МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Воскресенье, 24.09.2017, 08:38
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [89]
методические статья [0]
в разделе размещены методические материалы
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 50
Видео
Статистика

Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
Главная » Статьи » Мои статьи

Науково-методичний супровід інноваційної діяльності педагогів. Доповідь директора школи С.А.Кот на районному семінарі керівників ЗНЗ

Науково-методичний супровід інноваційної діяльності педагогів

С.А.Кот, директор

Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

 з поглибленим вивченням інформатики і програмування

Початок ХХІ століття – час історичних підсумків і народження нових ідей. На зламі століть відбувається осмислення минулого знання, досвіду та формування нового розуміння сенсу життя, створення якісно нової моделі суспільства. Це період активного розвитку та оновлення соціально-економічної, суспільно-політичної сфер життя, вироблення і впровадження нових технологій. Інноваційність – ознака сучасного суспільства, об’єктивна реальність, яку потрібно усвідомити та прийняти. Закономірним є факт прийняття на рівні держави Законів "Про інноваційну діяльність" та "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні", які орієнтують суспільство на інноваційний розвиток і визначають механізм реалізації інноваційної діяльності. У нормативно-правових актах чітко визначено мету державної інноваційної політики: створення економічних, організаційних і правових умов для ефективного відтворення, розвитку й використання науково-технічного потенціалу країни, відродження духовного та інтелектуального потенціалу нації. Формування інноваційної культури населення розглядається як стратегічний пріоритетний напрям інноваційної діяльності та державної інноваційної політики в Україні . Безперечно, визначальне значення в цьому має освіта як процес і результат засвоєння знань, розвитку, формування життєвих компетенцій. Ключова роль у системі освіти належить учителю. Саме за допомогою діяльності педагогічних працівників реалізується державна політика. В сучасних умовах змінюються і погляди на вчителя як носія культурно-історичної спадщини, загальнолюдських і національних цінностей. Педагог сьогодні перестає бути для учнів єдиним джерелом знань, тому сучасний учитель має постійно здобувати й узагальнювати нові знання з різноманітних джерел і володіти технологіями їх передачі у такій послідовності (або в такий спосіб), щоб в учнів формувалися вміння відшуковувати інформацію, виробляти (продукувати) нові знання, співставляти, систематизувати, використовувати їх у житті. У такого вчителя сформована інноваційна культура, а отже - він здатен сформувати її у своїх вихованців. Логічним є висновок про те, що впровадження інновацій в освіту є і необхідністю, і вимогою, і завданням, і об’єктивною реальністю.

 Проте аналіз інноваційної діяльності як відкритої соціально-педагогічної системи дозволив виявити протиріччя між: формуванням якісно нової моделі суспільства з новою філософією життя, потребою держави в освічених спеціалістах з високим рівнем культури, мобільності, творчості, адаптивності до соціально-економічних змін і недостатнім рівнем усвідомлення функцій інновацій в освіті; необхідністю впроваджувати нові знання та використовувати сучасні способи передачі інформації, застосовувати інноваційні освітні технології й низьким рівнем як психолого-педагогічної підготовленості вчителів, так і недостатніми економічними можливостями впровадження інновацій; широким поширенням інновацій у всіх галузях господарства та недостатньою розробленістю організаційного механізму їх поширення в освітній діяльності. Таку низку протиріч можна продовжувати. Аналіз понять "інновація", "освіта", "простір", "інноваційна діяльність" дозволяє нам розглядати поняття " освітній простір" у двох площинах: як середовище, територію, в межах якої діють узгоджені єдині правила інноваційної діяльності, та як цілісну систему, результатом функціонування якої є новітні ідеї та оригінальні технології. Складовими такої системи, на нашу думку, можуть бути: 1) інноваційна інфраструктура – сукупність закладів, організацій, установ, об’єднань, що займаються інноваційною діяльністю та надають послуги в її проведенні. 2) інноваційний потенціал – сукупність науково-методичних, матеріально-технічних, кадрових можливостей закладів. До внутрішніх належать такі можливості школи: науково-методичні – наявність бібліотечного фонду, інформаційно-ресурсного банку даних про ефективний педагогічний досвід школи, досягнення науки, нормативно-правову базу функціонування освітньої системи та інноваційної діяльності й ін.; матеріально-технічні – функціональна спроможність приміщень і території закладу освіти (наявність ігрового та спортивного майданчиків, дослідних ділянок, спортивної зали, музею, приміщень для проведення додаткової роботи з учнями, вчителями тощо); технічне оснащення закладу освіти (наявність організаційної техніки, комп’ютерної бази, підключення до мережі Інтернет, електронної пошти, аудіо-, відеоапаратури тощо); кадрові – наявність працівників відповідно до штатного розпису закладу освіти (забезпеченість школи педагогічними працівниками, посадами психолога, педагога-організатора тощо) До зовнішніх – науково-методичні, матеріально-технічні, кадрові можливості та їх спрямованість на реалізацію інноваційних проектів; 3) інноваційна культура – складова інноваційного потенціалу, що характеризує рівень освітньої загальнокультурної, соціальної, психолого-педагогічної підготовленості вчителів до інноваційної діяльності. Інноваційну культуру вчителя розглядаємо як сформованість мотивації до впровадження інновацій регіонального й локального рівнів, володіння знаннями про сучасні наукові досягнення, поінформованість про дослідно-експериментальну роботу та інноваційну діяльність, вміння проводити психолого-педагогічні дослідження; 4) моніторинг інноваційної діяльності – систематичний збір, обробка, аналіз інформації про перебіг інноваційних процесів. Моніторинг інноваційної діяльності розуміємо як наявність технологій проведення експертизи інноваційних проектів та результатів їх реалізації. Лише у своїй єдності описані компоненти створюють цілісну систему, чітке функціонування якої здатне породжувати (продукувати) нову якість у вигляді нових ідей та досвіду. Головним завданням організаторів інноваційної діяльності на рівні школи є створення таких умов, за яких названі компоненти існували б не окремо один від одного, а функціонували в межах єдиної цілісності. Тобто мова йде про створення організаційного механізму, який розглядаємо як системоутворюючу діяльність, спрямовану на збільшення кількості об’єктів інноваційної діяльності у школі та зростання якості інноваційних продуктів. Розроблений нами організаційний механізм формування інноваційного освітнього простору в школі складається з двох елементів: 1) визначення етапів організаційної діяльності; 2) проектування організаційної структури управління інноваційною діяльністю в школі. До етапів організаційної діяльності відносимо: І етап – інформаційне забезпечення інноваційної діяльності; ІІ етап – створення правового поля інноваційної діяльності; ІІІ етап – координація інноваційної діяльності; ІV етап – експертиза результатів інноваційної діяльності; V етап – поширення інноваційних педагогічних пошуків; VI етап – системно-узагальнююча діяльність. Якщо організаційний механізм працюватиме чітко, як "годинник", тобто буде дотримано послідовність етапів та реалізовано їх основні завдання, то кількість об’єктів інноваційної діяльності в школі збільшиться. Розкриємо призначення та основні завдання кожного етапу організаційної діяльності, спрямованої на розгортання інноваційних процесів та формування інноваційного освітнього простору в школі.

 I. Інформаційне забезпечення інноваційної діяльності Виділення етапу пов’язане з необхідністю накопичення, аналізу, поширення інформації, створення інформаційно-ресурсного банку даних інноваційних процесів (стан інноваційної інфраструктури, рівень інноваційної культури та інноваційного потенціалу). Окрім того, на цьому етапі відбувається і формування інноваційного потенціалу, інноваційної культури вчителів та збір, систематизація інформації про перебіг інноваційних процесів у школі. Основними завданнями даного етапу є: 1) накопичення зовнішньої інформації: нормативно-правові акти України; програми та проекти міжнародного та Всеукраїнського рівнів; дослідно-експериментальна робота; наукові дослідження з педагогіки, психології та ін.; 2) накопичення внутрішньої інформації: проекти та програми, що реалізуються в школі; результати діяльності закладів освіти та вчителів району (банк педагогічних інновацій) 3) поширення інформації на: науково-методичних заходах; публікаціях, посібниках; інформаційно-методичному збірнику (розділ "Інноваційна діяльність"); бібліотеку; Веб-сторінку.

Уся внутрішня та зовнішня інформація накопичується та аналізується у створеному шкільному банку даних.

II. Створення правового поля інноваційної діяльності Основне призначення даного етапу полягає у визначенні правил, алгоритмів, технологій, єдиних підходів до організації і проведення інноваційної діяльності у межах району. Виділення такого етапу сприяє формуванню інноваційної інфраструктури, інноваційного потенціалу та інноваційної культури. Завдання, які передбачено реалізувати на даному етапі: 1) розробка планів, що регламентують інноваційну діяльність в школі; 2) науково-методичне консультування щодо розробки концепцій, програм інноваційної діяльності в закладах освіти, іншої документації; 3) укладання угод про співпрацю з науковими, науково-методичними, культурно-освітніми закладами й установами, що надають допомогу у проведенні інноваційної діяльності.

III. Координація інноваційної діяльності Виділення етапу пов’язане з тим, що інноваційний потенціал закладу освіти може бути недостатнім для реалізації інноваційних проектів. У зв’язку з цим виникає необхідність у призначенні консультантів, координаторів, керівників інноваційної діяльності. Призначення координаторів, консультантів, керівників, здійснення інформаційно-організаційного, науково-методичного, психолого-педагогічного супроводу інноваційної діяльності є основним завданням даного етапу. На цьому етапі відбувається формування інноваційної інфраструктури та інноваційного потенціалу, підвищення рівня інноваційної культури вчителів, збір поточної інформації про перебіг інноваційної діяльності у школі.

IV. Експертиза результатів інноваційної діяльності Особливість ІV етапу полягає у проведенні моніторингових досліджень щодо ефективності та доцільності інноваційної діяльності у школі. На цьому етапі: 1) аналізується інформація про перебіг інноваційних процесів; 2) проводиться експертиза освітніх інновацій; 3) проводиться експертиза творчих продуктів діяльності педагогічних працівників школи за напрямами інноваційної діяльності (поточна та остаточна експертиза); 4) проводиться експертиза результатів інноваційної діяльності роботи (остаточна експертиза); 5) отримані результати порівнюються з прогнозованими; 6) вносяться корективи у діяльність закладів освіти.


 

Категория: Мои статьи | Добавил: wolkan (26.10.2015)
Просмотров: 402 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Дня партизанської слави в закладах освіти Костянтинівського району 22.09.2017 року (0)
[19.09.2017]
План проведення тематичних заходів щодо відзначення Міжнародного Дня миру в закладах освіти Костянтинівського району 21.09.2017 року (0)
[15.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Урок 5-6.Пам’ятки мистецтва північного Причорномор’я і Скіфії (Ppt-презентація) (0)
[15.09.2017]
Про проведення шкільного етапу районної виставки-конкурсу фруктово-овочевих композицій «ЩЕДРА ЗЕМЛЯ» (0)
[15.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 18-22 вересня 2017 р (0)
[15.09.2017]
3-й навчальний тиждень з 18 по 22 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (0)
[14.09.2017]
Про виконання плану з військово-патріотичного виховання протягом 3-го навчального тижня (0)
[14.09.2017]
комплекс навчально-виховних заходів до Дня мобілізаційного працівника (0)
[14.09.2017]
конкурс малюнку на асфальті, присвяченого державній символіці України «Незалежна моя Україна» (0)
[14.09.2017]
пройшли уроки мужності для старшокласників «І подвиг їх ми будемо пам'ятати свято ...» (0)
[12.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 5-6 (Ppt-презентація з відео) Мінливість вражень імпресіоністів. (за Л.Масол) (1)
[11.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 5-6. Мінливість вражень імпресіоністів. (Медіапідручник) (0)
[10.09.2017]
Звіт з національно-патріотичного виховання за 2-й навчальний тиждень (0)
[10.09.2017]
Відзначення Дня танкіста в Кіндратівській СШ (0)
[10.09.2017]
Святкування Дня в Кіндратівській СШ (0)
[08.09.2017]
2 навчальний тиждень з 11 по 15 вересня 2017року. Переглядаємо урок №2 (0)
[07.09.2017]
Мистецтво. 9клас. Уроки 3-4. Символізм - вступ у ХХ ст. (за Л.Масол). Мультимедійний підручник (з відео)для самостійної роботи (0)
[07.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 3-4 (Презентація з відео) підр.Л.Масол. Мистецтво Анттичності (0)
[06.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 3-4 "Символізм-вступ у ХХ ст"(презентація до уроку з відео) за підручником Л.Масол (1)
[06.09.2017]
Мітинг до Дня визволення Донбасу (0)
[03.09.2017]
Календарно-тематичне планування Мистецтво 9 клас Л.Масол (0)
[02.09.2017]
Сценарій мітингу до Дня визволення Донбасу від німцеько-фашистських загарбників (0)
[02.09.2017]
Мистецтво 8 кл (за Л.Масол), Урок 1-2 Презентація за темою "Мистецтво Стардовнього Єгипту" (1)
[02.09.2017]
Святкування Дня знань у Кіндратівській СШ (0)
[01.09.2017]
Мистецтво. 9 кл (за Л.Масол) Презентація (озвучена, відео) до уроку 1-2 Школи і лідери модерну (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (2)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[31.08.2017]
1 навчальний тиждень з 04 по 08 вересня 2017року. Переглядаємо урок №1 (0)
[30.08.2017]
Матіреали засідання науково-методичної комісії вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району й Іллінівської об'єднаної (0)
[30.08.2017]
засідання науково-методичної комісії вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району й Іллінівської об'єднаної територіаль (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz