МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 29.06.2017, 18:02
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 33
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
Главная » 2017 » Февраль » 19 » Педагоги "из народа": учителя без педобразования
02:28
Педагоги "из народа": учителя без педобразования

Педагоги "из народа": учителя без педобразования

Щоб викладати у школі, тепер не обов'язково бути вчителем. Достатньо мати вищу освіту, глибокі знання з якогось шкільного предмету, лідерські якості та багато натхнення. У питанні, в чому полягає сутність змін та хто зможе стати вчителем без педагогічної освіти, розбиралася журналіст «Українська правда. Життя» Катерина Тищенко.

9 лютого в Україні стартувала програма «Навчай для України», в рамках першого етапу якої 40 відібраних фахівців різних напрямків після спеціального навчання викладатимуть у 5-11 класах шкіл, які найбільше цього потребують, протягом 2 років.

Оскільки участь у програмі передбачає переїзд до місця розташування школи, учасники отримуватимуть, крім зарплати вчителя, додаткову стипендію, а також матимуть постійну підтримку менторів.

Спочатку проект реалізуватиметься в трьох областях – Київській, Харківській та Львівській, приблизно по 13 учасників на регіон.

Ініціатор програми – громадська організація «Навчай для України», яка співпрацює з міжнародною мережею «Teach For All», а також підписала меморандум про співпрацю з Міністерством освіти та науки.

Навіщо все це потрібно?

Рівень освіти в українських школах дуже різниться. Наприклад, випускники сільських шкіл гірше складають ЗНО, ніж випускники міських, а в звичайних школах, навіть у Києві, ситуація гірша, ніж у ліцеях і гімназіях.

При цьому навіть в успішних з точки зору ЗНО школах існують проблеми у стосунках між дітьми та викладачами, між викладачами та батьками і т. ін.

Професія вчителя не вважається престижною, на педагогічні спеціальності вступають абітурієнти з низькими балами ЗНО, багато з яких просто не змогли потрапити на інші спеціальності, а не свідомо обрали шлях вчителя.

Мета програми – залучити до викладання мотивованих висококласних фахівців, які справді хочуть на 2 роки присвятити себе дітям, дати їм відповідні можливості та стимули і дати дітям доступ до таких вчителів, незалежно від престижності школи та її розташування.

Першою подібною програмою в світі стала «Teach For America», започаткована 25 років тому. Зараз мережа «Teach For All» об'єднує 42 країни, в багатьох із яких ситуація з освітою значно краща, ніж в Україні – США, Великобританія, Німеччина, Франція, Швеція, Іспанія, Бельгія, Ізраїль, Японія, Китай та інші.

У світі давно зрозуміли, що неможливо створити якісну систему освіти, не залучаючи хороших вчителів.

Директор ГО «Навчай для України» Рімма Ель Джувейді наводить дослідження освітніх систем, проведене McKinsey&Company у 2006-2007 роках. У ньому вивчалися кращі шкільні системи за міжнародним рейтингом PISA, а також системи, в яких показники успішності учнів зростають дуже швидко.

«Це дослідження показує, що основний фактор успішності шкільних систем – це та роль, яку вони надають вчителю. Тому що жодна система освіти не може бути якіснішою, ніж якість вчителів, які працюють у цій системі.

Ці шкільні системи роблять особливий наголос на тому, яких людей вони залучають до професії, яку підготовку вони їм надають, а також на тому, щоб кожна дитина мала доступ до якісної освіти», – говорить Рімма.

Заступник міністр освіти й науки Павло Хобзей, присутній на заході, також наголосив, що роль вчителя є ключовою в освітній системі.

«Зараз я навіть не можу сказати, що люди відчувають ті зміни початкової школи, які ми провели. Бо все залежить від вчителя», – констатує він.

На думку Хобзея, змінити українські школи можуть люди, які приходять ззовні системи.

«Як змінити школу, яка існує 40-50 років, із тими самими вчителями? Це можливо, тільки якщо прийдуть агенти змін, які зможуть її розворушити.

В кожному колективі є люди, які активні, креативні. Але вони не можуть виграти цей двобій з системою: «Тобі що, найбільше треба? Тобі що, за це більше заплатять?» І часто мотивація до змін згасає», – говорить заступник міністра.

Він також зазначив, що керівники департаментів освіти в тих трьох областях, в яких буде реалізуватися перший етап програми, дуже вітають цей проект.

Які школи братимуть участь у програмі?

Організатори проекту зараз визначаються з конкретними школами в Київській, Харківській та Львівській областях. Переважно мова йде про сільські школи.

«Але ми не обмежуємося тільки селом. Ми розуміємо, що навіть у містах є школи, які зараз відчувають нестачу вчителів і які б теж могли багато отримати від цієї програми», – говорить Рімма Ель Джувейді.

Вона підкреслює, що дуже велике значення має позиція директора і колективу вчителів, їхня відкритість до такого експерименту.

«Школи повинні розуміти, що це буде зовсім нова людина, яка прийшла ззовні системи, яка, можливо, буде щось робити не так, як зараз є в колективі.

До цього потрібно бути готовим. Ми дивимося, наскільки директор є візіонером. Навіть у селах є ті директори, які, маючи обмежені ресурси, можуть творити кардинальні зміни. Ми хочемо їм допомогти», – каже вона.

Хто може стати викладачем?

Вимоги до кандидатів – закінчена вища освіта (рівень бакалавр і вище), глибокі знання принаймні з одного предмету шкільної програми (мова йде про середню і старшу школу), свідома мотивація та лідерські якості.

Також кандидати повинні мати можливість переїхати до сільської місцевості або до іншого міста на час участі в програмі.

Як зазначила Рімма Ель Джувейді, обмежень за віком, за конкретними вишами або напрямками підготовки немає.

«Ми не обмежуємо учасників у спеціальностях, для нас головне – знання предмету й інтерес до свого предмету. Я, наприклад, навчалася в КПІ, за освітою системний аналітик. Але я брала участь у програмах обміну, добре знаю англійську мову, і якби я хотіла, то могла б викладати англійську», – говорить вона.

За словами Рімми, знання учасників програми щодо конкретних шкільних предметів будуть перевірятися, але вони не обов'язково мають співпадати з написом у дипломі.

Найбільша потреба у викладачах англійської мови, математики, всіх природничих наук, інформатики. Також потрібні викладачі історії й гуманітарних наук.

«У нас на сайті в аплікаційній формі є перелік предметів, з яких можна вибрати. Там є майже всі предмети, окрім фізкультури, музики, праці», – зазначає директор ГО.

За її словами, пріоритетні предмети формуються, виходячи з потреб шкіл.

Що робити, якщо я хочу спробувати?

До 1 березня цього року бажаючі взяти участь у програмі мають подати заявку на сайті «Навчай для України».

Після цього буде проведено Skype-інтерв'ю.

За умови вдалого проходження цих етапів, у квітні потенційних учасників буде запрошено на співбесіду, після якої протягом тижня вони отримають офіційну пропозицію долучитися до програми.

Що відбуватиметься далі?

Влітку 2017 року відібрані учасники проходитимуть 6-тижневе навчання в «Літньому Інституті». Воно передбачатиме початок педагогічної підготовки, а також різноманітні тренінги, наприклад, з розвитку лідерських якостей.

До того ж протягом практичної частини «Літнього Інституту» майбутні вчителі спробують себе в якості викладачів у літній школі для дітей.

Разом з цим, як пояснила Рімма Ель Джувейді, учасники програми, які не мають педагогічної освіти, навчатимуться заочно, щоб за півтора роки отримати диплом про педагогічну освіту державного зразка, який дозволить їм при бажанні залишитися працювати в школі й після завершення програми.

З 1 вересня учасники почнуть викладати у школах, офіційно оформлені як вчителі.

У кожного з них буде ментор, який надаватиме педагогічну підтримку стосовно предметної частини, а також професійного та лідерського розвитку.

«Також щомісяця проходитимуть очні зустрічі - тренінги та семінари - для всіх учасників. Ми будемо відповідати на ті питання, які в них з'явилися, і надавати їм додаткові інструменти, постійно забезпечуючи розвиток учасників як ефективних педагогів та активних лідерів», - пояснює Рімма.

Яку стипендію отримуватимуть учасники?

Учасники програми працюватимуть вчителями та отримуватимуть офіційну зарплату в залежності від кількості годин викладання.

Оскільки участь у проекті передбачає переїзд до місця розташування школи, програма пропонує місячну стипендію на покриття витрат, пов'язаних з переїздом та витрат на проживання.

Загалом же, за словами Рімми, вчителі не проти, щоб поряд з ними викладали люди, які отримуватимуть більше.

«Ми питали вчителів, як би вони до цього поставилися. Багато з них каже: «Звичайно, ми самі хочемо залучати молодих вчителів, до нас в село ніхто не приїжджає, бо мала зарплатня. Якщо хтось їм заплатить і вони приїдуть, будемо тільки за», – каже вона.

Хто фінансує проект?

Програма «Навчай для України» не передбачає видатків з бюджету, окрім стандартної зарплати для вчителів.

Громадська організація, яка є ініціатором проекту, залучає для його втілення спонсорські кошти.

«Програма співпрацює з міжнародними організаціями, бізнесом та приватними особами – всіма, кому не байдужа якість освіти та майбутнє країни», – говорить Ель Джувейді.

Як вимірюватиметься успіх програми через 2 роки?

Директор ГО «Навчай для України» пояснює, що одного лише порівняння результатів ЗНО недостатньо, щоб оцінити успішність програми.

«У нашій системі освіти багато фундаментальних знань, але немає навичок. Одна з цілей, яку ми ставимо перед учасниками програми – розвиток в дітях саме практичних навичок», – каже вона.

Саме для цього, за словами Рімми, організатори програми розробляють інструменти аналізу прогресу дітей та учасників в опануванні навичок поряд з теоретичним матеріалом.

«Є інструмент, який оцінює ставлення учнів до вчителя, батьків до вчителя в шкільному середовищі. Є інструменти, які будуть робити зріз знань. Навички – це прикладне застосування знань, але й саме фундаментальне знання ніхто не відміняв», – наголошує організатор.

Також, за її словами, багато сумнівів викликає те, що програма передбачає поки що участь лише 40 учасників.

«А я думаю, що достатньо й одного вчителя, тому що навіть один вчитель може змінити життя дитини.

Якщо один вчитель одній дитині покаже: «У тебе все вийде, вір в себе, в тебе просто неймовірний потенціал», і ця дитина почне думати: «Виявляється, я не безнадійна в математиці, в мене щось виходить», а її досягнення починають покращуватись, то наша програма вже зробить багато», – вважає вона.

Що робитимуть випускники програми по її закінченні?

Згідно зі світовою статистикою, в середньому по 60-70% випускників таких програм залишаються в системі освіти.

«Вони відкривають власні школи, йдуть працювати в міністерства, започатковують свої соціальні проекти», – розповідає Рімма.

Вона уточнює, що на другому році організатори будуть точково дивитися, в кого які інтереси, для того, щоб допомогти їм після програми, якщо вони не хочуть залишитися працювати в школі, знайти себе.

«Це можуть бути якісь стажування в компаніях-партнерах, це може бути допомога в створенні своїх соціальних підприємств або громадських організацій. Ми з представниками Міністерства говорили про те, що на якомусь етапі той досвід, який буде в нас і наших учасників, може бути використаний в реформі освіти і побудові нової школи», – додає Ель Джувейді.

За словами директора ГО, зараз зарано говорити про якісь конкретні подальші плани, оскільки це не має бути основною мотивацією для участі в програмі.

«Але ми даємо учасникам зрозуміти, що ми їм допоможемо і ми зацікавлені в їхньому успіху як впродовж цих двох років, так і після закінчення програми», – підкреслює організатор.

Екатерина Тищенко, Українська правда. Життя.

Просмотров: 98 | Добавил: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[28.06.2017]
Читайте із задоволенням! (0)
[22.06.2017]
Форма та зміст заходів у зв’язку з 85-ми роковинами Голодомору 1932-1933 років в Україні мають відповідати Указу Президента України (0)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.05.2017]
Лабораторія майстра «Культурологічний урок: методика та дидактика» (0)
[19.05.2017]
Як створити якісний е-контент для дистанційної школи? (0)
[18.05.2017]
День вишиванки у школі (0)
[18.05.2017]
Свято Прощання з Букварем відбулося в 1-му класі (0)
[17.05.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2017 роки у 2017 році (0)
[15.05.2017]
Ляльковий театр запрошує на виставу (0)
[15.05.2017]
Театр танцю " НАДІЯ" запрошує на тематичну програму "ЗДРАСТУЙ, ЛІТО"! (0)
[13.05.2017]
Театр пісні "Соколята" запрошує на звітний концерт (0)
[13.05.2017]
План заходів з підготовки та відзначення 21-ї річниці Конституції України в навчальних закладів Костянтинівського району (0)
[12.05.2017]
Зразковий музей "ПАМ'ЯТЬ СЕРЦЯ" с.Віролюбівка запрошує усі табори відпочинку на цікаву квест-програму! (0)
[12.05.2017]
Гурток юних музеєзнавців запрошує на виготовлення "ВІНКА СПІВДРУЖНОСТІ" у краєзнавчий музей с.Віролюбівка (0)
[12.05.2017]
Музей с.Віролюбівка запрошує на складання панно-миру "СЕРЦЯ ПАТРІОТІВ" (0)
[12.05.2017]
Фітовітальня музею с.Віролюбівка запрошує відвідувачів на чаювання (0)
[12.05.2017]
ЗВІТ про проведення заходів до Дня Європи у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у травні 2017 року (0)
[11.05.2017]
Праздник последнего школьного звонка состоится 26 мая в 9.00 (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с начальной школой состоится 19 мая в 11.05 мин (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с Букварем состоится 18 мая в 11 час. 05 мин (0)
[11.05.2017]
План работы летнего пришкольного лагеря отдыха с дневным пребыванием на базе Кондратовской СШ с 01 по 21 июня 2017 года (0)
[09.05.2017]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій с (0)
[08.05.2017]
Мітинг та урочистий концерт до Свята Перемоги над нацизмом в Європі відбудеться 9 травня о 10.00 в приміщенні Кіндратівського ЦКіД (клубу) (0)
[06.05.2017]
Театр пісні "Соколята" привітав ветеранів та працівників заводу металевих виробів Святковим концертом (0)
[06.05.2017]
Юні актори театру пісні "Соколята" привітали з Днем пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (0)
[05.05.2017]
Про відзначення Дня пам’яті та примирення, Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні у загальноосвітніх навчальних закладах Донецько (0)
[05.05.2017]
План заходів відділу освіти Костянтинівської РДА з відзначення у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72-ї річниці перемоги над нацизмом у (0)
[05.05.2017]
Міністр: у школах розпочались заходи до Дня пам’яті (0)
[04.05.2017]
Про заходи з патріотичного виховання з 03 по 05 травня 2017 року (0)
[04.05.2017]
Учебники для 9-го класса будут доступны онлайн (0)
[04.05.2017]
Про підсумки проведення місячника правового виховання (0)
[03.05.2017]
Результати обласного конкурсу на кращу розробку Е-контенту для дистнаційної школи (0)
[03.05.2017]
Образец заявления в пришкольный лагерь (0)
[01.05.2017]
Все для випускника 2017 року (0)
[30.04.2017]
34 навчальний тиждень з 15 по 20 травня 2017 року (0)
[28.04.2017]
В Україні стартує «Нобелівська премія» для вчителів (0)
[28.04.2017]
Про проведення Дня цивільної оборони (0)
[28.04.2017]
Тиждень безпеки життєдіяльності в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ст (0)
[27.04.2017]
Про обрання тематичного напрямку роботи літнього пришкільного табору відпочинку в 2017 році (0)
[27.04.2017]
Про відзначення Дня Чорнобильської трагедії (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Февраль 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz