МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 24.05.2017, 19:48
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [89]
методические статья [0]
в разделе размещены методические материалы
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 32
Видео
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[15.11.2011]
Сценарий - приветствие для гостей семинара педагогов-организаторов (0)
Главная » Статьи » Мои статьи

Методичні рекомендації з патріотичного виховання учнів в сучасній сільській школі
  1. Патріотичне виховання учнів в сучасній сільській школі розуміється як педагогічний процес становлення особистості громадянина і патріота своєї Батьківщини на основі прийняття демократичних цінностей, додержання закону, норм права, загальнолюдської моралі й участі вихованців в демократичних процесах, формування мовленнєвої культури. Патріотичне виховання передбачає формування у учнів патріотичної свідомості, ціннісного ставлення до українського народу, Батьківщини, держави, нації, активної суб’єктної позиції щодо сучасних політичних подій в Україні, діяльності, спрямованої на становлення України як правової, демократичної держави та здатності до формування у молодого покоління високої патріотичної вихованості. Важливою складовою патріотичного виховання в сучасних умовах є військово-патріотичне виховання, зміст якого визначається національними інтересами, а основним завданням є формування готовності учнівської молоді до участі у боротьбі із зовнішньою загрозою, служби у Збройних Силах України та волонтерській діяльності.

Патріотична вихованість конкретного учня розглядається як інтегральна цінність та духовно-моральна якість особистості, що виявляється в почутті любові до України, до її мови і традицій народу, у відчутті духовного зв’язку з ним, у моральній відповідальності за долю Батьківщини і готовності її захищати, у вільному національному самовизначенні особистості, здатної до успадкування культурних надбань українського народу та свідомого збереження та примноження національних духовних цінностей, здатності до діяльності з розбудови держави, готовності до її захисту.

  1. Освітньо-виховне середовище сучасної сільської школи як засіб патріотичного виховання учнів - це цілісна інноваційна комунікативно- технологічна система, яка характеризується педагогічно доцільною цілеспрямованістю, ціннісною орієнтованістю, відкритістю до суспільства та його проблем, постійним розвитком та самоорганізацією, яка є важливим фактором професійного становлення учнівської молоді та її особистісного розвиту.

Освітньо-виховне середовище виконує такі завдання: орієнтація на створення гуманістичного інтерактивного середовища, спрямованого на максимальний розвиток особистісного потенціалу кожного учня; забезпечення взаємозв’язку виховного процесу із навчальною роботою; максимальне використання виховного потенціалу навчальних предметів; розробка та реалізація патріотично зорієнтованого змісту спільної діяльності вчителів, класних керівників та учнів.

Сутнісними характеристиками освітньо-виховного середовища сучасної сільської школи як педагогічної системи є: багатофакторність, довготривалість, перспективність, комплексність, ступеневість.

  1. Структура патріотичної вихованості учнів містить такі компоненти: когнітивний, мотиваційний, діяльнісний. Критеріями сформованості кожного компонента відповідно визначені: ціннісно-патріотичний світогляд із показниками: патріотично-світоглядні знання, переконання, ідеали; ціннісно- патріотична свідомість; володіння рідною мовою, повага до неї; патріотично- спрямована активність з показниками: мотивація патріотизму; активна суб’єктно - патріотична позиція; толерантне ставлення до представників різних культур; патріотично-практична діяльність за показниками: здатність до патріотичної самореалізації; готовність до здійснення захисту Батьківщини і волонтерської діяльності.

На основі аналізу психолого-педагогічної літератури охарактеризовано три рівні патріотичної вихованості учнів (високий, середній, низький).

  1. Модель організації патріотичного виховання учнів в умовах освітньо-виховного середовища сучасної сільської школи містить блоки з урахуванням вікових особливостей та специфіки профілю спеціалізованої школи з поглибленим вивченням інформатики та програмування у межах цілісного педагогічного процесу: цільовий блок, теоретико- методологічний блок, змістовий блок, операційно-технологічний та результативний, які перебувають у структурно-функціональній взаємодії.

Ефективне патріотичне виховання учнів сучасної сільської школи можливе за таких педагогічних умов: використання виховного потенціалу навчальних предметів з метою патріотичного виховання учнів; залучення учнівської молоді до участі в соціально-значимих проектах патріотичного спрямування; активне вивчення національно-культурної спадщини українського народу. Зазначені педагогічні умови діють в освітньо - виховному середовищі сучасної сільської школи в комплексі.

Реалізація педагогічних умов включала таке методичне забезпечення та відповідні форми виховної роботи: щодо першої педагогічної умови - використання виховного потенціалу навчальних предметів з метою патріотичного виховання учнів - круглі столи, конкурси, виставки, конференції, творчі зустрічі тощо. До другої педагогічної умови - залучення учнівської молоді до участі в соціально- значимих проектах патріотичного спрямування - різноманітні види проектів: творчі, ігрові, пізнавальні, дослідницькі, культурологічні, інформаційні, практико-зорієнтовані, соціальні, волонтерські. До третьої - активне вивчення учнями національно-культурної спадщини українського народу - інтелектуальні ігри, дискусії, диспути, прес-конференції, засідання круглого столу, тематичні діалоги, ділові ігри, інтерактивні методи: «Мікрофон», «Акваріум», «Асоціації», «За-проти», «Займи позицію», метод «Ключових питань», метод «Прес», Кейс-стаді, мозковий штурм та ін. Різноманітними були форми виховання: індивідуальні, групові, масові; традиційні й інноваційні; монологічні й діалогічні; словесно-логічні і спільно-трудові тощо.

Результати констатувального етапу свідчать, що переважна більшість учнів як контрольної, так і експериментальної груп мають низький рівень патріотичної вихованості (55,4% та 60% відповідно). Середній рівень виявлено у 25,5% учнів контрольної групи та 22,2% - експериментальної групи. Високий рівень патріотичної вихованості наявний у 19,1% респондентів контрольної групи та 17,8% експериментальної групи.

Ефективність реалізації педагогічних умов визначалася на підставі аналізу результатів формувального етапу експерименту, які засвідчили, що в експериментальній групі кількість респондентів із високим рівнем збільшилася на 25,3%, на 19,4% - з середнім рівнем; суттєво зменшилась кількість учнів із низьким рівнем патріотичної вихованості, на 44,7%. В той же час у учнів контрольної групи також відбулися зміни, але вони не є досить значними. Так, лише на 1,9% збільшилася кількість респондентів із високим рівнем, на 2,7% - із середнім.

Категория: Мои статьи | Добавил: wolkan (25.01.2016)
Просмотров: 206 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[23.05.2017]
Лабораторія майстра «Культурологічний урок: методика та дидактика» (0)
[19.05.2017]
Як створити якісний е-контент для дистанційної школи? (0)
[18.05.2017]
День вишиванки у школі (0)
[18.05.2017]
Свято Прощання з Букварем відбулося в 1-му класі (0)
[17.05.2017]
Щомісячний Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2017 роки у 2017 році (0)
[15.05.2017]
Ляльковий театр запрошує на виставу (0)
[15.05.2017]
Театр танцю " НАДІЯ" запрошує на тематичну програму "ЗДРАСТУЙ, ЛІТО"! (0)
[13.05.2017]
Театр пісні "Соколята" запрошує на звітний концерт (0)
[13.05.2017]
План заходів з підготовки та відзначення 21-ї річниці Конституції України в навчальних закладів Костянтинівського району (0)
[12.05.2017]
Зразковий музей "ПАМ'ЯТЬ СЕРЦЯ" с.Віролюбівка запрошує усі табори відпочинку на цікаву квест-програму! (0)
[12.05.2017]
Гурток юних музеєзнавців запрошує на виготовлення "ВІНКА СПІВДРУЖНОСТІ" у краєзнавчий музей с.Віролюбівка (0)
[12.05.2017]
Музей с.Віролюбівка запрошує на складання панно-миру "СЕРЦЯ ПАТРІОТІВ" (0)
[12.05.2017]
Фітовітальня музею с.Віролюбівка запрошує відвідувачів на чаювання (0)
[12.05.2017]
ЗВІТ про проведення заходів до Дня Європи у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у травні 2017 року (0)
[11.05.2017]
Праздник последнего школьного звонка состоится 26 мая в 9.00 (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с начальной школой состоится 19 мая в 11.05 мин (0)
[11.05.2017]
Праздник прощания с Букварем состоится 18 мая в 11 час. 05 мин (0)
[11.05.2017]
План работы летнего пришкольного лагеря отдыха с дневным пребыванием на базе Кондратовской СШ с 01 по 21 июня 2017 года (0)
[09.05.2017]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій с (0)
[08.05.2017]
Мітинг та урочистий концерт до Свята Перемоги над нацизмом в Європі відбудеться 9 травня о 10.00 в приміщенні Кіндратівського ЦКіД (клубу) (0)
[06.05.2017]
Театр пісні "Соколята" привітав ветеранів та працівників заводу металевих виробів Святковим концертом (0)
[06.05.2017]
Юні актори театру пісні "Соколята" привітали з Днем пам’яті та примирення і 72- ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (0)
[05.05.2017]
Про відзначення Дня пам’яті та примирення, Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні у загальноосвітніх навчальних закладах Донецько (0)
[05.05.2017]
План заходів відділу освіти Костянтинівської РДА з відзначення у 2017 році Дня пам’яті та примирення і 72-ї річниці перемоги над нацизмом у (0)
[05.05.2017]
Міністр: у школах розпочались заходи до Дня пам’яті (0)
[04.05.2017]
Про заходи з патріотичного виховання з 03 по 05 травня 2017 року (0)
[04.05.2017]
Учебники для 9-го класса будут доступны онлайн (0)
[04.05.2017]
Про підсумки проведення місячника правового виховання (0)
[03.05.2017]
Результати обласного конкурсу на кращу розробку Е-контенту для дистнаційної школи (0)
[03.05.2017]
Образец заявления в пришкольный лагерь (0)
[01.05.2017]
Все для випускника 2017 року (0)
[30.04.2017]
34 навчальний тиждень з 15 по 20 травня 2017 року (0)
[28.04.2017]
В Україні стартує «Нобелівська премія» для вчителів (0)
[28.04.2017]
Про проведення Дня цивільної оборони (0)
[28.04.2017]
Тиждень безпеки життєдіяльності в Кіндратівській спеціалізованій школі І-ІІІ ст (0)
[27.04.2017]
Про обрання тематичного напрямку роботи літнього пришкільного табору відпочинку в 2017 році (0)
[27.04.2017]
Про відзначення Дня Чорнобильської трагедії (0)
[26.04.2017]
33 навчальний тиждень з 10 по 13 травня 2017 року (0)
[23.04.2017]
Учні школи взяли участь в обласному турі Всеукраїнського фестивалю "На крилах гармонії" (0)
[23.04.2017]
Команда юних правознавців школи взяла участь у районному брейн-ринзі (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz