МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 30.03.2017, 10:45
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [592]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 28
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[15.11.2011]
Сценарий - приветствие для гостей семинара педагогов-организаторов (0)
Главная » Файлы » методические материалы

Мистецтво. 8 клас. Урок 17-18. Величність Барокко.
20.10.2016, 15:25

Мистецтво. 8 клас. Урок 17-18. Величність Барокко.

Презентація до уроку

«Дивний», «химерний» - саме таке тлумачення італійського слова «ба­роко» - назви стилю в європейському мистецтві, що прийшов на зміну врівноваженому і досить стриманому мистецтву Відродження. Творам сти­лю бароко притаманне прагнення до новизни, конрастності, рішучого по­єднання всіх видів художньої творчості, тобто синтезу мистецтв. Бароко втілило нові уявлення про вічну мінливість світу. Твори цього стилю ви­різняються грандіозністю, пишнотою і динамікою, пристрастю до ефектних видовищ, контрастами масштабів і ритмів, матеріалів і фактур, світла і тіні, поєднанням ілюзорного і реального.

Архітектурні форми стиль бароко успадкував від італійського Відро­дження, проте перевершив його за складністю, різноманіттям і живопис­ністю. Для архітектурних споруд цього стилю характерні ускладненість планів, пишність інтер’єрів з несподіваними просторовими і світловими ефектами, велика кількість кривих, пластично вигнутих ліній і повер­хонь, що надають статичним спорудам відчуття ритмічності й руху.

Бароковій архітектурі притаманне використання великої кількості колон, напівколон, зокрема за­витих колон, пілястр, розкішних скульптурних деталей, фарбування поверхонь стін. Завдяки хи­мерній пластиці фасадів, складним криволінійним планам та обрисам палаци й церкви бароко набува­ють мальовничості та динамічності. Вони ніби «вливаються» в навколишній простір. Жодна де­таль не є самостійною - усі вони підпорядковані загальному архітектурному задуму, до якого нале­жить оформлення і оздоблення інтер’єрів, а також садово-паркового та міського архітектурного середо­вища.

Найвідомішим прикладом барокового міського планування є площа Святого Петра в Римі, яку створив Лоренцо Берніні. Довгі півовальні кам’яні колонади, ніби дві гігантські руки, «обіймають» площу, створюючи особливий ефект урочистості.

Лоренцо Берніні, як і великі творці епохи Від­родження, блискуче проявив себе і в скульптурі, і в архітектурі.

Яскравим зразком характерного для бароко син­тезу мистецтв є фонтан Фіумі (Чотирьох річок) у Римі. Створені майстром гігантські скульптурні образи символізують чотири річки в чотирьох час­тинах світу: Дунай (Європа), Ганг (Азія), Ніл (Африка), Ла Плата (Америка). Уся багатофігурна композиція ніби оживає під сріблястими стру­менями води

Яка відома вам архітектурна форма утворює композиційну вертикаль фон­тана Фіумі? Розгляньте, з якою май­стерністю Лоренцо Берніні відтворив у скульптурній композиції «Аполлон і Дафна» сюжет із твору давньоримського поета Овідія «Метаморфози». Пластичні лінії тіл відображають момент, коли німфа перетворюється на лавр, аби сховатися від переслідувань бога Апол­лона.

В інтер’єрах бароко також усе підпорядкова­не основним рисам стилю - контрастність, дина­мічність, тяжіння до пишності й декоративності. Парадні інтер’єри набули різноманітних химер­них форм, які доповнювалися скульптурою, ліпниною та орнаментикою. Інтер’єри храмів прикрашала велика кількість скульптур, ліпни- ни, розписів. Світські приміщення «втратили» звичну прямокутну форму - численні дзеркала й розписи візуально збільшували простір, а роз­мальовані різнокольорові плафони створювали ілюзію відсутності стелі. В інтер’єрах бароко часто використовувалися арочні кон­струкції та кручені сходи, а приміщен­ня завжди наповнювалися світлом завдяки численним вікнам. Крім того, на стінах і стелях розміщували велику кількість світильників. В оздобленні ві­кон і меблів використовували складні за контурами динамічні овальні спіра­лі. У різьблених і ліпних орнаментах застосовували мотиви «кучерявих» сте­бел, раковин, квіткових гірлянд.

У коментарях до уроку проаналізуйте, як в екстер’єрах та інтер’єрах утілено характерні риси бароко: грандіозність, пишнота і динаміка, пристрасть до ефектних видовищ, контра­стів, масштабів і ритмів, мате­ріалів і фактур, світла і тіні тощо. Які елементи декору стилю бароко ми можемо спостерігати в сучасних приміщеннях?

Довідка

В епоху бароко розквітло мистецтво творення та оздоблення меблів,Вони набули складних обрисів з переважанням форм овалів і спіралей, численних опуклостей і ввігнутостей. Більшість ме'блів почали покривати лаком. У меблів для сидіння з’явилися гнуті ніжки, оббивкою стали дорогі декоративні тканини, наприклад, гобелен. Меблі прикрашали дерев’яною мозаїкою, різьбленням і бронзовими накладками. В епоху стилю бароко виникло поняття «гарнітур» - комплект із кількох предметів меблів, що гармоніюють один з одним. З’явився новий різновид столу - консоль, або консольний столик, який приставлявся до площини стіни, а також нова форма меблів - комод. Серед корпусних меблів набувають популярності шафи, бюро та кабінети. Найвишуканішим предметом інтер’єру стало ліжко у формі шатра, спорудженого з використанням пишних завіс і драпірувань.

Яскравим зразком синтезу мистецтв епохи бароко є Дрезденський Цвінгер (архітектор Маттеус Пеппельман), де жива грайлива мова архітектури гармоній­но поєднується зі скульптурними елементами. Цвінгер - ніби фантастичний святковий феєрверк, у якому світле золото каменю (піщаник), бурхлива динаміка архітектурних силуетів, казково багатий світ скульптури і шум іскристих каскадів зливаються в багатоголосу мелодію ритмів і пластики. Багате скульптурне оздоблення виконано в майстернях скульптора Бальтазара Пермозера, який створив химерний і фантастичний світ фігур, що прикрасили фасади та ніші палацу, його фонтани і каскади. І світ цей відіграє чималу роль у відчутті худож­ньої єдності. Одна з найяскравіших і найвидатніших робіт скульптора Пермозера - «Купальня німф» - грот з каскадами, розташований за «Французьким павільйоном» і прикрашений численними скульптурами

За допомогою інтернет-ресурсів здійсніть віртуальну подорож до Цвінгера

 

УРОК 18. БАРОККО В ЖИВОПИСУ

Улюбленим жанром живопису доби бароко був декоративний розпис інтер’єрів. Розглядаючи ці монументальні розписи, важко сказати, де за­кінчується архітектура і починається живопис. Зверніть увагу, як худож­ник, уміло застосовуючи знання перспективи, створив ілюзію нескінченності простору. Центральну картину оточує живописне зображен­ня архітектурних деталей, які покликані візуально продовжити реальну архітектуру храму.

Майстри живопису бароко, живучи в різних країнах, виявляли спільний інтерес до світла і світлових ефектів. Перші кроки у використанні світла зробив Мікеланджело да Караваджо. Художник висвітлював лише окремі - найважливіші - частини картини, за­лишаючи решту деталей у напівтемряві, досягаючи в такий спосіб відповідного емоційного ефекту

На картинах іспанського художника Дієго Веласкеса плями світла й тіні чергуються так, що фігури здаються справжніми, а не намальованими на по­лотні. Цікаво, що художник до кожної окремої картини добирав певний ко­лорит, примушуючи глядача мимоволі милуватися грою тонів як на обличчі та одязі простих людей, так і на парадно­му вбранні, зачісці, коштовностях знаті, наприклад інфанти

Голландський художник Рембрандт ван Рейн у своїх численних портре­тах і сюжетних композиціях зміг за допомогою світла й тіні відтворити не тільки зовнішній, а й внутрішній світ людей.

Об’єднайтеся у групи. Уявіть, про що можуть спілкуватися персонажі картин Д. Веласкеса «Сніданок» та Р. ван Рейна «Нічна варта». «Оживіть» картини, спробуйте відтворити їх сюжет у ролях.

На початку XVII ст. в Голландії сформувалася школа пейзажу. На від­міну від своїх попередників, її прихильники відмовилися від захопливих панорам і зосередили свою увагу на скромних куточках природи сільської місцевості.

Спробуйте уявити себе серед зображеної художниками природи та передати словами те, що побачите й відчуєте.

 

СЛОВНИК

Капітель - верхня частина колони, пілястри або стовпа.

Пілястра - плоский вертикальний виступ на поверхні стіни у вигляді прямокутного стовпа.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Намалюйте (в будь якому доступному графічному редакторі) ескіз інтер’єру в стилі бароко,  Під час роботи застосовуйте правила лінійної перспективи та компози­ції. Збережіть створене зображення і розмістіть його у коментарях до уроку.

У КОМЕНТАРЯХ ДО УРОКУ ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ

  1. Визначте характерні риси стилю бароко в архітектурі.
  2. Що нового відбулося в живописі, скульптурі епохи бароко? Завдяки чому фігури на

картинах художників бароко здаються справжніми?

  1. У яких витворах епохи бароко ми спостерігаємо синтез мистецтв?

Робота з додатковими джерелами інформації

  1. У будівлях Цвінгеру розташовується всесвітньо відома Дрезденсь­ка картинна галерея, або Галерея старих майстрів, та Музей порце­ляни. Дізнайтеся більше про шедеври світового мистецтва, що зберігаються в цих музеях.
  2. На дозвіллі за бажання дослідіть риси бароко в сучасних інтер’є­рах та меблях. Зробіть ілюстровану добірку та презентуйте свій доробок.
  3. На дозвіллі розгляньте будівлі навколо вас. Можливо, деяким з них при­таманні риси бароко. Занотуйте свої спостереження й поділіться виснов­ками з однокласниками та однокласницями у коментарях до уроку
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 3675 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 2
avatar
1
16 січня
Домашня робота


Пічнякова Назара Володиміровича
Кондратівськой СШ

  • Визначте характерні риси стилю бароко в архітектурі.

    Архітекту́ра баро́ко — період в розвитку архітектури країн Західної Європи і Америки (особливо в Центральній та Південній), що охопив приблизно 150—200 років. Період почався в кінці 16 століття і завершився в кінці 18-го. Бароко (як стиль) охопило всі різновиди мистецтва, але найбільш яскраво відбилося в живопису, театрі ( і пов'язаній з ними літературі), музиці, архітектурі.токи бароко йдуть з архітектури Розвиненого Відродження Риму. Адже перший дійсно великий і величний архітектурний ансамбль створив в Ватикані Браманте (1444—1514). Це двір Бельведер завдовжки 300 метрів, що був побудований в єдиному стилі при збереженні різних функцій будівель (Бельведер з античними скульптурами, регулярний сад, Ватиканська бібліотека і театр просто неба). Але всі форми архітектури досить спокійні, врівноважені, це ще не бароко.Ідею Браманте по створенню ансамблю з декількох будівель підхопив Віньола (1507—1573). Він не мав потужних можливостей Браманте в використанні багатьох будматеріалів і площ. Тому його ансамбль вілли Джуліа для папи римського Юлія ІІІ (понтифік у 1550—1555 роках) невеликих розмірів. Але віллі притаманні вже всі риси бароко — єдиний ансамбль з павільйонами, садом, фонтаном, німфеєм, сходами різних типів, що пов'язують тераси різного рівня. Вілла ще сильно відокремлена від навколишнього середовища, замкнена на собі, як більшість будівель Відродження, а її архітектура теж врівноважена, як і більшість споруд доби Відродження.Напруженість, велетенські розміри, нервовість і емоційну насиченість архітектурі прищепить Мікеланджело. Саме в творах Віньоли та пізнього Мікеланджело дослідники (в тому числі В. Є. Биков) вбачають витоки архітектури бароко.
    2.Що нового відбулося в живописі, скульптурі епохи бароко? Завдяки чому фігури накартинах художників бароко здаються справжніми?Культура та література бароко позначена прагненням вразити читача пишним оздобленням твору, відтворенням постійного руху, пишності, вихору часу, алегоризмом, різкими контрастами, тенденцією життєсвердного сприйняття дійсності, вираженням просвітницької тематики.Засновником бароко в Італії вважають Мікеланджело Буонарроті (*1475-†1564). Саме він підсилив архітектуру велетенським ордером, широко використовував карнизи, подвоєння пілястр та колон, тісняву архітектурних елементів та надлюдський розмір. Скульптурні та архітектурні твори генія й досі справляють враження скорботи, напруги, нервовості, хоча зберігають чітку побудову, симетрію і потойбічну, майже неможливу красу.Характерною є пишнота, парадність, яскравість кольорів, контрастність, екстравагантність орнаменту, асиметрія конструкцій. У бароковій архітектурі панують сильні контрасти об'ємів, перебільшена пластика фасадів, ефекти світлотіні та кольору. Живопис і скульптура відзначаються декоративно-театральними композиціями, тонкою розробкою колориту і ефектів освітлення, ускладненою пластикою, парадністю. У музиці — поява опери, розвиток вільного поліфонічного стилю (зокрема у творчості Йоганна Себастьяна Баха).
  • У яких витворах епохи бароко ми спостерігаємо синтез мистецтв?
    Бароко (італ. barroco — дивний, химерний) напрям у мистецтві XVII—XVIII ст. Він зародився всередині XVI ст. в Італії та Іспанії, згодом поширився на європейські країни.Термін "бароко" належить класицистам, вони негативно ставляться до мистецтва бароко. Швейцарський дослідник Г. Вeльфлін вважав, що бароко — занепадницька, формалістична течія. Інші вчені характеризували бароко як клерикальний, аристократичний напрям, який стосується невеликої частини художніх пам'яток переважно релігійного характеру (духовні вірші, церковні проповіді). Окремі вчені висловлювали думку, що бароко не характерне для українського мистецтва, воно привнесене ззовні, суперечить демократичним принципам української літератури, зв'язаної з народною творчістю.Відомі три версії щодо походження терміна "бароко":1. Португальське "реrоlа bаrrока " — перлина неправильної форми.2. Термін "бароко" походить від латинського "bаrоко ". Цe різновид силогізму, який відзначався складністю і дивовижністю у схоластичній логіці.Обидві версії, зауважує О. Морозов, свідчать про різні аспекти сприйняття напряму. Перша версія акцентує увагу на вишуканому аристократичному елементі, а друга — на зв'язку із схоластичним світоглядом.3. Французьке "bаrоquеr" — значить розчиняти, пом'якшувати контур. Спершу термін "бароко", за словами Д. Чижевського, "прикладали...
  • avatar
    0
    2
    УЧИТЕЛЬ: Відповідь зарахована. Переходьте до наступного уроку. Успіхів!
    avatar
    Форма входа
    Поиск
    Новое на сайте
    [28.03.2017]
    Наши школьные таланты. Лыженко Илья. Флейта. Шербургские зонтики (0)
    [25.03.2017]
    У вихідні переходимо на літній час. Ігри з часом і здоров'ям продовжуються (0)
    [25.03.2017]
    Підсумки тижня в освіті: головні події (0)
    [25.03.2017]
    Чим зайняти дитину під час весняних канікул? (0)
    [25.03.2017]
    Всім ТЕРМІНОВО надати звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах (0)
    [25.03.2017]
    У триденний термін всім підготовити фото і відеоматеріали п подвиги в різних сферах життєдіяльності від дня заснування області до сьогодення (0)
    [25.03.2017]
    На территории Донецкой области введены ограничения и запреты с 23 марта 2017 года (0)
    [25.03.2017]
    План работы на весенние каникулы с 03.04. по 07.04.2017 г (0)
    [25.03.2017]
    В Донецкой области чрезвычайный режим: В лес не ходить, видео не снимать, дроны не запускать (0)
    [23.03.2017]
    28 навчальний тиждень. З 27 по 31 березня 2017 року (0)
    [20.03.2017]
    Відомість надання інформації з національно-патріотичного виховання березень 2017 (0)
    [20.03.2017]
    Про відзначення 100-річчя утворення Української Центральної Ради та 100-річчя подій української революції (0)
    [17.03.2017]
    План заходів щодо відзначення року української мови в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
    [14.03.2017]
    Заходи до Дня українського добровольця (0)
    [11.03.2017]
    27 навчальний тиждень. З 20 по 24 березня 2017 року (0)
    [09.03.2017]
    Шевченківське свято в Кіндратівській СШ (0)
    [07.03.2017]
    Театр танцю "Надія" Театр пісні "Веселка" та Театр пісні "Козачата" привітали з 8 Березня (0)
    [05.03.2017]
    26 навчальний тиждень. З 13 по 17 березня 2017 року (0)
    [03.03.2017]
    План заходів щодо святкування 85-річчя Донецької області в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
    [02.03.2017]
    Кругообіг брехні в освіті.В. Громовий: МАРАЗМ № 23. Радянський event-менеджмент (0)
    [27.02.2017]
    Лідери шкіл побували на льодовій арені «Альтаїр» в м. Дружківка (0)
    [27.02.2017]
    Семінар-практикум для педагогів-організаторів за темою: «Національно-патріотичне виховання у призмі викликів сучасності" (0)
    [23.02.2017]
    25 навчальний тиждень. З 6 по 10 березня 2017 року (0)
    [21.02.2017]
    День рідної мови (0)
    [21.02.2017]
    Матеріали семінару педагогів-організаторів з патріотичного виховання (0)
    [19.02.2017]
    24 навчальний тиждень. З 27 лютого по 3 березня 2017 року (0)
    [19.02.2017]
    МОН призвали присоединиться к запрету Вконтакте (0)
    [19.02.2017]
    Педагоги "из народа": учителя без педобразования (0)
    [18.02.2017]
    23 навчальний тиждень з 20 по 24 лютого 2017 р. Переглядаємо урок 23 (0)
    [11.02.2017]
    В об'єктиві натураліста -2017. Білокузьминівські крейдяні скелі - перлина Донбасу (0)
    [02.02.2017]
    22 навчальний тиждень. З 13 по 17 лютого. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №22 (0)
    [27.01.2017]
    21 навчальний тиждень. З 06 по 10 лютого 2017 р. Переглядаємо та виконуємо завдання до уроку №21 (0)
    [25.01.2017]
    Преподаватель константиновской районной школы искусств объявила голодовку (0)
    [25.01.2017]
    Програма "Мистецтво" для 5-9 класів (МОН) - переглянути і скачати (0)
    [24.01.2017]
    Для Надежды Анатольевны. Театр танца "НАДЕЖДА" (скачать) (0)
    [21.01.2017]
    20 навчальний тиждень. З 30 січня по 03 лютого 2017 року. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №20 (0)
    [18.01.2017]
    Матеріали для скачування педагогам-організаторам Костянтинівського району (0)
    [16.01.2017]
    План районних масових заходів на ІІ півріччя 2016-2017 навчального року (0)
    [15.01.2017]
    Ювілейні та пам'ятні дати. 2017 р. (0)
    [15.01.2017]
    Перспективи виховної роботи в навчальних закладах Донеччини (0)
    Наши партнёры
    Облако тегов
    Профсоюз

    Санаторно-курортное лечение


    ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

    Печать страницы
    Нашему сайту
    Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz