плата (Америка). Уся багатофігурна композиція ніби оживає під сріблястими стру­менями води

Яка відома вам архітектурна форма утворює композиційну вертикаль фон­тана Фіумі? Розгляньте, з якою май­стерністю Лоренцо Берніні відтворив у скульптурній композиції «Аполлон і Дафна» сюжет із твору давньоримського поета Овідія «Метаморфози». Пластичні лінії тіл відображають момент, коли німфа перетворюється на лавр, аби сховатися від переслідувань бога Апол­лона.

В інтер’єрах бароко також усе підпорядкова­не основним рисам стилю - контрастність, дина­мічність, тяжіння до пишності й декоративності. Парадні інтер’єри набули різноманітних химер­них форм, які доповнювалися скульптурою, ліпниною та орнаментикою. Інтер’єри храмів прикрашала велика кількість скульптур, ліпни- ни, розписів. Світські приміщення «втратили» звичну прямокутну форму - численні дзеркала й розписи візуально збільшували простір, а роз­мальовані різнокольорові плафони створювали ілюзію відсутності стелі. В інтер’єрах бароко часто використовувалися арочні кон­струкції та кручені сходи, а приміщен­ня завжди наповнювалися світлом завдяки численним вікнам. Крім того, на стінах і стелях розміщували велику кількість світильників. В оздобленні ві­кон і меблів використовували складні за контурами динамічні овальні спіра­лі. У різьблених і ліпних орнаментах застосовували мотиви «кучерявих» сте­бел, раковин, квіткових гірлянд.

У коментарях до уроку проаналізуйте, як в екстер’єрах та інтер’єрах утілено характерні риси бароко: грандіозність, пишнота і динаміка, пристрасть до ефектних видовищ, контра­стів, масштабів і ритмів, мате­ріалів і фактур, світла і тіні тощо. Які елементи декору стилю бароко ми можемо спостерігати в сучасних приміщеннях?

Довідка

В епоху бароко розквітло мистецтво творення та оздоблення меблів,Вони набули складних обрисів з переважанням форм овалів і спіралей, численних опуклостей і ввігнутостей. Більшість ме'блів почали покривати лаком. У меблів для сидіння з’явилися гнуті ніжки, оббивкою стали дорогі декоративні тканини, наприклад, гобелен. Меблі прикрашали дерев’яною мозаїкою, різьбленням і бронзовими накладками. В епоху стилю бароко виникло поняття «гарнітур» - комплект із кількох предметів меблів, що гармоніюють один з одним. З’явився новий різновид столу - консоль, або консольний столик, який приставлявся до площини стіни, а також нова форма меблів - комод. Серед корпусних меблів набувають популярності шафи, бюро та кабінети. Найвишуканішим предметом інтер’єру стало ліжко у формі шатра, спорудженого з використанням пишних завіс і драпірувань.

Яскравим зразком синтезу мистецтв епохи бароко є Дрезденський Цвінгер (архітектор Маттеус Пеппельман), де жива грайлива мова архітектури гармоній­но поєднується зі скульптурними елементами. Цвінгер - ніби фантастичний святковий феєрверк, у якому світле золото каменю (піщаник), бурхлива динаміка архітектурних силуетів, казково багатий світ скульптури і шум іскристих каскадів зливаються в багатоголосу мелодію ритмів і пластики. Багате скульптурне оздоблення виконано в майстернях скульптора Бальтазара Пермозера, який створив химерний і фантастичний світ фігур, що прикрасили фасади та ніші палацу, його фонтани і каскади. І світ цей відіграє чималу роль у відчутті худож­ньої єдності. Одна з найяскравіших і найвидатніших робіт скульптора Пермозера - «Купальня німф» - грот з каскадами, розташований за «Французьким павільйоном» і прикрашений численними скульптурами

За допомогою інтернет-ресурсів здійсніть віртуальну подорож до Цвінгера

 

УРОК 18. БАРОККО В ЖИВОПИСУ

Улюбленим жанром живопису доби бароко був декоративний розпис інтер’єрів. Розглядаючи ці монументальні розписи, важко сказати, де за­кінчується архітектура і починається живопис. Зверніть увагу, як худож­ник, уміло застосовуючи знання перспективи, створив ілюзію нескінченності простору. Центральну картину оточує живописне зображен­ня архітектурних деталей, які покликані візуально продовжити реальну архітектуру храму.

Майстри живопису бароко, живучи в різних країнах, виявляли спільний інтерес до світла і світлових ефектів. Перші кроки у використанні світла зробив Мікеланджело да Караваджо. Художник висвітлював лише окремі - найважливіші - частини картини, за­лишаючи решту деталей у напівтемряві, досягаючи в такий спосіб відповідного емоційного ефекту

На картинах іспанського художника Дієго Веласкеса плями світла й тіні чергуються так, що фігури здаються справжніми, а не намальованими на по­лотні. Цікаво, що художник до кожної окремої картини добирав певний ко­лорит, примушуючи глядача мимоволі милуватися грою тонів як на обличчі та одязі простих людей, так і на парадно­му вбранні, зачісці, коштовностях знаті, наприклад інфанти

Голландський художник Рембрандт ван Рейн у своїх численних портре­тах і сюжетних композиціях зміг за допомогою світла й тіні відтворити не тільки зовнішній, а й внутрішній світ людей.

Об’єднайтеся у групи. Уявіть, про що можуть спілкуватися персонажі картин Д. Веласкеса «Сніданок» та Р. ван Рейна «Нічна варта». «Оживіть» картини, спробуйте відтворити їх сюжет у ролях.

На початку XVII ст. в Голландії сформувалася школа пейзажу. На від­міну від своїх попередників, її прихильники відмовилися від захопливих панорам і зосередили свою увагу на скромних куточках природи сільської місцевості.

Спробуйте уявити себе серед зображеної художниками природи та передати словами те, що побачите й відчуєте.

 

СЛОВНИК

Капітель - верхня частина колони, пілястри або стовпа.

Пілястра - плоский вертикальний виступ на поверхні стіни у вигляді прямокутного стовпа.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Намалюйте (в будь якому доступному графічному редакторі) ескіз інтер’єру в стилі бароко,  Під час роботи застосовуйте правила лінійної перспективи та компози­ції. Збережіть створене зображення і розмістіть його у коментарях до уроку.

У КОМЕНТАРЯХ ДО УРОКУ ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ

  1. Визначте характерні риси стилю бароко в архітектурі.
  2. Що нового відбулося в живописі, скульптурі епохи бароко? Завдяки чому фігури на

картинах художників бароко здаються справжніми?

  1. У яких витворах епохи бароко ми спостерігаємо синтез мистецтв?

Робота з додатковими джерелами інформації

  1. У будівлях Цвінгеру розташовується всесвітньо відома Дрезденсь­ка картинна галерея, або Галерея старих майстрів, та Музей порце­ляни. Дізнайтеся більше про шедеври світового мистецтва, що зберігаються в цих музеях.
  2. На дозвіллі за бажання дослідіть риси бароко в сучасних інтер’є­рах та меблях. Зробіть ілюстровану добірку та презентуйте свій доробок.
  3. На дозвіллі розгляньте будівлі навколо вас. Можливо, деяким з них при­таманні риси бароко. Занотуйте свої спостереження й поділіться виснов­ками з однокласниками та однокласницями у коментарях до уроку
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 202 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
[19.10.2016]
Умови ІІ (ОБЛАСНИЙ) ТУРУ. ВІДБІРКОВИЙ ЕТАП для учасників Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz