МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 23.10.2017, 13:23
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 16
Гостей: 16
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » 2017 » Февраль » 19 » Педагоги "из народа": учителя без педобразования
02:28
Педагоги "из народа": учителя без педобразования

Педагоги "из народа": учителя без педобразования

Щоб викладати у школі, тепер не обов'язково бути вчителем. Достатньо мати вищу освіту, глибокі знання з якогось шкільного предмету, лідерські якості та багато натхнення. У питанні, в чому полягає сутність змін та хто зможе стати вчителем без педагогічної освіти, розбиралася журналіст «Українська правда. Життя» Катерина Тищенко.

9 лютого в Україні стартувала програма «Навчай для України», в рамках першого етапу якої 40 відібраних фахівців різних напрямків після спеціального навчання викладатимуть у 5-11 класах шкіл, які найбільше цього потребують, протягом 2 років.

Оскільки участь у програмі передбачає переїзд до місця розташування школи, учасники отримуватимуть, крім зарплати вчителя, додаткову стипендію, а також матимуть постійну підтримку менторів.

Спочатку проект реалізуватиметься в трьох областях – Київській, Харківській та Львівській, приблизно по 13 учасників на регіон.

Ініціатор програми – громадська організація «Навчай для України», яка співпрацює з міжнародною мережею «Teach For All», а також підписала меморандум про співпрацю з Міністерством освіти та науки.

Навіщо все це потрібно?

Рівень освіти в українських школах дуже різниться. Наприклад, випускники сільських шкіл гірше складають ЗНО, ніж випускники міських, а в звичайних школах, навіть у Києві, ситуація гірша, ніж у ліцеях і гімназіях.

При цьому навіть в успішних з точки зору ЗНО школах існують проблеми у стосунках між дітьми та викладачами, між викладачами та батьками і т. ін.

Професія вчителя не вважається престижною, на педагогічні спеціальності вступають абітурієнти з низькими балами ЗНО, багато з яких просто не змогли потрапити на інші спеціальності, а не свідомо обрали шлях вчителя.

Мета програми – залучити до викладання мотивованих висококласних фахівців, які справді хочуть на 2 роки присвятити себе дітям, дати їм відповідні можливості та стимули і дати дітям доступ до таких вчителів, незалежно від престижності школи та її розташування.

Першою подібною програмою в світі стала «Teach For America», започаткована 25 років тому. Зараз мережа «Teach For All» об'єднує 42 країни, в багатьох із яких ситуація з освітою значно краща, ніж в Україні – США, Великобританія, Німеччина, Франція, Швеція, Іспанія, Бельгія, Ізраїль, Японія, Китай та інші.

У світі давно зрозуміли, що неможливо створити якісну систему освіти, не залучаючи хороших вчителів.

Директор ГО «Навчай для України» Рімма Ель Джувейді наводить дослідження освітніх систем, проведене McKinsey&Company у 2006-2007 роках. У ньому вивчалися кращі шкільні системи за міжнародним рейтингом PISA, а також системи, в яких показники успішності учнів зростають дуже швидко.

«Це дослідження показує, що основний фактор успішності шкільних систем – це та роль, яку вони надають вчителю. Тому що жодна система освіти не може бути якіснішою, ніж якість вчителів, які працюють у цій системі.

Ці шкільні системи роблять особливий наголос на тому, яких людей вони залучають до професії, яку підготовку вони їм надають, а також на тому, щоб кожна дитина мала доступ до якісної освіти», – говорить Рімма.

Заступник міністр освіти й науки Павло Хобзей, присутній на заході, також наголосив, що роль вчителя є ключовою в освітній системі.

«Зараз я навіть не можу сказати, що люди відчувають ті зміни початкової школи, які ми провели. Бо все залежить від вчителя», – констатує він.

На думку Хобзея, змінити українські школи можуть люди, які приходять ззовні системи.

«Як змінити школу, яка існує 40-50 років, із тими самими вчителями? Це можливо, тільки якщо прийдуть агенти змін, які зможуть її розворушити.

В кожному колективі є люди, які активні, креативні. Але вони не можуть виграти цей двобій з системою: «Тобі що, найбільше треба? Тобі що, за це більше заплатять?» І часто мотивація до змін згасає», – говорить заступник міністра.

Він також зазначив, що керівники департаментів освіти в тих трьох областях, в яких буде реалізуватися перший етап програми, дуже вітають цей проект.

Які школи братимуть участь у програмі?

Організатори проекту зараз визначаються з конкретними школами в Київській, Харківській та Львівській областях. Переважно мова йде про сільські школи.

«Але ми не обмежуємося тільки селом. Ми розуміємо, що навіть у містах є школи, які зараз відчувають нестачу вчителів і які б теж могли багато отримати від цієї програми», – говорить Рімма Ель Джувейді.

Вона підкреслює, що дуже велике значення має позиція директора і колективу вчителів, їхня відкритість до такого експерименту.

«Школи повинні розуміти, що це буде зовсім нова людина, яка прийшла ззовні системи, яка, можливо, буде щось робити не так, як зараз є в колективі.

До цього потрібно бути готовим. Ми дивимося, наскільки директор є візіонером. Навіть у селах є ті директори, які, маючи обмежені ресурси, можуть творити кардинальні зміни. Ми хочемо їм допомогти», – каже вона.

Хто може стати викладачем?

Вимоги до кандидатів – закінчена вища освіта (рівень бакалавр і вище), глибокі знання принаймні з одного предмету шкільної програми (мова йде про середню і старшу школу), свідома мотивація та лідерські якості.

Також кандидати повинні мати можливість переїхати до сільської місцевості або до іншого міста на час участі в програмі.

Як зазначила Рімма Ель Джувейді, обмежень за віком, за конкретними вишами або напрямками підготовки немає.

«Ми не обмежуємо учасників у спеціальностях, для нас головне – знання предмету й інтерес до свого предмету. Я, наприклад, навчалася в КПІ, за освітою системний аналітик. Але я брала участь у програмах обміну, добре знаю англійську мову, і якби я хотіла, то могла б викладати англійську», – говорить вона.

За словами Рімми, знання учасників програми щодо конкретних шкільних предметів будуть перевірятися, але вони не обов'язково мають співпадати з написом у дипломі.

Найбільша потреба у викладачах англійської мови, математики, всіх природничих наук, інформатики. Також потрібні викладачі історії й гуманітарних наук.

«У нас на сайті в аплікаційній формі є перелік предметів, з яких можна вибрати. Там є майже всі предмети, окрім фізкультури, музики, праці», – зазначає директор ГО.

За її словами, пріоритетні предмети формуються, виходячи з потреб шкіл.

Що робити, якщо я хочу спробувати?

До 1 березня цього року бажаючі взяти участь у програмі мають подати заявку на сайті «Навчай для України».

Після цього буде проведено Skype-інтерв'ю.

За умови вдалого проходження цих етапів, у квітні потенційних учасників буде запрошено на співбесіду, після якої протягом тижня вони отримають офіційну пропозицію долучитися до програми.

Що відбуватиметься далі?

Влітку 2017 року відібрані учасники проходитимуть 6-тижневе навчання в «Літньому Інституті». Воно передбачатиме початок педагогічної підготовки, а також різноманітні тренінги, наприклад, з розвитку лідерських якостей.

До того ж протягом практичної частини «Літнього Інституту» майбутні вчителі спробують себе в якості викладачів у літній школі для дітей.

Разом з цим, як пояснила Рімма Ель Джувейді, учасники програми, які не мають педагогічної освіти, навчатимуться заочно, щоб за півтора роки отримати диплом про педагогічну освіту державного зразка, який дозволить їм при бажанні залишитися працювати в школі й після завершення програми.

З 1 вересня учасники почнуть викладати у школах, офіційно оформлені як вчителі.

У кожного з них буде ментор, який надаватиме педагогічну підтримку стосовно предметної частини, а також професійного та лідерського розвитку.

«Також щомісяця проходитимуть очні зустрічі - тренінги та семінари - для всіх учасників. Ми будемо відповідати на ті питання, які в них з'явилися, і надавати їм додаткові інструменти, постійно забезпечуючи розвиток учасників як ефективних педагогів та активних лідерів», - пояснює Рімма.

Яку стипендію отримуватимуть учасники?

Учасники програми працюватимуть вчителями та отримуватимуть офіційну зарплату в залежності від кількості годин викладання.

Оскільки участь у проекті передбачає переїзд до місця розташування школи, програма пропонує місячну стипендію на покриття витрат, пов'язаних з переїздом та витрат на проживання.

Загалом же, за словами Рімми, вчителі не проти, щоб поряд з ними викладали люди, які отримуватимуть більше.

«Ми питали вчителів, як би вони до цього поставилися. Багато з них каже: «Звичайно, ми самі хочемо залучати молодих вчителів, до нас в село ніхто не приїжджає, бо мала зарплатня. Якщо хтось їм заплатить і вони приїдуть, будемо тільки за», – каже вона.

Хто фінансує проект?

Програма «Навчай для України» не передбачає видатків з бюджету, окрім стандартної зарплати для вчителів.

Громадська організація, яка є ініціатором проекту, залучає для його втілення спонсорські кошти.

«Програма співпрацює з міжнародними організаціями, бізнесом та приватними особами – всіма, кому не байдужа якість освіти та майбутнє країни», – говорить Ель Джувейді.

Як вимірюватиметься успіх програми через 2 роки?

Директор ГО «Навчай для України» пояснює, що одного лише порівняння результатів ЗНО недостатньо, щоб оцінити успішність програми.

«У нашій системі освіти багато фундаментальних знань, але немає навичок. Одна з цілей, яку ми ставимо перед учасниками програми – розвиток в дітях саме практичних навичок», – каже вона.

Саме для цього, за словами Рімми, організатори програми розробляють інструменти аналізу прогресу дітей та учасників в опануванні навичок поряд з теоретичним матеріалом.

«Є інструмент, який оцінює ставлення учнів до вчителя, батьків до вчителя в шкільному середовищі. Є інструменти, які будуть робити зріз знань. Навички – це прикладне застосування знань, але й саме фундаментальне знання ніхто не відміняв», – наголошує організатор.

Також, за її словами, багато сумнівів викликає те, що програма передбачає поки що участь лише 40 учасників.

«А я думаю, що достатньо й одного вчителя, тому що навіть один вчитель може змінити життя дитини.

Якщо один вчитель одній дитині покаже: «У тебе все вийде, вір в себе, в тебе просто неймовірний потенціал», і ця дитина почне думати: «Виявляється, я не безнадійна в математиці, в мене щось виходить», а її досягнення починають покращуватись, то наша програма вже зробить багато», – вважає вона.

Що робитимуть випускники програми по її закінченні?

Згідно зі світовою статистикою, в середньому по 60-70% випускників таких програм залишаються в системі освіти.

«Вони відкривають власні школи, йдуть працювати в міністерства, започатковують свої соціальні проекти», – розповідає Рімма.

Вона уточнює, що на другому році організатори будуть точково дивитися, в кого які інтереси, для того, щоб допомогти їм після програми, якщо вони не хочуть залишитися працювати в школі, знайти себе.

«Це можуть бути якісь стажування в компаніях-партнерах, це може бути допомога в створенні своїх соціальних підприємств або громадських організацій. Ми з представниками Міністерства говорили про те, що на якомусь етапі той досвід, який буде в нас і наших учасників, може бути використаний в реформі освіти і побудові нової школи», – додає Ель Джувейді.

За словами директора ГО, зараз зарано говорити про якісь конкретні подальші плани, оскільки це не має бути основною мотивацією для участі в програмі.

«Але ми даємо учасникам зрозуміти, що ми їм допоможемо і ми зацікавлені в їхньому успіху як впродовж цих двох років, так і після закінчення програми», – підкреслює організатор.

Екатерина Тищенко, Українська правда. Життя.

Просмотров: 137 | Добавил: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Февраль 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz