МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 08.12.2016, 22:05
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [522]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » Файлы » методические материалы

Мистецтво. 8 клас Уроки 12-13. Ідеали та образи Ренесансу
04.09.2016, 15:26

Мистецтво. 8 клас

Уроки 12-13. Ідеали та образи Ренесансу

Презентація 1

Презентація 2

Після Середньовіччя в мистецтві Західної Європи настало гігантське культурне піднесення, злет творчої енергії людства - епоха Відродження (Ренесанс), що тривала майже два століття.

Свою назву період отримав у зв’язку з відродженням інтересу до ан­тичного мистецтва, зверненням до нього як до прекрасного ідеалу, взірця.

Представники Відродження знайшли в античній культурі те, що було співзвучне їхнім устремлін­ням, - прихильність до реальності, життєрадісність, схиляння перед красою земного світу, перед величчю героїчного подвигу. Першою країною Відродження стала Італія.

В архітектурі особливо велику роль відіграло звер­нення до античної традиції. Воно виявилося у відро­дженні античної ордерної системи, класичної про­порційності, розробці центричного типу будівель з легкодоступним для огляду простором інтер’єру. Особливо багато нового було створено в галузі цивіль­ного зодчества. В епоху Ренесансу отримали більш ошатний вигляд багатоповерхові міські будівлі (рату­ші, будинки купецьких гільдій, університети, склади, ринки тощо), виник тип міського палацу (палаццо), а також заміської вілли. Звернення до зразків антич­ності сукупно з розвитком математики та інженерних наук породило ідею гармонійної досконалості в мис­тецтві взагалі і в архітектурі зокрема.

Яскравим талантом і прагненням досягти художньої довершеності в будівництві уславився архітектор Фі­ліппо Брунелескі. Про зведений за його проектом ку­пол Флорентійського собору Санта-Марія-дель-Фйоре сучасники говорили, що він «здіймається до небес» і ніби «суперничає із самим небом». На спорудження куполів будівничих надихала римська архітектура, зокрема купол римського Пантеону. Проте технологія будівництва відрізнялася від римської. Для неї було характерне використання нервюр (ребер склепіння) та напіварок, які розділяли всю споруду на сектори.

Художня довершеність, ідеально врівноважена ці­лісність, у якій усе взаємопов’язане, - саме таке враження складається від інтер’єру церкви Санто-Спіріто у Флоренції - ще одного шедевра Брунелескі, створеного у строгій відповідності із законами перспективи. Безперервний фриз над арками підкреслює сходження го­ризонтальних ліній в одній точці. Щоб не порушувати цього цілісного враження, митець не використовує в оздобленні внутрішньої частини при­міщення орнаментального декору, скульптури, живопису. У строгому оформленні торжествує принцип гармонії - усі складові інтер’єру здаються так само природними, як і співвідношення частин людського тілавитвір Мікеланджело-архітекто- ра, один з найвеличніших храмів світу. Цей архітектурний образ - монумент майстра творчим силам героїчної людини. Купол собору Святого Петра - вінець архітектурної твор­чості Мікеланджело. «Ніщо не є величнішим за величезну будівлю з куполом, де у глядача завжди є над головою доказ неймовірної твор­чої міці», - говорив видатний французький письменник Стендаль.

Скульптура епохи Ренесансу

Скульптура епохи Ренесансу також відроди­лася після тисячолітньої перерви. Важливим досягненням мистецтва того часу стало ство­рення круглої скульптури: статуї почали розглядати як самостійний мистецький твір, їх уже не обов’язково було вписувати в ар­хітектурний ансамбль.

Митці епохи Відродження надавали вели­чезного значення водночас красі людського тіла і внутрішньому світу людини, а тому прагнули зобразити її якомога правдивіше, передаючи виключно природні пози і рухи. Наслідування природи, реалізм, спостереження за рухами людини, продумана композиція, що базується на поєднанні та контрасті різних ліній, - головні риси скульптури Ренесансу.

У величних монументальних творіннях Мікеланджело Буонарроті знайшов своє найвище втілення весь досвід скульптури Відродження. Герої генія страждають, розмірковують, раді­ють. У них стільки змісту, енергії і глибини, що милування чудовими роботами майстра не припиниться, імовірно, ніколи. «І гідність, і краса, і туга» майстерно відтворені Мікелан­джело у скульптурній композиції «П’єта» («Оплакування Христа»). Молодому ще тоді художнику вперше вдалося так витончено передати скорботу матері, яка втратила сина. Зверніть увагу, як майстерно скульптор уписав фігури в пірамідальну композицію, як «ожив» під його різцем мармур, ніби допомагаючи художнику відтворити вирази облич персонажів, кожен їхній жест, рух, складки одягу.

«Якщо ви не бачили цієї статуї, ви не маєте уявлення про можливості скульп­тури», - писав Стендаль про «Мойсея».

ЗАВДАННЯ

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

Схарактеризуйте скульптури Мікеландже- ло. Порівняйте їх із творами античності та Середньовіччя

ЖИВОПИС ДОБИ РЕНЕСАНСУ

Головною відмінною рисою ренесансного жи­вопису була свобода від суворих обмежень се­редньовічного мистецтва.

Об’єктом уваги художника стає «земна» лю­дина. Відтворюючи ідеал людської особистості, діячі Відродження підкреслювали доброту, силу, героїзм людини, її спроможність творити навколо себе новий світ. Цінність людини стала визначатися її особистими чеснотами, а не су­спільним становищем.

Образотворче мистецтво Ренесансу знаменує максимальне прагнення до реалізму у відтво­ренні образів. Це виявилося не тільки в поши­ренні світських зображень, у розвитку портрета і пейзажу або новій, іноді майже жанровій, ін­терпретації релігійних сюжетів, а й у радикальному оновленні всієї худож­ньої системи. Художники стали бачити світ інакше: площинні, ніби безтілесні зображення середньовічного мистецтва поступилися місцем три­вимірному, рельєфному, опуклому простору. Митці використовували пер­спективу, правило «золотого перетину» в побудові людського тіла.

Епоха Відродження - час великих відкриттів, визначних майстрів і їхніх видатних творів. Саме в цей час художники починають підписувати свої твори, тобто вони стають підкреслено авторськими. В епоху Ренесансу від­роджується незборимий інтерес митця до краси довколишнього світу, до відтворення його у всій повноті і правдивості (конкретності). Поряд із фресками починає розвиватися станковий живопис, а також світський жи­вопис, зокрема портретний. З’являється дедалі більше автопортретів.

Серед плеяди митців Відродження найвидатнішими вважають Мікелан-джело Буонарроті, Леонардо да Вінчі та Рафаеля Санті.

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ. Дізнайтеся з різних джерел, якими талантами був обдарований Леонардо да Вінчі, якій тематиці присвячено твори Рафаеля.

Зафіксуйте свої знахідки у коментарях до уроку

Довідка

В епоху Відродження було розв’язано проблему тривимірного зображення: для відображення у творах глибини простору було створено наукову теорію лінійної перспективи, засновану на геометрії та оптиці.

Художники Ренесансу, спираючись на принципи наслідування природи, у своїх творах почали застосовувати світлотінь. Таким чином, перспектива- і світлотінь стали могутніми художніми засобами - у мистецтві Відродження простір перестав бути «нічим», художник задумував його попередньо, і в ньому за строгими математичними правилами розміщувалися люди, будівлі та речі.

Мерлина

Цей жіночий образ увійшов в історію світового мистецтва під назвою «Мона ^ Ліза», або «Джоконда». Щось неймовірно захопливе і привабливе відчуваємо в загадковому погляді, приємній усмішці, спокійно складених ніжних руках молодої жінки. Італійський художник і архітектор, а пізніше літописець епохи Відродження Джорджо Вазарі писав, що Леонардо вдавався до різних хитрощів, аби досягти потрібного йому виразу обличчя моделі. Уявіть, що в красиво прибраній кімнаті, де малював художник, перебували співаки і музиканти, блазні і фокусники, які грали на музичних інструментах, співали, жартували і в такий спосіб постійно підтримували гарний настрій жінки, обличчям якої захоплюється людство вже багато століть.

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ. 1                 Які жанри поєднано в картині? Поміркуйте, чому цей твір захоплює людство багато століть. Поцікавтеся творами різних видів мистецтва, присвяченими Джоконді.

Зображення прекрасної молодої матері з дитиною ми бачимо на числен­них малюнках і картинах художників епохи Відродження. У великих май­стрів важко знайти абсолютне наслідування незмінному зразку в трактуванні образу Марії. Художники обирають суто людські ситуації, коли обличчя жінок стають то серйозними й зосередженими, то усміхнени­ми, сповненими ніжності, а чарівні немовлята на їхніх картинах зайняті грою або іншими забавками.

ЗАВДАННЯ.

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

1. Які історії розповіли вам картини? Чи подібні ці твори до ікон? Поясніть свої міркування.

УЗАНАЛЬНЮЮЧІ ЗАВДАННЯ

У коментарях до уроку дайте відповіді на питання:

  1. У зв’язку із чим епоха Відродження отримала свою назву?
  2. Порівняйте архітектуру та образотворче мистецтво Середньовіччя й Ренесансу.
  3. Які відкриття з-поміж засобів виразності стали надбанням художників епохи Від­родження?

Робота з додатковими джерелами інформації

  1. Дослідіть творчість видатних митців італійського Відродження.
  2. Здійсніть дослідження щодо інтерпретації одного біблійного сю­жету у творах митців Середньовіччя та Відродження; у творах різ­них митців Ренесансу.
  3. Створіть презентацію «Образ Матері в різних видах мистецтва». Пригадайте пісні на цю тему та виконайте їх.

 

 

Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 1683 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 2
avatar
1
Пічнякова Назара Володимировіча
28 листопада
домашня робота

Кіндративська СШ
  • У зв’язку із чим епоха Відродження отримала свою назву?
    В основі культури епохи Відродження (14-17ст) лежить принцип гуманізму, утвердження гідності і краси реальної людини, її розуму та волі, її творчих сил. Гуманістична культура Відродження носила світський характер. Жагуча спрага пізнання реального світу і захоплення ним сприяли піднесенню науки і привели до відображення в мистецтві найрізноманітніших сторін дійсності і передали величний пафос багатьом творінням художників.Важливу роль для становлення мистецтва Відродження мало нове розуміння античної спадщини. Вплив античності найсильніше позначився на формуванні культури Відродження в Італії, де збереглося безліч пам'ятників давньоримського та давньогрецького мистецтво
    .2Порівняйте архітектуру та образотворче мистецтво Середньовіччя й Ренесансу. період розвитку архітектури в європейських країнах з початку XV до початку XVII століття, в загальному перебігу Відродження та розвитку основ духовної і матеріальної культури Стародавній Греції і Рима. Цей період є переломним моментом в історії західноєвропейської архітектури, особливо по відношенню до попереднього архітектурному стилю, до готики. Готика, на відміну від архітектури Відродження, шукала натхнення у власній інтерпретації мистецтва стародавнього Риму.
    3Які відкриття з-поміж засобів виразності стали надбанням художників епохи Від­родження?
    Протягом усієї своєї тисячолітньої історії Візантія була центром своєрідної культури, яка формувалася під впливом римської, грецької та елліністичної традицій.У культурному житті розмаїта візантійська культурологія розмежовується на такі основні періоди:
    • відмирання античності і встановлення нової середньовічної культури в дусі християнського віровчення (IV- VII ст.);
    • культурний спад у зв'язку з економічним занепадом та аграризацією міст (кінець VII- початок IX ст.);
    • нове культурне піднесення Константинополя та інших провінційних міст (середина IX-X ст.);
    • найвищий розвиток візантійської культури, зумовлений розквітом міського життя (XI-XII ст.);
    • занепад культури, викликаний політичним ослабленням Візантії (кінець XII-XIII ст.);
    • зародження обмеженого візантійського гуманізму, характерною ознакою якого було відновлення античної освіченості (XIV - початок XV ст.).
  • avatar
    0
    2
    УЧИТЕЛЬ: ДЯКУЮ ЗА РОБОТУ, ВІДПОВІДЬ ПРИЙНЯТА ДО ОЦІНЮВАННЯ, ЗАРАХОВАНА. ПЕРЕХОДЬТЕ ДО НАСТУПНОГО УРОКУ! УСПІХІВ!!!
    avatar
    Форма входа
    Поиск
    Новое на сайте
    [05.12.2016]
    Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
    [02.12.2016]
    13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
    [25.11.2016]
    ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
    [25.11.2016]
    12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
    [25.11.2016]
    5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
    [20.11.2016]
    Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
    [19.11.2016]
    План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
    [17.11.2016]
    Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
    [17.11.2016]
    11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
    [13.11.2016]
    Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
    [13.11.2016]
    Експертиза підручника (0)
    [12.11.2016]
    ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
    [11.11.2016]
    Дружковка не готова к повышению минималки (0)
    [11.11.2016]
    ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
    [11.11.2016]
    Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
    [11.11.2016]
    А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
    [11.11.2016]
    Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
    [11.11.2016]
    Почему города и села не хотят объединяться (0)
    [11.11.2016]
    Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
    [10.11.2016]
    10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
    [10.11.2016]
    Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
    [09.11.2016]
    І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
    [09.11.2016]
    Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
    [09.11.2016]
    Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
    [04.11.2016]
    9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
    [31.10.2016]
    ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
    [31.10.2016]
    До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
    [29.10.2016]
    Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
    [29.10.2016]
    Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
    [29.10.2016]
    8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
    [28.10.2016]
    Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
    [28.10.2016]
    МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
    [28.10.2016]
    Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
    [27.10.2016]
    Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
    [25.10.2016]
    Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
    [25.10.2016]
    Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
    [24.10.2016]
    Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
    [23.10.2016]
    Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
    [22.10.2016]
    Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
    [19.10.2016]
    Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
    Наши партнёры
    Облако тегов
    Профсоюз

    Санаторно-курортное лечение


    ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

    Печать страницы
    Нашему сайту
    Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz