МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Четверг, 08.12.2016, 04:03
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » 2016 » Сентябрь » 1 » СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ
13:15
СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

Кущенко Едуард Борисович, педагог-організатор-методист Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району Донецької області, спеціаліст вищої категорії


          В даний час, коли школа стоїть перед необхідністю осучаснення та гуманізації освіти, істотну роль в цьому може зіграти робота шкільного музею, яка має специфічні, тільки їй притаманними особливостями освітньо-виховного впливу на учнів. Безсумнівно, що шкільний музей повинен стати засобом соціальної адаптації учнів, накопичення і розвитку ними соціального досвіду. Саме шкільному музею належить важлива роль у вихованні основ патріотизму серед учнів. Музей формує і розвиває соціально значущі цінності підлітка: героїчні події вітчизняної історії, революція гідності, видатні досягнення країни в області політики, науки і культури.

Як показує досвід, сьогодні відзначається поступове падіння інтересу школярів до традиційної екскурсії, але у них з'являється прагнення до самостійного знайомства з музеєм, тому все більший інтерес набувають інтерактивні форми роботи з підлітковою аудиторією, робота краєзнавчих музеїв набуває нового звучання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району розробляє свої програми відповідно до вікових особливостей аудиторії, що дозволяє учням отримувати додаткові знання з історії, культури, природи рідного краю.   Віртуальний шкільний Інтернет-музей, відповідно до інформаційно-комунікаційного профілю школи, прагне активніше використовувати нові інформаційні технології. На персональному сайті педагога-організатора школи  створені тематичні інтернет-сторінки з віртуальними екскурсіями не тільки до шкільного музею, а й по рідному краю, та по музеях шкіл Костянтинівського району:

 (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94; http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98), які набувають все більш інтерактивний характер, тобто не тільки пропонують інформацію, але і втягують до спілкування з музеєм через анімовані плани і схеми, ігри, чати та інші «новомодні» кошти комунікації, які стали для юного покоління вже звичними. Популярність віртуальних екскурсій зростає з кожним днем, про свідчить кількість відвідувачів сайту (до 2.000 на день, а загалом, сайт відвідало вже більше 2,5 млн відвідувачів). Проект «Шкільний музей в новому інформаційному просторі» почався ще в липні 2009 року. На сайті педагога-організатора школи http://vospitatel.ucoz.ua/  було «відкрито» кілька тематичних «залів», підготовлено кілька віртуальних екскурсій по шкільним музеям району, зібрані офіційні і методичні матеріали в електронному вигляді по темі «Шкільний музей», розміщені віртуальні екскурсії до регіонального ландшафтного парку «Клебан Бик», до пам’ятників природи «Кіндратівські скам’янілі дерева»,  «Білокузьминівське крейдяне оголення», Музею народного побуту села Олександро-Калинове Костянтинівського району,  Екологічній стежці «Кіндратівська» (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ), тощо. Сьогодні сайт являє собою базу даних, в якій містяться відомості про шкільний музей - http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303, віртуальні виставки, інтернет-конференції, інтернет-дослідження і проекти, дистанційні консультації - все це підкреслює значимість дуже важливої тези - щоб бути затребуваним новими поколіннями учнів, музей в школі повинен бути живим і доступним. Живим в сенсі постійного пошуку не тільки експонатів, а й пошуку нових форм і методів музейно - педагогічної роботи, яка дозволяла б безперервно «тримати» дитячу аудиторію, пробуджувати і підтримувати в ній інтерес до творчості і навчання. А це, в свою чергу, визначається творчої гнучкістю керівника та активістів шкільного музею. Як показує досвід роботи,традиційний шкільний музей має величезні можливості в сфері освітньої та виховної роботи з дитячо-юнацької аудиторією, але сучасний інформаційний світ висуває нові вимоги до музейного продукту і процес модифікації традиційної «вербально-візуальної» екскурсії стає неминучий. Робота з відвідувачами, і в першу чергу, з дитячо-юнацької аудиторією, є одним з провідних напрямків діяльності сучасного шкільного музею, на основі якого реалізуються його соціальна функція освіти і виховання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей нашої Кіндраітвської школи йде в ногу з часом, і готовий запропонувати підліткам найсучасніші форми роботи: Інтернет-лекції, віртуальні екскурсії та он-лайн уроки в музеї, он-лайн консультації, Інтернет-конкурси, вікторини, он-лайн тести, Інтернет-олімпіади - ось далеко не повний перелік пропонованих музеями ІКТ-послуг.

Новий інструментарій - інформаційно-комунікаційні технології та їх компетентне використання в рамках діяльності віртуального шкільного Інтернет-музею повинен служити залученню молодого покоління до питань історії Вітчизни, краю і сім'ї, української національної культури і навколишньої природи. В останні роки в практиці роботи віртуального шкільного музею сформувався принципово новий підхід до використання сучасних засобів відображення інформації. Більш того, в даному випадку матеріальний і мультимедійний об'єкти не працюють один без одного і не можуть бути пред'явлені окремо.

 Зрозуміло, що в умовах традиційного шкільного музею (експозицій, які потребують окремих шкільних приміщень, їх охорони, відповідних умов зберігання, тощо) все це може бути показано і за допомогою традиційних засобів (макети, схеми тощо), але сучасні засоби відображення інформації на Інтернет-сайті виявляються в даному випадку куди більш видовищними, а головне більш емоційними і, головне, доступнішими, ніж що-небудь інше. Вони пояснюють представлені матеріали, полегшують підлітку орієнтацію в просторі, привносять елементи сучасних комунікаційних технологій.

Шкільний музей повинен не тільки зберігати, вивчати і вести облік експонатів, а й демонструвати їх своїм відвідувачам. Тому зараз необхідно використовувати нові інформаційні технології в експозиційно-виставковійої роботі. Розглянемо основні напрямки комп'ютеризації діяльності нашого шкільного музею.

Автоматизація трудомістких ручних процедур, пов'язаних з підготовкою документів і обробкою інформації про експонати музею. Цю роботу проводить актив шкільного музею.

  1. Обліково-депозитарна робота:

• реєстрація нових надходжень до фондів музею;
• оформлення руху музейних експонатів;
• прийом на тимчасове зберігання і повернення власникам;
• виключення музейних предметів з облікової документації;
• складання топографічних описів;
• ведення різних картотек;
• проведення звірок.
2. Реставраційна діяльність
• ведення картотек безпеки;
• складання реставраційних паспортів.
3. Наукова робота
• складання наукових описів та ведення інвентарних книг;
• підготовка каталогів;
• аналіз колекції, підбір і підготовка матеріалів для публікацій і виступів.
4. Виставкова і експозиційна робота
• підбір експонатів для віртуальних виставок;
• підготовка виставкових каталогів і супровідної документації.
5. Пропаганда музейних колекцій.
• підготовка публікацій;
• створення мультимедійних компакт-дисків;
• підготовка Інтернет-сайтів і сторінок;
• розробка інтерактивних систем для відвідувачів.


Всі перераховані завдання тісно пов'язані між собою. Тільки створення комплексної інформаційної технології, що забезпечує реалізацію основних операцій на єдиної музейної базі даних, що організує і впорядкує всі процеси підготовки документів, здатне дати реальну економію часу та  зусиль  і привести до створення зведеного каталогу шкільного музейного фонду. Однак існує ряд проблем впровадження нових інформаційних технологій у шкільний музей, наприклад:

- Розрив між технологічними новаціями і готовністю музеїв до їх застосування.

- Фінансові та організаційні проблеми шкільного музею із застосування нових технологій.

- Інформаційні проблеми: уніфікація опису, достовірність інформації, проблеми вивченості колекції, тощо.

Комп'ютерні технології повинні дозволити підлітку отримувати потрібну йому інформацію на всьому шляху проходження по музею, але робити це слід ненав'язливо, не відволікаючи його уваги від суті експозиції. Тому наш шкільний віртуальний Інтернет-музей представляє собою короткий путівник по рідному краю, який складається з кількох захоплюючихвіртуальних Інтернет-екскурсій, які проводять юні екскурсоводи (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ).

Завдання, яке стоїть перед сучасним шкільним музеєм - не тільки створення сайту в мережі Інтернет, але і поступове формування повноцінного віртуального музею. Головна відмінність між ними – в наявності зворотного зв'язку: традиційний музейний сайт є лише технічний засіб для просування музейної інформації, а ось віртуальний музей здатний впливати на розвиток музею реального, допомогти в переосмисленні музейної діяльності. Таким чином, ми впевнені, що в майбутнє Україна повинна увійти з розвиненою шкільною музейною інформаційною інфраструктурою.

 

Список літератури:

  1. Дукельский В.Ю., Лебедев А.В. Віртуальний проект в просторі музею // Довідник керівника установ культури. - 2008, № 1. - С.82-87.
  2. Знаменський А.В. Модернізація музейної діяльності // Довідник керівника установи культури. - 2003 № 10. - с.70-75
  3. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інтернет - сайт як інструмент для роботи музейника // Довідник керівника установи культури. - 2007, № 11. - С.83-87
  4. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інформаційний простір музею. // Довідник керівника установи культури. - 2006, № 12. - С.83-88
    5. Решетніков Н.І. Експозиція шкільного музею. - К., 2006

 

Інтернет-джерела:

 

http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303

Просмотров: 108 | Добавил: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Календарь
«  Сентябрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz