МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 18.10.2017, 20:40
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 19
Гостей: 19
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
Главная » 2011 » Декабрь » 20 » План-конспект уроку, присвяченого 390-й річниці перемоги в Хотинській битві
20:09
План-конспект уроку, присвяченого 390-й річниці перемоги в Хотинській битві
Тема уроку. Значення Хотинської битви в історії України

Мета:

навчальна : познайомити учнів з походом козаків, проаналізувати політичну діяльність Петра Сагайдачного, дати оцінку участі українського козацтва у Хотинській битві 1621 року;
корекційно-розвивальна: розвивати вміння
аналізувати й узагальнювати явища та події, давати стислу характеристику історичному діячеві та визначати його місце і роль в історичному процесі.
виховна: виховувати інтерес до минулого нашої країни.

Обладнання: карта України, портрети гетьманів, мультимедійний проектор, відеопрезентація, картки із завданням.

Тип уроку: комбінований, урок – подорож

Міжпредметні зв’язки: історія, географія, українська мова та література

Хід уроку

І. Організаційний момент:
- перевірка наявності учнів;
- перевірка готовності учнів до уроку;
- визначення психологічного настрою учнів :

Бо такого ще не було
В товаристві отамана,
Ще ніхто не бив так славно
Яничара й бусурмана.
І ніхто не вів так мудро
Товариства в чистім полі,
Так братів ніхто не вивів
Із турецької неволі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні тема нашого уроку: «Значення Хотинської битви в історії України». Щоб правильно орієнтуватися в житті, щоб бути освіченою людиною – треба знати минуле свого народу, його історію.

У минулому українського народу було неповторне і легендарне явище – Запорозька Січ. На Січі жили козаки, які більшу частину свого життя ходили в героїчні походи і подорожували.

І сьогодні у нас незвичайний урок. Ми відправимося річкою Дністром до Хотинської фортеці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Діти, пригадайте, на чому ходили козаки річкою? ( відповіді дітей)
З якого дерева козаки робили « Чайки»? ( відповіді дітей)

ІV. Узагальнення і систематизація знань і умінь

Саме сьогодні ми відправимось в
подорож на козацькій « Чайці»
1-а зупинка
«Запорозька Січ»

(на екрані – зображення Запорозької Січі)

На цій зупинці ви повинні пригадати про Запорозьку Січ, дати відповіді на запитання.

1. Як називали козаків які охороняли Січ?

2. Як вони сповіщали про небезпеку?

3. Що означає слово козак?

4. Скільки куренів було на Запорозькій Січі?

5. З чого козаки будували курені?

6. Що вони будували по середині Запорозької Січі?

2-а зупинка
«Географічна»
(демонстрація карти і малюнку Хотинської фортеці)

Сьогодні Хотин – одне з найбільших міст Чернівецької області, туристичний і культурний центр Буковини. Місто Хотин знаходиться на правому березі Дністра. Річка Дністер займає друге місце по величині після річки Дніпро. Звідки пішла назва « Хотин»? Про походження назви «Хотин» багато існує легенд. Здавна люди розповідали, що містечко заснувала подружня пара Хо і Тіна. Як же це сталося?

Народився колись далеко від цих місць в давньоруському поселенні хлопчик. Бог дав йому талант і вдачу до різної роботи. Його батьки скоро померли, ріс він сиротою, та усім він дуже подобався, був як рідний. І називали його усі так: «Хороший», а скорочено «Хо».

Сподобалася йому дівчина, яку звали Тіна. Вирішили вони одружитися, але її батьки їй не дозволяли. Зрозуміли Хо і Тіна, що треба їм від людей втікати, щоб своє щастя зберегти.
Змайстрував Хо човен і попливли вони Дністром. Вирішили вони так: «Куди човен вітер занесе, куди вода річки приб’є, на тій землі треба нам своє гніздечко вити.» І прибило човен їх хвилею до того берега Дністра, де зараз місто Хотин. Жили, поживали та добра наживали. Тіна народжувала йому діток. Не могло не привернути місто увагу тих, хто пропливав по Дністру. «Хотим жить тут» часто лунало на давньоруській мові, а потім у слові «Хотим» змінилась буква «М» на «Н»- так і стали це місто звати «Хотин».

Отже, пішла назва міста від слова «Хотіти» або від перших поселенців Хо і Тіни.



3-я зупинка
«Історична»

(Демонстрація портретів П.Сагайдачного, Османа ІІ і Яна Ходкевича)

Петро Сагайдачний людина нестримної, кипучої енергії, патріот своєї землі, він пішов на Запорозьку Січ, освічений, талановитий і хоробрий Сагайдачний незабаром зайняв помітне місце серед козацької старшини. Розробив і вдосконалив козацьку тактику морського бою на «чайках».

Найвідомішою і найбільш важливою історичною подією, яка відбулася під Хотином у XVII столітті, була війна 1621 року
між турками і поляками, які володіли тоді величезною територією України і у якій вирішальну роль відіграли українські запорозькі козаки на чолі з гетьманом Петром Сагайдачним.

На початку серпня 1621 року турецький султан Осман ІІ зосередив під Хотином більш як 250- тисячну армію, яка мала понад 300 гармат, велику кількість верблюдів, коней і чотири бойові слони. Польща на той час змогла протиставити туркам лиш 35- тисячну армію на чолі з Яном Ходкевичем.

Перші збройні сутички двох армій заставили поляків згадати недавні помилки під Цецорою і попросили допомоги у запорозьких козаків. Петро Сагайдачний на чолі більш ніж 40-тисячного війська 2 вересня вступає в бій.

(демонстрація фрагменту відеофільму «Вогнем і мечем»)

Звіти творчих груп учнів про хід
Хотинської битви.

Турецький султан усю міць своїх загонів спрямує на українців, розуміючи, що, розбивши Сагайдачного, можна виграти війну. Увесь день, від самого ранку до вечора, тривали жорстокі бої. Битва була такою жорстокою, що ніч ледве могла його зупинити. Турецька артилерія безперервно обстрілювала запорозькі окопи. Татари люто атакували передові загони
запорожців, намагаючись відрізати їх від решт військ.

Боротьба тривала 39 днів. Командування польсько-козацької армії готувалося до рішучого бою. Головна роль
відводилася 20- ти тисячам кінних та піших козаків, які вночі мали прокрастися до табору турків і здійснити напад. Козаки майже дісталися до турецьких наметів, як пішов дощ, від якого міг змокнути порох у рушницях. Необхідно було
відступити.

У таборі почалося невдоволення. Козаки вимагали від Сагайдачного лишити поляків і повернутися в Україну. Тільки завдяки своєму авторитету Сагайдачному вдалося втримати козаків.

8 жовтня турки спрямували всі сили на польські й особливо козацькі позиції. Але битва була програна, а тому наступного дня турки запропонували переговори, у результаті яких 9 жовтня султан Осман ІІ був змушений укласти Хотинський мир.

У Хотинській битві 1621 року вирішальну роль відіграли українські козаки на чолі з Петром Сагайдачним. У цих боях гетьман Сагайдачний дістав численні поранення. 2 травня 1622 року легендарний гетьман помер у Києві. Своє майно він розділив на три частини – дружині й двом братським школам (Київській і Львівській).

Слово вчителя про значення Хотинської битви:

1. Під Хотином було розбито ілюзії турецького султана про непереможність його армії.

2. Битва показала турецькому султанові неможливість розширення його імперії за рахунок невільних європейських країн.

3. Військову могутність турецької імперії було підірвано.

4. Вирішальну роль у перемозі над турками у Хотинській війні належить українським козакам. Їхні воєнна тактика, чудовий вишкіл, хоробрість, стійкість стали великою перешкодою для турецького війська.

4-а зупинка
«Козацька»

(на екрані – зображення козацьких клейнодів)

Завдання для дітей:

Розповісти про козацькі клейноди.

Що таке корогви, бунчук, булава, литаври?

V.Фізкультхвилинка

5-а зупинка
«Фольклорна»

(перегляд відео на пісню «Ой на
горі та женці жнуть» про П.Сагайдачного)

Пісні про героїв цієї битви співав український народ.

Багато легенд складено про Хотинську фортецю ( учень виразно читає легенду про пляму на фортечній стіні, на екрані –
зображення Хотинської фортеці).

Легенда про
пляму на фортечній стіні

Колись у фортеці жив воєвода з молодою красунею – дружиною. У них народилася донечка. Батьки не могли натішитись дівчиною – такою милою і прекрасною вона була. Але коли донечці виповнилося 6 років, померла її мати. Воєвода дуже сумував за дружиною, став після її смерті замкнутим, злим і жорстоким. Минув час, доньці воєводи виповнилося 16 років і вона закохалася в юнака з бідної сімї. Батько заборонив дівчині бачитися з бідняком, але вона не перестала кохати хлопця. Тоді розлючений воєвода наказав своїм слугам замурувати неслухняну доньку живцем у стіні фортеці. Наказ воєводи було виконано, а на тому місці, де замурували дівчину, на стіні з’явилася волога пляма. Кажуть, що то через камінь просочилися сльози нещасної закоханої дівчини.

Слово
вчителя

У Хотинській фортеці проводилися зйомки багатьох популярних художніх фільмів: «Гадюка», «Захар Беркут», «Балада про доблесного лицаря Айвенго», «Три мушкетери», «Стара фортеця», «Тарас Бульба». Беручи до уваги багаті історичні традиції міста, 2000р. постановою Кабінету Міністрів України був створений Історико –архітектурний заповідник «Хотинська фортеця». А у вересні 2002 р. згідно з указом Президента України, древнє місто відзначило свій 1000 – літній ювілей. 21 серпня 2007 р. її оголошено переможцем акції та визнано одним із семи чудес України.

6-а зупинка
«Мовознавча»

Завдання на картках « Зберіть
прислів’я»

1. Де байрак ,
там і слава.

2. Де козак ,
а все знає.

3. Козак мовчить
ні тучі ні грому.

4. Козак не боїться
там і козак.

5. Козацькому роду
не має.

6. Козак журби
нема переводу.

Запитання до дітей. Як ви розумієте значення цих прислів’їв?

Індивідуальна робота з учнем. Читання прислів’їв.

VІ. Закріплення знань та
вмінь учнів

7-а зупинка
«Кінцева»

Тестові завдання на картках.

1. В 1621 році відбулась битва під:

а) Цецорою;

б) Хотином;

в) Полтавою.

2. Скільки днів тривала боротьба?

а) 39 днів;

б) 60 днів;

в) 30 днів.

3. Переможцями у Хотинській битві
стали:

а) козаки;

б) турки;

в) татари.

4. Хто стояв на чолі козаків:

а) Осман ІІ;

б) Петро Сагайдачний;

в) Ян Ходкевич.

VІІ. Домашнє завдання

Виконати вправу « Фортеця моєї держави». Вписати в кожний блок «Фортеці» слова, необхідні для того, щоб наша держава була міцною, як фортеця.


VІІІ. Підсумки уроку

- Що нового дізнались на уроці?

- Чого навчились?

- Де можна використати набуті знання та вміння?

ІХ. Мотивація
оцінок, виставлених учням за роботу на
уроці
Просмотров: 1777 | Добавил: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
avatar
1
Дополняйте! biggrin
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (1)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Календарь
«  Декабрь 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz