МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 15.11.2018, 14:43
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои файлы [26]
сценарии [9]
сценарии
экология и краеведение [16]
материалы по экологическому воспитанию и краеведческой работе
методические материалы [681]
методические материалы
олимпиады [9]
материалы Всеукраинской интернет-олимпиады
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 15
Видео
Статистика

Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Файлы » методические материалы

11 клас.Урок №13. Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр кабукі
03.04.2013, 13:10


Тема 1. ЯПОНСЬКИЙ ТЕАТР
УРОК № 13
Тема. Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр кабукі
Мета: ознайомити учнів із особливостями та основними еле-менти художньо-образної мови театрального мисте-цтва Японії, історією розвитку театрів Но та кабукі, навчити визначити спільні та відмінні риси театрів Но та кабукі, розпізнавати символіку театру, пояс¬нювати умовність сценічних прийомів, аналізувати театр як виразник складних почуттів людини; фор¬мувати вміння аналізувати твори театрального ми¬стецтва; виховувати повагу та інтерес до світової те¬атральної спадщини, збагачувати емоційний досвід учнів.
Оснащення. Зоровий ряд: мультимедійна презентація або фото фрагментів вистав театру Но та кабукі; відеофільм «Японія в малюнках», фрагменти відеозаписів те-атральних вистав Но та кабукі; роздавальний матері-ал (таблиця «Японський театр»; за кількістю учнів). Обладнання: ТЗН.
Тип уроку: комбінований.
Термінийпоняття: «театр Но», «театр кабукі».
Мистецтво актора подібне до торби жебрака: Усе, що побачиш,— клади у схованку пам’яті.
Соката Тодзюро (актор театру кабукі)
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Презентація сторінки «Сучасна популярна музика» альбому
«Культурна спадщина народів світу»
III. Актуалізація опорних знань
1. Коментований перегляд відеофільму «Японія в малюнках»
2. Прийом «Снігова куля»
Коментар. Повна відповідь на запитання формується поступо-во: учні по черзі відповідають на запитання, щоразу додаючи важ-ливі моменти, формулюючи у такий спосіб колективну відповідь.
Запитання
♦ У чому полягає специфіка культури й мистецтва Японії?
♦ На яких засадах ґрунтується світогляд японців?
♦ Назвіть найпоширеніші види мистецтв Японії.
IV. Мотивація навчальної діяльності
V. Викладення нового навчального матеріалу
Коментар. Під час викладення нового матеріалу учні мають за-повнити таблицю «Японський театр», шаблон якої наведено далі. Наприкінці уроку учні вклеюють заповнену таблицю до зошитів.
Японський театр
Аспект характеристики Назва
театр Но (Ноаґаку) театр кабукі
Історія виникнення
Елементи та атрибути
Основні засади театральної вистави

1. Виступи учнів із повідомленнями, підготовленими в групах
(Демонструються фрагменти відеозаписів або фото фрагмен-тів вистав театру Но чи мультимедійна презентація.)
1- ша група «Мистецтвознавці театру Но»
Виникнення театрального мистецтва взагалі та театру Но зо-крема датують IV чвертю XIV ст. Уважається, що Но як високе те-атральне мистецтво започатковано 1375 року у храмі Касуга міста Нара із благословення та за підтримки молодого сьоґуна Асікагі Єсіміцу.
У той час Но був жанром розваги для звичайних людей, що містив елементи денґаку (пов’язані із синтоїстськими релігійни¬ми ритуалами), саруґаку (вид акробатичних вистав, що трансфор-мувалися пізніше у пісенно-танцювальні постановки), традиційні народні танці й пісенні балади, що сформували усні традиції на-родного мистецтва.
У період Муроматі Но досяг вигляду, що є майже незмінним донині. Цей театральний жанр значно вплинув на інші види японського драматичного мистецтва (кабукі, буто). Попри те, що під час періоду Мейдзі театр Но втратив заступництво влади, він був одним із офіційно визнаних національних видів театрального ми-стецтва.
Завдяки драматургам Кан’амі Кійоцугу (1333—1385) та Дзеа¬мі Мотпокійо (1363—1443) театр Но набув розквіту.
Дзеамі Мотокійо написав 1423 року трактат, присвячений на-вичкам і вмінням, необхідним для акторів Но, що є актуальним до сьогодні.
Переламним моментом у розвитку театру Но вважають поста-новку п’єси Дзеамі, присвячену подіям періоду Хейан («золото¬го століття» Японії). Ця п’єса була написана «високим стилем», із дивовижними пасажами і прихованим змістом сюжетних ліній. Вочевидь, саме ця постановка сприяла тому, що Но міцно посів місце елітарного театру, мистецтва для знаті й вищих прошарків японського суспільства (на протилежність театру кабукі).
Театр Но майже не зазнав суттєвих змін із часів періоду Муро-маті. Незважаючи на деяке скорочення репертуару театру (у період розквіту у театрі Но виконували понад 1000 п’єс), інтерес до цього жанру не зник і в Новий час.
У виставі театру Но беруть участь декілька осіб: актори (таті- ката) у співаки (дзіута-ката) та музиканти (хаясі-ката). Акторів поділяють на три категорії виконавців ролей: головні (сіте-ката), допоміжні (вакі-ката), інтермедійні (кьоґен-ката). Співаки за-звичай виконують ролі головних виконавців (сіте-ката) і музи-кантів (хаясі-ката), які акомпанують на 3 традиційних для Но інструментах (флейті та різновидах барабанів).

П’єси театру Но у перекладі з японської називаються «пісні й мелодії». Збереглося не більше ніж 250 п’єс, які можуть відтво¬рити сучасні театральні трупи. Вистава триває ЗО—120 хв. Виста¬ви театру Но бувають п’яти типів: божественні, військові, жіночі, змішані, демонічні. Каміута є самостійним типом вистави, що поєднує танець і синтоїстський обряд. Такі п’єси є найдавнішими у репертуарі Но.
Вистави Но виконують на відкритій сцені з декорацією, на якій зображено сосну (вочевидь, утілює синтоїстське повір’я про те, що боги спускаються на землю з небес по сосні). Авансцени — хасіґа- карі (з яп. «місце паузи») є помостом, що веде до правої частини сцени — місця появи персонажів. Сцену традиційно виготовляють із японського кипариса. Уздовж хасіґакарі встановлюють три не-великих сосни, поблизу яких актор під час виходу може зупиня¬тися, щоб промовити репліку до появи на сцені. Перед декорацією розташовується група музикантів, які супроводжують танці й ак-торські монологи специфічною, таємничою музикою. На лівому боці сцени перебувають 2 ряди співаків (хор), які супроводжують перехід від монологу персонажа або оповідання до танцю. Усе це формує багатий розповідний фон до основної гри акторів. Невели¬ка трупа, мінімум антуражу й декорацій, створюють простір для фантазування глядачів.
Однією з найвідмітніших властивостей постановок Но є маски, які використовують як основний персонаж (сіте), так і його парт-нер (цуре). Маски перетворюють сіте на стару, молодика, жінку або надприродну істоту. Проте, маску не надягають, коли сіте грає зрілого чоловіка. Актори-підлітки (коката) й актори, які грають персонажів другого плану, масок не надягають.
Маски вирізують із дерева, здебільшого — із кедра. Потім їх покривають гіпсом і розмальовують. Деякі маски є видатними скульптурними творами. Існує досить багато типів масок. Це вима-гає певного їх знання для того, щоб відрізняти їх одну від одної.
Іншою відмітною рисою Но є віяло, яке може бути у п’єсі сим-волом різних предметів (меч, люлька, пляшка тощо).
На початок XX ст. збереглося 5 шкіл, у яких навчають вико-нання ролей сіте; 3 школи, у яких опановують мистецтво друго-рядних акторів вакі; 2 школи інтермедій та 14 шкіл, де навчають традиційної музики для театру Но.
2- га група «Мистецтвознавці театру кабукі»
(Демонструються фрагменти відеозаписів або фото фрагмен-тів вистави театру кабукі чи мультимедійна презентація.)

Жанр кабукі утворився у XVII ст. на основі народних пісень і танців. Початок жанру поклала Окуні, служниця святилища Ідзумо Тайся, яка 1602 року почала виконувати новий вид теа-тралізованого танцю у висохлому руслі ріки поблизу Кіото. Новий жанр швидко став популярним, Окуні навіть запрошували висту-пати перед імператором. Успіх нового виду театрального мистецтва сприяв виникненню театру кабукі як поєднанню драматичного й танцювального мистецтва, у якому всі ролі виконували жінки.
Спочатку у кабукі ставили здебільшого грубі та непристойні вистави; багато хто з акторок вів аморальний спосіб життя. Через це для назви кабукі іноді використовували омонім «театр куртиза-нок, які співають і танцюють».
Завдяки популярності кабукі, місце жінок — виконавиць ро¬лей — із часом посіли юнаки. Водночас змінився характер вистав: більше уваги приділяли драматичному мистецтву, аніж танцю. Проте, це мало вплинуло на моральну сторону вистав. Хлопці- актори були не менш доступними для публіки, аніж їх поперед-ниці. Вистави часто супроводжувалися заворушеннями, що зму¬сило сьоґунат заборонити виступи юнаків на сцені кабукі (1652).
Сцена в театрі кабукі має своєрідну будову. Її авансцена — ха- наміпгі (з яп. «квіткова стежка», або «шлях квітки»), з якої ак¬тори виходять на сцену, розташована у глядацькій залі. Театри кабукі були технічно оснащені у XVIII ст. (сцени, що обертаються, механічні люки та ін.), що значно підвищило ефектність театраль-них постановок.
У кабукі, як, утім, і в деяких інших традиційних японських театрах, зміна декорацій відбувається іноді посеред акту: акто¬ри продовжують грати, а завіса не опускається. Робітники сцени, одягнені у чорне (їх уважають «невидимими»), на очах у глядачів змінюють антураж.
Театр кабукі нині складається із 3 типів вистав: дзідай-мо но (з яп. «історичні») — створені до періоду Сенґоку; сева-моно (з яп. «простонародні») — створені після періоду Сенґоку; сьосаґо- тпо — танцювально-драматичні п’єси.
З 1653 року у трупах кабукі могли виступати тільки зрілі чоло-віки, що спричинило розвиток витонченого, глибоко стилізованого різновиду кабукі — яро-кабукі (з яп. «шахрайський кабукі»). Ця метаморфоза відбулася під впливом також популярного у ті часи в Японії комічного театру кьоґен. Практично до сьогодні всі ролі у кабукі виконують чоловіки. Акторів, які спеціалізуються на ви-конанні жіночих ролей, називають онаґата або ояма (актори жі-ночого стилю). Два інших стилі виконання називаються араґото («грубий стиль») і ваґото («м’який, гармонійний стиль»). З-поміж акторів кабукі існують справжні театральні династії, які спеціалі-зуються на певних стилях гри.
За часів періоду Ґенроку (1688—1704) — часу розквіту японської культури — театр кабукі активно розвивався. Структуру ви¬став було формалізовано, з’явилося багато елементів стилізації. Упорядкували й типи персонажів. Кабукі й ляльковий театр (зго-дом зажив слави під назвою бунраку) впливали один на одного. Відомий сценарист Тікамацу Мондзаємон, один із перших про-фесійних авторів п’єс кабукі, створив декілька вистав, що значно вплинули на розвиток театру, хоча найзнаменитіша з-поміж його робіт, «Сонедзакі Сіндзю» («Самогубство закоханих в Сонедзакі»), спочатку була написана для театру бунраку. Як і безліч п’єс для бунраку, «Сонедзакі Сіндзю» була адаптована для театру кабукі та викликала безліч наслідувань (у житті, а не на сцені), що уряд заборонив постановку п’єс про обопільне самогубство закоханих (1723). Цей період характеризується появою мови поз міе та гриму кумадорі, створених Ітпікавою Дандзюро.
До середини XVIII ст. кабукі втратив популярність, а бунраку посів місце найважливішого жанру мистецтв для представників нижчих верств суспільства (почасти, завдяки появі декількох та-лановитих вистав бунраку). Розвиток кабукі не вирізнявся особли-вими досягненнями до кінця XVIII ст., коли театр почав повертати собі колишню популярність. 1868 року, унаслідок падіння сьоґу- нату Токуґава та відкриття країни для Заходу, у Японії розпочали-ся грандіозні соціально-культурні зміни. Це сприяло відновленню колишньої слави кабукі. Поки японська культура пристосовувала¬ся до відсутності національної ізоляції, актори вживали всіляких заходів для підвищення інтересу до кабукі у вищих верствах су-спільства, адаптуючи традиційний театральний жанр до сучасних смаків. Ці заходи були успішними — одного разу вистава театру відбулася для імператора Мейдзі.
Під час Другої світової війни бомбування знищили багато буді-вель театрів кабукі. Окупаційна американська адміністрація забо-ронила театральні вистави після завершення війни. Заборону було знято 1947 року, і вистави було відновлено.
У сучасній Японії кабукі є найпопулярнішим із-поміж усіх тра-диційних японських драматичних жанрів. Багато акторів кабукі часто знімаються у кіно і на телебаченні (відомий актор-онаґата Бандо Тамасабуро V зіграв декілька ролей, зокрема жіночих, у кі-нофільмах).
Театр кабукі нині складається із трьох типів вистав:
• дзідаі-моно — «історичні» п’єси, створені до періоду Сенґоку;
• сева-моно — «простонародні», створені після періоду Сенґоку;
• сьоаґото — танцювально-драматичні п’єси.
У деяких театральних трупах жіночі ролі виконують жінки, а після Другої світової війни сформовано жіночий колектив «Ітіка- ва Кабукі-дза». На честь засновниці жанру 2003 року було встанов-лено статую Окуні в Кіото.

2. Словникова робота
Театр Но (з яп. «ефектність», «майстерність») — традицій¬ний театр у Японії. Розвинувся із середньовічного мистецтва співу й танцю саруґаку.
Кабукі (з яп. «пісня, танець, майстерність», «майстерні спів і танці») — один із видів традиційного театру Японії — це синтез співу, музики, танцю і драми, де виконавці використо¬вують складний грим і костюми зі значним символічним на-вантаженням.
VI. Підбиття підсумків уроку
1. Перевірка і перегляд створених учнями на власному сайті Інтернет-сторінок «Японський театр»
2. Оцінювання роботи груп (учнів) на уроці
VII. Домашнє завдання
Для всіх: доповнити сторінкою «Театр Японії: від найдавніших часів до сьогодні» власний Інтернет-сайт. Посилання на сторінку розмістити у коментарях до уроку.
Індивідуальне: створити на власному сайті інформаційну сторінку про життєвий та творчий шлях (за власним вибором) П. Чайковського, І. Стравінського, Д. Шостаковича, С. Прокоф’єва, А. Хачатуряна, А. Павлової, В. Ніжинського, Г. Уланової, М. Плісецької, Р. Нурієва. Посилання на створену сторінку розмістити у коментарях до уроку.
Категория: методические материалы | Добавил: wolkan
Просмотров: 3463 | Загрузок: 0 | Комментарии: 11 | Рейтинг: 4.7/6
Всего комментариев: 5
avatar
5 Аня Полторуха • 16:56, 13.05.2013
просмотрела
avatar
4 Кашуба Лера • 20:21, 29.04.2013
Просмотрела Кашуба
avatar
3 Ена Анастасия • 07:51, 23.04.2013
Просмотрела Ена Настя 11 класс
avatar
2 настюшка • 16:31, 22.04.2013
просмотрела Ососкова
avatar
1 Беззубая Екатерина • 23:36, 15.04.2013
Просмотрела Беззубая Катя 11 класс!!!
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[09.11.2018]
11 навчальний тиждень. З 19 листопада по 23 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[09.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 12 - 16 листопада 2018 р (0)
[05.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 05 - 10 листопада 2018 р (0)
[26.10.2018]
10 навчальний тиждень. З 12 по 16 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[26.10.2018]
28 ЖОВТНЯ — ДЕНЬ ВИГНАННЯ НАЦИСТСЬКИХ ОКУПАНТІВ, А НЕ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ — УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПАМ’ЯТІ (0)
[26.10.2018]
Вітання з Днем визволення України від фашистських загарбників (0)
[26.10.2018]
Про проведення заходів із відзначення 74-ї річниці вигнання нацистів з України (0)
[26.10.2018]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 29.10 по 02.11.2018 року (0)
[26.10.2018]
Пам’ятні дати в листопаді: (0)
[19.10.2018]
Мінфін: підвищення посадових окладів освітянам на 10 % – є передчасним (0)
[19.10.2018]
ІНФОРМАЦІЯ з виконання заходів Тижня безпеки життєдіяльності в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та прогр (0)
[19.10.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 22-26 жовтня 2018 р (0)
[19.10.2018]
9 навчальний тиждень з 05 по 09 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[19.10.2018]
Інформація щодо виконання регіонального плану з відзначення 100-річчя з дня народження Василя Сухомлинського в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступ (0)
[19.10.2018]
Афоризми Василя Сухомлинського: (0)
[19.10.2018]
Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського (0)
[19.10.2018]
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО (0)
[12.10.2018]
14 жовтня – День захисника України (0)
[12.10.2018]
ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ ДО ДНЯ ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ (0)
[12.10.2018]
8-й навчальний тиждень з 22 по 26 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[12.10.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 15-19 жовтня 2018 р (0)
[12.10.2018]
План шкільних заходів з підготовки та відзначення 74-ї річниці визволення України від фашистських загарбників (0)
[11.10.2018]
домашняя работа (0)
[10.10.2018]
Зустріч старшокласників з працівником військомату (0)
[09.10.2018]
Домашня робота 5 клас (0)
[08.10.2018]
Про проведення масових заходів з нагоди Дня захисника України в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[05.10.2018]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 19 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[05.10.2018]
Про проведення vfcjdb[ заходів з військово-патріотичного виховання на 5-тому навчальному тижні 2018/2019 навчального року (0)
[05.10.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 08 - 12 жовтня 2018 р (0)
[03.10.2018]
Сценарій до Дня вчителя (для скачування ведучими). Технічний файл (0)
[03.10.2018]
Домашня робота Усатюк Олег 6 кл (0)
[01.10.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СЗЗСО І-ІІІ ст (0)
[27.09.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 08 - 12 жовтня 2018 р (0)
[27.09.2018]
6-й навчальний тиждень з 08 по 12 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
[24.09.2018]
Про проведення Дня без автомобілів в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
УЧАСТЬ У РАЙОННОМУ ЕТАПІ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА») (0)
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (4)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz