МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 09.12.2016, 03:51
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » 2016 » Январь » 23 » Проектна діяльність з національно-патріотичного виховання
08:48
Проектна діяльність з національно-патріотичного виховання

 Проектна діяльність з національно-патріотичного виховання

Основною ланкою виховної роботи ми враховуємо формування національної свідомості і самоосвіти, патріотичне виховання.

Перспективною формою організації діяльності в напрямку національно-патріотичного виховання  учнів  є розроблення та реалізація проектів.

Протягом останніх навчальних років нами розроблений і використовується в практичній діяльності виховний проект з «Національно-патріотичного виховання школярів в інноваційних умовах сучасної спеціалізованої школи інформаційно-технологічного профілю», який включає до себе довготермінові проекти  «Донбас – мій рідний край», «Моє село – моя історія жива», «Козацькому роду нема переводу», «Пісня – душа народу», «Україна вишивана»  та «Українська народна іграшка» були започатковані ще 5 років  тому і робота над ними знайшла своє продовження і в сучасних умовах.

Головним шляхом здійснення інноваційного підходу до виховання нами була обрана проектна технологія. У процесі формувального етапу педагогічного експерименту в межах довготривалого мега-проекту з національно-патріотичного виховання були здійсненні такі проекти: творчі («Молодь будує Україну»), («Я - українець!»), ігрові («Козацький гарт»), пізнавальні («Моя держава - Україна», «Герої поруч нас»), дослідницькі («Україна на планеті Земля»), культурологічні («А що робиш ти.»), інформаційні («Україна - козацький край»), практико-зорієнтовані («Історія моєї родини - в історії рідного краю», «Запали свічку пам’яті»), соціальні («Зроби іграшку - допоможи Україні»), милосердя («Родина і Україна»), волонтерські («Волонтер і сучасність», «Моя допомога воїнам АТО»).

Змістовим наповненням проектної діяльності стали соціально-політичні події, які відбуваються в Україні. Так, важливими чинниками патріотичного виховання учнів стали: феномени Майдану та Небесної сотні, які позиціонувалися у відповідних проектах як форма відстоювання загальнонаціональних інтересів, прав людини та поваги до людської гідності; героїчні вчинки українських військовослужбовців, волонтерів; персоналії учасників АТО та їх сімей, що сприяло вихованню позитивного ставлення до оборони країни, служби в Армії та виробленню активної суб’єктної позиції до подій на Сході України.

З активним вивченням учнями національно-культурної спадщини українського народу - пов’язано максимальне використання потенціалу творчих здібностей та інтересів учнів завдяки участі в таких інноваційних формах і методах виховної роботи, як інтелектуальні ігри («Я - Українець!», «Гра «Сокіл» («Джура»)»: історичний конкурс, ідейні основи та виховний ідеал»), дискусії («Націоналізм і патріотизм»), диспути («Одномовність чи білінгвізм»), шкільні прес-конференції («Україна в сучасному медіапросторі»), засідання круглого столу «Патріотизм як архетип», тематичні діалоги «Досвід скаутських організацій, зокрема ПЛАСТУ»), ділові ігри («Традиції та звичаї українського народу»), інтерактивні методи: «Мікрофон», «Акваріум», «Асоціації», «За-проти», «Займи позицію», метод «Ключових питань», метод «Прес», Кейс-стаді, мозковий штурм та ін. Різноманітними були форми виховання: індивідуальні, групові, масові; традиційні, інноваційні; монологічні й діалогічні; словесно-логічні і суспільно- трудові тощо.

У рамках проекту «Пісня – душа народу» 22 листопада 2013 року народився шкільний Благодійний фестиваль української пісні «Як у нас на Україні», метою якого є  популяризація української народної, естрадної. дитячої пісні, допомога потребуючим (кошти, зібрані під час фестивалів йдуть на  благодійні цілі –на створення шкільного музею, на допомогу дітям, які опинилися в скрутних соціальних умовах, тощо). Учні щиро тішаться з того, що долучаються до добрих справ, що даємо потребуючим шанс на життя. У листопаді 2015 року ми провели фестиваль уже втретє. З кожним роком охочих взяти участь у ньому зростає. Загалом за три роки на фестивалі прозвучало вже понад 100 українських пісень, серед них старовинні українські пісні. Фестиваль уже вийшов за рамки школи і в лютому 2016 року ми плануємо взяти участь вже в фестивалі районного рівня.

У рамках проекту стали традиційними міжфестивальні виступи  учнів і школярів з концертами «Пісня на добро» у Кіндратівському Центрі культури та дозвілля.

У межах проекту «Україна вишивана» учні збирають зразки вишивки нашого краю, вивчають  їх особливості, вишивають нові,  реконструють і реставрують (відновлюють) старовинні вишивки. Результатом стала вишита карта села Кіндратівка, яка незабаром займе почесне місце у Шкільному музеї. Матеріали для музею зібрані, проходять стадію систематизації. Але й зараз робота над цим проектом продовжується і далі. Діти й батьки активно долучились до поповнення експозиції майбутнього музею.

Значний вплив на формування естетичних уподобань дітей мають іграшки, особливо іграшки народні. Тож у процесі роботи над проектом «Українська народна іграшка» діти вивчають історію народної іграшки, її значення, спілкуються із батьками. бабусями та дідусями. Робота над проектом увінчується загальношкільним виховним заходом «Казковий світ української народної іграшки», під час якого діти презентують результати своїх досліджень з історії народної іграшки, розповідають про свої улюблені іграшки та іграшки, якими бавились у дитинстві члени їх сімей. Вчителі і батьки на святі дають майстер-клас із виготовлення найпростіших народних забавлянок. Народні іграшки «Цап та Коза», виготовлені руками дітей, брали участь в роботі обласної методичної виставки з національно-патріотичного виховання (м.Краматорськ, 2015 р), а хатні символи-домовички, виготовлені  учнями, даруються всім почесним гостям школи (як-то під час районної школи управлінця та районного конкурсу-фестивалю українських новорічних обрядів і свят).

Однією із форм пошукової діяльності є екскурсії. План подорожей  складається шкільною радою старшокласників на кілька років – по дві-три поїздки за межі села, района, області на рік, крім цього – екскурсії місцеві. У 5-6 класі учні вивчають  малу батьківщину – це тематичні екскурсії рідним містом та подорожі по Костянтинівському району. Костянтинівський район славиться своїми історичними, природними, культурними, духовними пам’ятками. В Костянтинівському районі народилося багато славетних українців. Тож знати в першу чергу історію свого села, района, області  це, на на  глибоке переконання учнів, має кожний. Учні напередодні обов’язково перед поїздкою заочно ознайомлюються з тим визначним місцем, де їм доведеться побувати. А після екскурсій кожен пише невеликий твір - враження від побаченого і почутого. Зазвичай ми підбиваємо підсумки поїздки під час годин спілкування, де школярі діляться своїми враженнями від екскурсії, де ми разом складаємо презентацію або оформляємо альбом зі світлинами і їхніми творами.

Година спілкування з мистецтвом у нас може проходити у музеї школи, села, історико-краєзнавчому музеї Костянтинівського району, історико-художньому музеї м.Дружківки. Звісно, ефект від такого спілкування  набагато вищий, ніж слухання вчителя у класі.

Однією з інноваційних форм роботи є заочні та відеоподорожі. Так, в межах цього проекту наші учні «подорожували» у понад двадцяти музеїв України і світу.

Цікаво працювати дітям над спільним проектом «Славетні імена на карті мого села і району» , який включає в себе на різних етапах міні-проекти «Вулиця, на якій я живу», «Їх імена носять вулиці нашого села». та ін...

Убачаю важливим завданням навчити дітей  жити за законами краси і благородства, бачити, розуміти, творити прекрасне у своєму житті, побуті. Намагаюсь формувати в них естетичні смаки і естетичні потреби, розкрити таланти кожної дитини, вселити впевненість кожної дитини у собі. Для цього використовую різноманітні засоби і форми роботи.

У класі завжди є учні, які відвідують художні школи чи студії, займаються у різних творчих гуртках. Тож двічі на семестр організовуємо персональні виставки «Світ захоплень і мрій» дітей: малюнків - «Я малюю квіти», «Намалюю писанку» (5 клас), світлин - «Весна в Донбасі», «Я піду, де трави похилі», виробів з бісеру та вишивки тощо.

Завжди цікаво проходять у нас «Години спілкування з прекрасним».  Вони можуть проходити у формі диспуту  (9 клас – «Графіті – мистецтво чи хуліганство», 8 клас – «Про красу, моду і хороший смак»); вечору-спомину (10 клас – «Пісня буде поміж нас», присвячений  поету-пісняру Володимиру Івасюку, «Тричі їй являлася любов», присвячений Лесі Українці); свята (5клас – «Свято квітів»,  «Свято хліба», «Весняні вітрила» - таланти нашого класу, «Свято іменинника»); зустрічей у «Мистецькій світлиці», де учні знайомляться із творчістю відомих українських музикантів , художників (5клас – «Чарівний світ Катерини Білокур», «Дивовижні картини Марії Приймаченко»,  10 клас - «Світло Куїнджі»), екскурсії у Художній музей м. Дружківки на виставки, спільного відвідування театру і концертів, переглядів фільмів..

Важливим засобом національно-патріотичного виховання є слово, мовленнєвий етикет, який є однією із ознак краси. Ще С. Русова вважала, що рідна мова – це могутній засіб розвитку дитини, джерело національного світогляду, що школа має бути для дитини «щедрою українською хатою, в якій говорять до дитини рідною мовою». Зважаючи на це, учням пропонується попрацювати над міні-проектом «Як говорять кіндратівці».  Учні захопились не тільки самі і захопили своїх батьків. Ними вже записано у селі понад триста слів місцевого діалекту, місцеві говірки, старовинні весільні вівати, фрагменти різних обрядів. Так ми маємо уже науково-дослідницьку роботу з вивчення говірки с.Кіндратівка, яку презентувала в грудня 2015 року на районному етапі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України,  учениця 10 класу  - Булавіна Ганна.

Окрім цього, до класних годин діти завжди підшуковують народні приказки, прислів’я, що стосуються теми. З п’ятого класу вони ведуть зошити чи альбоми, у які записують цікавинки до класної години й оформляють на свій смак.

На формувальному етапі нашого мега-проекту ми також користувалися інноваційними методами, а саме: ігрові технології (рольові, ситуаційні ігри); діалогові технології (дискусії, конференції); мозковий штурм; кейс-технології; засідання експертної групи (дебати, симпозіум); рефлексивні технології (ессе).

Ігрові технології (рольові та ситуаційні ігри).

Метод ігрових технологій є одним із ефективних засобів формування патріотичної вихованості, професійних мотивів, інтересів, потреб майбутніх учителів, а також засобом впливу на інтелектуальну й емоційну сферу ученьів. До прикладу декілька ігор.

Рольова гра «Мозаїка» побудована на використанні технологій навчання у співпраці, орієнтована на діяльнісне засвоєння теоретичного матеріалу (поняття «патріот», «громадянин» та ін.). Зміст педагогічної діяльності при організації гри полягає в тому, щоб придумати мотивацію до даного виду роботи, забезпечити сприятливу атмосферу для колективної діяльності і підготувати навчальний матеріал (розбити його на частини, скласти питання для самоконтролю, продумати форму підсумкового контролю).

В даній грі розвиваються цінні громадянські якості особистості - відповідальність, самостійність, ініціативність, комунікабельність, а також соціально значущі вміння й навички: працювати з інформацією, аргументувати свою точку зору, виступати перед слухачами, працювати в команді та ін.

Технологічну основу гри складають спільні дії всіх учасників навчально-виховного процесу, спрямовані на засвоєння інформації. Всі учасники поділяються на певну кількість груп (як правило, не більше 5) з однаковою кількістю учасників. Кожній групі пропонується однаковий матеріал для вивчення, розбитий на фрагменти (іх кількість співпадає з кількістю учасників у групі). Далі протягом 10 хвилин кожен учасник проводить індивідуальну роботу із запропонованою частиною матеріалу. Потім формуються «експертні ради» з тих, хто працював з однаковими уривками, для уточнення змісту чи обговорення способів викладання вивченого матеріалу для решти учасників (5 - 7 хвилин). Після чого кожен повертається в групу (бажано не в свою), де розповідає свою частину матеріалу в порядку його логічного слідування. Робота продовжується ще 20 - 25 хвилин. Завершується заняття рефлексією: визначається, чиє представлення матеріалу виявилося найбільш вдалим (доступним, яскравим, зрозумілим), з якими труднощами зіткнулися учні при вивченні матеріалу.

Інтерактивна гра «Пожежник». сприяє збагаченню мотиваційної сфери особистості і включає в себе роботу з авторським текстом, який описує певну соціальну ситуацію.

           Діяльність вихованця в рамках даної гри припускає вибір соціальної ролі, з позиції якої буде відбуватися аналіз соціальної ситуації, самовизначення по відношению до досвіду, що вивчається. Дана гра потребує від учня вміння продемонструвати свою позицію відносно аналізованої ситуації, впевнено аргументувати свою точку зору, але не вказувати прямо на ту роль, з позиції якої учень розглядає чужий досвід.

У грі «Пожежник» активну позицію займають усі учасники гри, так як задачею слухачів є вгадування ролі. Цінність гри полягає в тому, що учні активно залучають для аналізу власний досвід, а також відомості, відомі їм із різних галузей наукових знань

Гра «Бажано. Обов’язково. Не можна» Дана гра дозволяє учням проводити рефлексію індивідуального досвіду в громадянсько- правовій сфері, активізує процес усвідомленняя власних прав, свобод і обов’язків як громадянина, працівника, споживача; розвиває критичне мислення, здібності до моделювання власної діяльності в певній ситуації, тим самим формуючи громадянські компетенції - потенціальні вміння, які можна використати в новій ситуації. Під час гри учням пропонується дати розгорнуту відповідь на тему «В нашому школаі бажано:.», «В нашому школаі обов’язково:.», «В нашому школаі не можна:.». (замість поняття «школа» можна використовувати «країна», «держава», «регіон» і т.ін.).

Одним із ефективних способів формування патріотичної вихованості є також ділова гра. Моделюючи реальну діяльність, ділові ігри сприяють формуванню та збагаченню особистого потенціалу (сукупність теоретичних знань в громадянсько-патріотичній сфері, громадянсько- патріотичних якостей особистості, способів поведінки та діяльності), які учні зможуть реалізувати в майбутній практичній діяльності.

Ділова гра «Школа як держава». Вона сприяє усвідомленню учнями сутності понять правова держава, права, обов’язки, соціальна поведінка. Ролі між учасниками розподіляються за бажанням: директор школи, його заступники, викладачі та учні (по 6 чоловік), батьки (3 - 4 чоловіка), техперсонал (можна вибрати роль прибиральниці, коменданта, завгоспа і т.ін.).

 

Таким чином, використання проектних та інших інноваційних технологій  поширює нові форми виховної роботи, які культивують любов до рідного краю, свого народу, домівки батьків, оберегів національної культури.

Просмотров: 152 | Добавил: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Календарь
«  Январь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz