МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 24.04.2017, 11:22
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 29
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[15.11.2011]
Сценарий - приветствие для гостей семинара педагогов-организаторов (0)
Главная » 2016 » Сентябрь » 10 » ЛІКВІДОВУЄМО МАРАЗМИ* В ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ. МАРАЗМ №8 Конспект уроку
14:29
ЛІКВІДОВУЄМО МАРАЗМИ* В ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ. МАРАЗМ №8 Конспект уроку

Віктор Громовий: маразм №8 - "Конспект уроку"

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Ранок. Школа № … обласного центру в Центральній Україні. На порозі школи стоїть начальниця міського управління освіти і перевіряє у вчителів конспекти уроків. Звісно, перевірка здійснюється виключно за одним критерієм оцінювання: мало написано – багато написано.

У підсумку пані начальниця встановили, що у багатьох вчителів «мало написано» і висловили своє «фе» директорці школи. Ніякі «торби» та нашвидкоруч зібрані «конверти» не допомогли, пані начальниця сказали, що завтра знову приїдуть перевіряти.

Уроків у цей день у цій школі не було. Діти отримали завдання на «самостійне опрацювання», а вчителі увесь день писали конспекти на наступний день за принципом «шиб було багато написано». Наступного дня пані начальниця не приїхали, тому знову довелось писати поширені конспекти ще на один день, потім ще і ще і ще…

Звісно, вчителі обурювались у своєму колі, але ви легко здогадаєтесь якою була відповідь на моє  запитання: невже не знайшлося жодного вчителя, який би ту дурепу послав у всім відомому напрямку?!

Не знайшлось!

Вельможній дамі не довелось навіть казати свою коронну фразу: «Згідно чинного законодавства…».

Мовчки, на очах у дітей, батьків та своїх колег, тремтячими руками витягували конспекти та щось казали на своє виправдання. Найспритніші пробували тихцем прорватись до школи із чорного входу.

Освіта нового тисячоліття кажете, нова українська школа…

Такі сцени є одним із симптомів того, що ми ще жодного дня не жили в нормальній країні, яка б чітко окреслювала місію школи: забезпечити середовище для  «зростання у свободі» наступного покоління українців.

Ми є типовим посттоталітарним суспільством в якому  школа все ще знаходиться в тенетах тотальної несвободи.

Зайве доводити, що система, в якій вигідно бути слухляним, затурканим, а не вільним та розкріпаченимним - неминуче загине. Адже  вона спрямована  на збереження того, що є, а не розвиток нового. А країні потрібен розвиток. Кожній дитині  потрібен розвиток.

Те, що за 25 років незалежності ми так і не спромоглись сфокусувати увагу громадськості на проблемах розвитку освіти пояснюється не тільки відсутністю справжніх реформаторів освіти, а й патологічною байдужістю суспільства до своєї долі та патологічною слухняністю вчительства.

Навіть у радянські часи мій викладач педагогіки професор А.Я. Розенберг казав нам, студентам історичного факультету Кіровоградського педінституту: лізти в конспект уроку учителя – це свинство!

Я не на жарт перейнявся цією думкою, тому ніхто ніколи не бачив і не побачить моїх конспектів(планів чи дидактичних проектів)уроків. А слова Арона Яковича, які я неодноразово повторював тим, хто намагався залізти в мої приватні записи, були своєрідною «кулею в лоб».

Чесно кажучи, якщо б хтось і побачив мої робочі записи, він би все одно нічого в них не второпав, адже вони робились у стилі: «Здесь играем, здесь не играем, здесь рыбу заворачивали». Хто забув що це за стиль, подивіться гумористичну сценку Володимира Винокура і Левана Оганезова https://www.youtube.com/watch?v=yD8DVaopsf4.

Маю право на будь-який зручний для мене стиль! Мої приватні записи - це моя педагогічна кухня, моя, в чомусь навіть інтимна, справа. Тож лізти туди «брудними руками», зась! Якщо побачите завал на уроці, матимете право запитати як я до нього готувався. Утім, такого в мене ніколи не було…

2016 рік, цифрова епоха, а ми читаємо ось такі запитання вчителів:

«Чи обов'язково я маю писати розгорнуті плани-конспекти уроків від руки на кожен день? Чи можна подавати у друкованому вигляді конспекти? Хто їх має перевіряти? І чи це пов'язано з регіональними відділами освіти, адже нам сказали писати вручну, а от у сусідньому районі дозволили друкувати? Була б вдячна за обґрунтовану і підтверджену якимись конкретними даними відповідь».

Адміністрація школи вимагає писати плани-конспекти уроків від руки, мотивуючи це тим, що лише вчителям з категорією не нижчою, ніж перша, дозволяється друкований варіант плану-конспекту. Чи не є це абсурдом в епоху повальної комп`ютеризації країни і чи має право вчитель використовувати друкований варіант?

У Інтернеті є купа рекомендацій на тему «Яким повинен бути конспект уроку (методичні рекомендації)» http://infosvit.if.ua/yakym-povynen-buty-konspekt-uroku-metodychni-rekomendatsiji/.

Щоправда, під цим текстом є «вбивчі» коментарі на кшталт ось цього «це буде не план уроку, а план проведення військової операції» і «якщо абітурієнту , який збирається поступити до педінституту, дати прочитати ці вимоги, він і внукам заборонить думати про педагогічну кар'єру».

Ми сміємось, а усілякі наші методичні служби продовжують продукувати вимоги до оформлення плану-конспекту уроку та і надалі вимагають розробки конспектів уроків у папочках.

Тому змушений нагадати, що ще у наказі Міністерства освіти і науки України № 240 від 26 червня 2000 року «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів», який діяв до 28 серпня 2013 року, зазначалось: «На основі календарних вчителі розробляють поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно. Поурочний план може бути складений у вигляді конспекту, тез, таблиці тощо».

У нині діючій Типовій  інструкції з діловодства, яка затверджена наказом Міністерства освіти і науки України № 1239 від 28 серпня 2013 року «Про затвердження Типової інструкції з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності» серед 35 перерахованих типових документів(додаток 9), що обов’язково створюються під час діяльності  загальноосвітніх навчальних закладів немає ніяких конспектів чи планів уроків.

У «помаранчевому» наказі МОН України "Про подолання проявів бюрократизму в освіті" 17.05.2005 № 297 п.1.4. чорним по білому зазначає - встановити, що:

  • єдиним документом у плануванні роботи навчального закладу є річний або семестровий план;
  • календарне планування навчального матеріалу вихователі, вчителі, майстри  виробничого навчання, викладачі мають право здійснювати безпосередньо у текстах робочих навчальних програм;
  • розробка планів проведення навчальних занять є компетенцією педагога, який і визначає їх структуру і форму;
  • планування роботи класних керівників, кураторів, вихователів, бібліотекарів,   керівників  методичних  об'єднань, гуртків, спортивних секцій тощо здійснюються один раз на семестр http://www.uazakon.com/document/fpart46/idx46914.htm.

Нагадаю, що у зв'язку з численними скаргами вчителів у Міністерство освіти і науки України на свавілля чиновників заступником міністра освіти Павлом Полянським був направлений Лист МОН №1/9-630 від 05.12.2014 "Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя».

Там є всього чотири пункти, які варто вивісити в кожній учительські і в кожному управлінні освіти:

1. Календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довiльнiй формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, змiст та оформлення календарних планiв та поурочних планiв-коспектiв є iндивiдуальною справою вчителя. Встановлення унiверсальних у межах навчального закладу, мiста, району чи областi стандартiв таких документiв є неприпустимим. Строки їхнього зберiгання вчителем також законодавчо не встановленi, а вiдтак вчитель самостiйно приймає про це рiшення.

2. Створення, наповнення та зберiгання рiзноманiтних портфолiо, папок, альбомiв тощо з напрацюваннями вчителя на паперових носiях, в тому числi при пiдготовцi його до чергової чи позачергової атестації, участі в конкурсах тощо не належить до передбачених законодавством видiв роботи й не може вимагатися вiд вчителя керiвниками навчального закладу, представниками методичних служб чи органiв управлiння освiтою.

3. Законодавчi та пiдзаконнi акти у сферi освiти надають вчителевi право, а побудова навчальних програм з предметів передбачає можливість перенесення вчителем урокiв, збiльшення кiлькостi годин на вивчення окремих тем. Вiдтак, контроль щодо так званого «вiдхилення» вчителя вiд календарного планування чи вiд матерiалiв пiдручника є неправомiрним i неприпустимим.

4. Вибiр форм та методiв викладання є винятково прерогативою вчителя й не можуть регламентуватися нi адмiнiстрацiєю навчального закладу, нi органами управлiння освiтою. Вимоги окремих керiвникiв щодо зведення дiяльностi педагога до застосування ним лише традицiйної класно-урочної форми проведення занять чи застосування тих чи iнших методик є неправомiрними й вчитель не зобов’язаний їх виконувати.

Що ще треба, яка «окончательная бумага», щоб відчипились від учителя, дали йому змогу хоч трішечки розпрямити крила?!

Вольтер таки був правий, стверджуючи: «Свобода – це не те, що вам дали. Це – те, що у вас не можна забрати».

Як показує практика, свободу педагогічної думки і дії теж не можна дарувати зверху, її можна тільки відвоювати внизу.

Сподіваюсь, що кожен вчитель нарешті зрозуміє, що «пролетаріату немає чого втрачати» і матиме сміливість сказати самодуру –завучу, наприклад, таке:

Я прочитала, що у сусідній Молдові вчителі замість написання традиційних конспектів уроків створює «дидактичний проект уроку. У ньому плануються форми діяльності на уроці учителя і учнів, час на ті чи інші етапи… Та головне в тому, що «дидактичний проект уроку» - це вже зовсім інша філософія освіти, інший підхід до роботи вчителя. Мені це підходить і я робитиму саме так!

Оригінал

Просмотров: 252 | Добавил: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[23.04.2017]
Учні школи взяли участь в обласному турі Всеукраїнського фестивалю "На крилах гармонії" (0)
[23.04.2017]
Команда юних правознавців школи взяла участь у районному брейн-ринзі (0)
[19.04.2017]
Актуальні питання щодо створення опорних шкіл (0)
[19.04.2017]
УВАГА!!! ОПОРНІ ШКОЛИ ЗА НОВОЮ ПОСТАНОВОЮ МОЖУТЬ НЕ МАТИ ФІЛІЙ, АЛЕ... (0)
[18.04.2017]
Щодо звіту з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах району на 2016-2017 роки у 2017 р (0)
[18.04.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання (0)
[17.04.2017]
32 навчальний тиждень з 03 по 05 травня 2017 року (0)
[15.04.2017]
План проведення місячника правових знань у Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програм (0)
[12.04.2017]
Сегодня школа беззащитна перед родительским произволом. В Херсоне учительница умерла после выяснения отношений с родителями шестиклассника (0)
[12.04.2017]
31 навчальний тиждень. З 24 по 28 квітня 2017 року (0)
[11.04.2017]
"Чисте подвір'я" (0)
[11.04.2017]
Про заходи ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ В`ЯЗНІВ ФАШИСТСЬКИХ КОНЦТАБОРІВ (0)
[07.04.2017]
Розпочато тренінг з патріотичного виховання (0)
[06.04.2017]
30 навчальний тиждень з 17 по 24 квітня 2017 року (0)
[05.04.2017]
Білити дерева і бордюри ЗАБОРОНЕНО (0)
[04.04.2017]
Що потрібно знати, перш ніж стати вчителем (0)
[02.04.2017]
29 навчальний тиждень. З 10 по 14 квітня 2017 року (0)
[01.04.2017]
Підсумки тижня в освіті: головні події (0)
[31.03.2017]
Про проведення дитячого конкурсу малюнку "«Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого краю»!", присвячений 85-річчю Донецької області (0)
[30.03.2017]
Наши школьные таланты. Михаил Лыженко. Труба. "Ноктюрн" А.Бабаджаняна (0)
[28.03.2017]
Наши школьные таланты. Лыженко Илья. Флейта. Шербургские зонтики (0)
[25.03.2017]
У вихідні переходимо на літній час. Ігри з часом і здоров'ям продовжуються (0)
[25.03.2017]
Підсумки тижня в освіті: головні події (0)
[25.03.2017]
Чим зайняти дитину під час весняних канікул? (0)
[25.03.2017]
Всім ТЕРМІНОВО надати звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді у навчальних закладах (0)
[25.03.2017]
У триденний термін всім підготовити фото і відеоматеріали п подвиги в різних сферах життєдіяльності від дня заснування області до сьогодення (0)
[25.03.2017]
На территории Донецкой области введены ограничения и запреты с 23 марта 2017 года (0)
[25.03.2017]
План работы на весенние каникулы с 03.04. по 07.04.2017 г (0)
[25.03.2017]
В Донецкой области чрезвычайный режим: В лес не ходить, видео не снимать, дроны не запускать (0)
[23.03.2017]
28 навчальний тиждень. З 27 по 31 березня 2017 року (0)
[20.03.2017]
Відомість надання інформації з національно-патріотичного виховання березень 2017 (0)
[20.03.2017]
Про відзначення 100-річчя утворення Української Центральної Ради та 100-річчя подій української революції (0)
[17.03.2017]
План заходів щодо відзначення року української мови в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[14.03.2017]
Заходи до Дня українського добровольця (0)
[11.03.2017]
27 навчальний тиждень. З 20 по 24 березня 2017 року (0)
[09.03.2017]
Шевченківське свято в Кіндратівській СШ (0)
[07.03.2017]
Театр танцю "Надія" Театр пісні "Веселка" та Театр пісні "Козачата" привітали з 8 Березня (0)
[05.03.2017]
26 навчальний тиждень. З 13 по 17 березня 2017 року (0)
[03.03.2017]
План заходів щодо святкування 85-річчя Донецької області в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[02.03.2017]
Кругообіг брехні в освіті.В. Громовий: МАРАЗМ № 23. Радянський event-менеджмент (0)
Наши партнёры
Календарь
«  Сентябрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz