МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Пятница, 09.12.2016, 07:43
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 3
Гостей: 3
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » 2016 » Январь » 6 » Журнал "Мистецтво та освіта" про вилучення з навчальних планів предметів освітньої галузі "Мистецтво"
13:03
Журнал "Мистецтво та освіта" про вилучення з навчальних планів предметів освітньої галузі "Мистецтво"

Журнал "Мистецтво та освіта" про вилучення з навчальних планів предметів освітньої галузі "Мистецтво"

ШАНОВНІ КОЛЕГИ – НАУКОВЦІ У СФЕРІ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ, ВЧИТЕЛІ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН, ШКОЛЯРІ ТА БАТЬКИ!
Співробітники лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти, яка працює у складі Інституту проблем виховання НАПН України, ще раз підтверджують:
- сумнозвісна Концепція початкової освіти розроблялася ПОЗА нашою участю. І навіть ТАЄМНО від нашої лабораторії. Для нас, як і для багатьох в Україні, її презентація в МОН України була несподіваною і шокуючою.
Чому так сталося? Відповідь очевидна: автори так званої концепції знали, що з нашого боку підтримки ЗНИЩЕННЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ у школі вони не дочекаються. Саме тому в розробці проекту брали участь люди, прізвищ яких НЕ ОЗВУЧЕНО.
Але ж шановні члени авторського колективу, по-перше, чого критися, якщо ви готові до дискусії?! По-друге, якщо ви й справді опікуєтеся мистецькою освітою, то заради чого знищуєте самі себе?
Зверніть увагу: надсилати за адресою вказаної електронної пошти пропозиції, зауваження, критику, міркування щодо вдосконалення змісту концепції НЕМАЄ СЕНСУ! Адже для «зворотного зв’язку» обрано електронну пошту самого автора. Нонсенс!
Правильно було б організувати обговорення на відкритому форумі МОН України! Інакше будь-які зауваження «просіюватимуться», а до громадськості буде самим автором донесено «позитивну громадську оцінку» змісту проекту і всіх запропонованих «новацій», які насправді не мають права на впровадження в освіту дітей. Ми вже підготували відповідні звернення щодо цього. Чекаємо, може нас почують!
Автором сумнозвісної концепції (поки ще «проекту»!), який побачив резонанс і обурення в суспільстві, надано коментарі щодо «непорозумінь» (!) у прочитанні й тлумаченні педагогічною громадськістю документа.
Вважаємо за необхідне вголос «прокоментувати» й ці коментарі.
Автор концепції вказує, що у «табличному варіанті базового плану навчально-виховного процесу» присутній «недостатньо чіткий коментар». А насправді «замість окремих уроків, які не дають змоги повною мірою реалізувати виховний потенціал мистецтва, було запропоновано вихід на системну виховну роботу», оскільки «сучасність вимагає зміни формату виховної роботи взагалі й естетичного виховання зокрема. Потрібен не формальний, регламентований підхід (як зараз – у межах уроку), а урізноманітнення організаційних форм (зустрічі, проекти, акції, виставки, екскурсії, концерти, вистави, презентації тощо) і збільшення часу».
Відповідь. Заміна «формального» підходу на «неформальний» не може означати означає відміни УРОКУ МИСТЕЦТВА.
«Неформальність» може полягати лише у творчому підході до самого уроку, що й відбувається в останні роки: трансформуються форми, прийоми, методи, завдання тощо; постійно оновлюється методичне забезпечення; запроваджуються нові художньо-педагогічні технології, до речі в єдності навчання та виховання, що є принциповим.
Урізноманітнення «організаційних форм» через так звані «виховні заняття» є небезпечним. Воно призведе до заміни пізнання мистецтва «заходами» - відвідуванням виставок, самодіяльними концертами і т. ін., що будуть визначатися не потребами суспільства на висококультурну й компетентну особистість, а можливостями школи, часто-густо обмеженими, а також залежатимуть від уподобань вихователя, яким не завжди буде вчитель музики або образотворчого мистецтва, тобто не завжди фахівець. А ще небезпечніше – від волюнтаристських дій керівництва школою.
До опанування мистецтва в «неформальних» «організаційних формах» дітей також необхідно ГОТУВАТИ, тобто справді системно розвивати художнє сприймання, грамотно організовувати ситуації емоційного переживання мистецтва, формувати навички оцінювання-інтерпретації мистецтва, а не надавати інформацію про мистецтво. Готувати треба і вчителя! Недарма ж вчителі мистецтва все життя навчаються цьому - і в школі, і у спеціалізованих навчальних закладах, і у вишах!!!
Тобто здійснювати формування компетентнісної сфери дитини може ЛИШЕ ФАХІВЕЦЬ у сфері мистецької освіти, а системність і послідовність, у свою чергу, буде оптимальною саме на уроці.
Цінність уроків мистецтва полягає як раз у тому, що саме ЧЕРЕЗ ЗМІСТ формується художньо-естетична і загалькультурна компетентність учня, поза якою взагалі про цілісний розвиток особистості говорити немає сенсу.
Далі автор коментує: «тому у проекті Концепції запропоновано ввести щотижня по 5 годин !!! на виховні заняття, які оплачуються так само, як і уроки, і забезпечують учителів годинами, яких їм не вистачає до навантаження на тарифну ставку. У проекті Концепції зазначено, що це інваріантний (обов’язковий) складник виховного процесу, спрямований на естетичне (звертаємо увагу, що цей напрям виховної роботи у документі на першій позиції!!!), трудове, фізичне, морально-етичне, національне, патріотичне виховання тощо.
Відповідь: якщо «виховне заняття», присвячене мистецтву, входить до інваріантної складової, до навіщо змінювати його назву: замість «урок мистецтва» (музичного або образотворчого) – на «заняття» ?!
ПІДКРЕСЛИМО: природа мистецької освіти така, що ЧЕРЕЗ зміст мистецтва ДОМІНАНТНО здійснюється і морально-етичне, і національне, і патріотичне виховання особистості; значним є вплив на реалізацію завдань трудового і фізичного виховання. Але за умови, знов-таки, СИСТЕМНОГО ОПАНУВАННЯ ЗМІСТУ!!!!
Заміна «уроку» «виховним заняттям» як раз перешкоджає системності і навчання, і виховання; при цьому аж ніяк не запобігає «формалізації» та «регламентації». Навпаки.
Наступна теза коментарів, наданих автором Концепції : У проекті наголошено на тому, що ці години розподілятимуть між класоводом і вчителями-предметниками. Кількість годин на кожний із пропонованих напрямів роботи у документі ще не прописувався, тож чекаємо пропозицій.
Відповідь: тому і не прописано розподіл годин на «напрями роботи», що виховна робота традиційно ніколи не регламентувалася кількістю годин, тобто віддавалася на розсуд керівництва школи.
Враження, що автор не розуміє різниці між способами реалізації окреслених напрямів виховання, тому і не запропонував розподілу годин.
З тексту коментарів вже випливає, що сам «розподіл» приховує небезпеку усунення вчителів мистецтва від «виховних занять».
Таким чином, «коментар» ще раз засвідчує НЕРОЗУМІННЯ автором концепції ролі мистецтва в житті учня молодшого шкільного віку й значення уроку для системної реалізації змісту виховання (!)
Звернімо увагу: в коментарі невипадково відбулася підміна понять: «виховне заняття» на «напрям роботи», тобто фактично (хоча із намаганням завуалювати) йдеться про позакласну виховну роботу, яка зажди здійснювалася на добровільних засадах і з боку вчителя, і з боку дітей.
Теза коментарів:
«Отже, головне у проекті не те, що першим упало у вічі – відсутність у базовому плані навчально-виховної роботи предметів образотворчого і музичного мистецтва, а те, що передбачено збільшення кількості годин на мистецтво, розширення горизонтів його вивчення і надання цьому важливому навчальному предмету нового дихання, запобігання формалізованому підходу до його вивчення і водночас через наскрізну інтеграцію з усіма іншими навчальними предметами сприяння цілісному засвоєнню змісту початкової освіти».
Тут начебто йдеться про «навчальний предмет». А де ж цей «предмет» у запропонованій концепції? Автор сам вказує на «відсутність в базовому плані» предметів мистецтва!
Про яку ж тоді «наскрізну інтеграцію» йдеться? Автор концепції цим тлумаченням вочевидь суперечить своїм же попереднім коментарям. «Наскрізна інтеграція» можлива ЛИШЕ ТОДІ, коли є ЩО з ЧИМ інтегрувати, або (ЩОСЬ у ЩОСЬ). Знищується урок мистецтва. ЩО ж саме будемо інтегрувати? Це звичайнісінька помилкова арифметична дія «помноження на нуль».
За логікою автора концепції можна піти й зворотнім шляхом: доведено філософами, психологами, мистецтвознавцями, не кажучи вже про педагогів мистецьких дисциплін (!), що мистецька освіта вже є ІНТЕГРОВАНИМ поглядом на СВІТ. Тобто давайте УСІ предмети інтегрувати В уроки мистецтва. Це логічно, оскільки мистецьким образам підвладно відтворення абсолютно всіх сфер життя людини, тільки через естетичні переживання. Тобто, на уроках музики, демонструючи музичний інструмент трикутник або барабан, можна «згадати» про геометричні фігури; сприймаючи програмні музичні чи живописні твори («пейзажні» або пов’язані з літературними сюжетами, портретами тощо), можна й не вивчати природознавство. Взагалі постає питання про доцільність уроку «Світознавство»… ТЕАТР АБСУРДУ…
Наступна теза-коментар автора концепції, що окреслює подальшу роботу: «Саме у цьому полягатиме робота на наступному етапі – мати можливість розробити навчальні програми і плани на високому якісному рівні».
Невже ж автори концепції взяли на себе сміливість перекреслити все набуте в цій сфері (і не лише співробітниками лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти, до речі; адже зараз подати підручники на конкурс має право кожен, а вчитель має можливість робити вибір) і «не знають», що методичне забезпечення мистецької галузі проходить постійну перевірку практикою й дуже оперативно оновлюється з огляду на зміни, що відбуваються в суспільстві, школі, з дітьми, батьками тощо.
Закрадається думка: чи не закладено тут меркантильне прагнення авторів концепції замінити своїми розробками вже існуючі – цікаві, інноваційні, а якщо й традиційні, то такі, які пройшли перевірку практикою й адсорбовані часом як найдієвіші?
А на наступне висловлювання хотілося б прореагувати окремо:
«У нашій країні є багато фахівців, які мають значні напрацювання у цьому напрямі. Під їхнім керівництвом створено програми, підручники і посібники, що заклали підґрунтя для інтеграції мистецької освіти з іншими навчальними предметами. Сподівання у цьому ми покладаємо і на науковців Інституту виховання НАПН України, оскільки саме фахівці цієї установи опікуються мистецькою галуззю (і тому вважаємо цілком логічним, що для підвищення якості мистецької освіти перевага надається організації виховної роботи, а не навчального процесу).
Дякуємо, звісно, за «сподівання». Нагадаємо: науковці Інституту проблем виховання НАПН України як раз і НЕ ЗАБУВАЮТЬ опікуватися мистецькою галуззю, дотримуючись чітких концептуальних засад єдності навчання мистецтву та художнього-естетичного виховання, визнання пріоритетності виховного наповнення змісту мистецтва. І НЕ ТОМУ, що лабораторія працює у складі Інституту проблем виховання НАПН України.
Автори концепції мали б спочатку поцікавитися тим, що зроблено в цій сфері, проаналізувати зміст мистецької освіти, навчальні програми, підручники, все методичне забезпечення тощо, в тому числі реалізацію виховного потенціалу уроків мистецтва.
А вже потім знищувати напрацьоване не одним поколінням учених у співпраці з учителями-предметниками і з тими, хто опікується позакласною і позаурочною виховною роботою школи.
Повторюємо: уроки мистецтва ВЖЕ несуть виховне навантаження, тому знищити їх означає як раз знищити «виховну роботу», яка не матиме професійного підґрунтя у своєму «виході за межі класу, певного уроку».
У такий спосіб зусиллями автора концепції неминуче будуть поставлені перепони для реалізації завдань саме «компетентнісно орієнтованої освіти».
З повагою,
Оксана Комаровська,
завідувач лабораторії естетичного виховання
та мистецької освіти
Інституту проблем виховання НАПН України,
доктор педагогічних наук.
Додам: музикознавець за освітою,
вчитель вищої категорії, вчитель-методист
з педагогічним стажем понад 35 років
і понад 15-річним досвідом організатора виховної роботи.

Джерело: https://www.facebook.com/artedu.ua/posts/518660771638923

Просмотров: 317 | Добавил: wolkan | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[05.12.2016]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів 25-ї річниці референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України (0)
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Календарь
«  Январь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архив записей
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz