МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 24.09.2018, 21:30
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [90]
методические статья [0]
в разделе размещены методические материалы
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 6
Видео
Статистика

Онлайн всего: 15
Гостей: 15
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Статьи » Мои статьи

Основи проектної технології

Метод проектів надає вчителеві найширші можливості для корінної зміни традиційних підходів до змісту, форм і методів навчальної діяльності, виводячи на якісно інший рівень всю систему організації процесу навчання. Проектна діяльність спрямована на духовне та професійне становлення особистості дитини через активні способи дій. Учень, працюючи над проектом, проходить стадії:

·        планування;

·        аналізу;

·        синтезу;

·        активної діяльності.

Метод проектів використовувався в зарубіжній та вітчизняній педагогіці ще в 20-30-і рр. Наркомпрос затвердив в 1930 р. програми, які були побудовані на основі комплексів-проектів.

Проект – це буквально «щось, кинуте, пущене вперед». У рамках шкільного навчання метод проектів можна було б визначити як освітню технологію, націлену на придбання учнями нових знань у тісному зв'язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь і навичок за допомогою системної організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку. Інакше кажучи, метод проектів являє собою такий спосіб навчання, коли учень самим безпосереднім чином включений в активний пізнавальний процес, самостійно формулює навчальну проблему, здійснює збір необхідної інформації, планує варіанти рішення проблеми, робить висновки, аналізує свою діяльність, формуючи по цеглинках новий будинок і здобуваючи новий навчальний і життєвий досвід.

Мета методу проектів:

-   активізація пізнавальної діяльності учнів;

-   формування в учнів навчальної компетенції, що відповідає основним принципам концепції безперервної самоосвіти;

-   формування в учнів специфічних умінь і навичок загальнонавчального й комунікативного характеру.

До таких умінь і навичок загальнонавчального характеру варто віднести:

-   постановка навчальної проблеми;

-   висування гіпотез рішення проблеми;

-   вибір раціонального й оптимального способу досягнення мети;

-   планування самостійної роботи на уроці й поза школою, організація розумової діяльності (абстрагування й конкретизація, індукція - дедукція, систематизація й класифікація даних, аргументування, формулювання висновків, рефлексивний аналіз);

-   оцінка результатів своїх дій.

Серед комунікативних умінь і навичок, формованих у ході проектної діяльності, виділяємо:

-   організація внутрігрупового співробітництва й ділового спілкування;

-   спільне вироблення рішень;

-   публічний виступ, презентація результатів роботи.

Отже, основна мета проектного навчання полягає в тому, щоб створити умови, при яких учні:

1.     самостійно й з інтересом здобувають відсутні знання з різних джерел;

2.     вчаться користуватися цими знаннями для рішення нових пізнавальних  і практичних завдань;

3.     здобувають комунікативні вміння, працюючи в різних групах;

4.     розвивають у себе дослідницькі вміння (виявлення проблем, збір інформації з літератури, документів тощо); спостереження, експеримент, аналіз, побудова гіпотез, узагальнення;

5.     розвивають аналітичне мислення.

Класифікація проектів:

1.    по кількості учасників: індивідуальний або груповий;

2.    по змісту й прив'язці до навчальних дисциплін: монопредметні й міжпредметні;

3.    по тривалості проектної діяльності: короткострокові (міні-проекти), середньострокові й довгострокові;

4.    по домінуючому виду проектної діяльності: інформаційні, дослідницькі, творчі, практико-орієнтовані.

Індивідуальний або груповий проекти

Індивідуальні проекти в останні роки гублять свою первісну значимість і поступаються місцем груповим видам проектної діяльності. Сучасний проект сполучає в собі риси як індивідуальної, так і групової роботи. Оптимальна кількість учасників проекту - 3-4 особи.

Монопредметні й міжпредметні проекти

Монопредметний: виконання дослідження в рамках одного навчального предмета, доцільно використати на початкових етапах формування в учнів навичок, навчально-дослідницької діяльності. Міжпредметний: комплексне дослідження з елементами змістовної інтеграції різних галузей знань.

Короткострокові (міні-проекти), середньострокові й довгострокові проекти

Короткострокові проекти виконуються в рамках одного навчального предмета, часто у визначений час, можуть носити як індивідуальний, так і груповий характер і займають кілька годин навчального часу. Середньострокові й довгострокові проекти виконуються протягом значного часового проміжку (від 2 місяців до року). Використовуються для дослідження значимих навчальних проблем, часто міжпредметного характеру.

Одна з організаційних форм таких проектів – «проектний тиждень», протягом якого здійснюється завершальна стадія виконання проектів, учні звільняються від уроків і займаються тільки проектною діяльністю, що дозволяє їм сконцентруватися на проведеному дослідженні, не відволікаючись на інші види навчальної діяльності.

Інформаційні, дослідницькі, творчі, практико-орієнтовані проекти

Дослідницькі проекти – вимагають добре обміркованої структури, певної мети, актуальності проблеми дослідження для всіх учасників, соціальної значимості, продуманості методів, у тому числі експериментальних методів обробки результатів. Вони повністю підпорядковані логіці дослідження й мають відповідну структуру: визначення мети дослідження, аргументація її актуальності, визначення предмета й об'єкта, завдань і методів; визначення методології дослідження, висування гіпотези рішення проблеми й планування шляхів її рішення.

 Творчі проекти – не мають детально розробленої структури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підкоряючись кінцевому результату, прийнятою групою логіці спільної  діяльності, інтересам учасників проекту. Вони заздалегідь домовляються про заплановані результати й форму їхнього подання - рукописний журнал, колективний колаж, відеофільм, вечір, свято тощо. І тоді потрібні сценарій фільму, програма свята, макет журналу, альбому, газети.

Ігрові проекти – учасники беруть собі певні ролі, обумовлені характером і змістом проекту. Це можуть бути як літературні персонажі, так і реально існуючі особистості, імітуються їх соціальні й ділові відносини, які ускладнюються уявними учасниками ситуації.

Інформаційні проекти – спрямовані на збір інформації про будь-який об'єкт, явище, на ознайомлення учасників проекту із цією інформацією, її аналіз й узагальнення фактів. Такі проекти вимагають добре продуманої структури, можливості систематичної корекції в ході роботи над проектом. Структуру такого проекту можна визначити так: мета проекту, його актуальність; методи одержання (літературні джерела, засоби масової інформації, бази даних, у тому числі й електронні, інтерв'ю, анкетування тощо) і обробки інформації (її аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргументовані висновки); результат (стаття, реферат, доповідь, відеофільм); презентація (публікація, обговорення в телеконференції). Такі проекти можуть бути органічною частиною дослідницьких проектів, їхнім модулем.

Практико-орієнтовані проекти – результат діяльності учасників чітко визначений із самого початку, він орієнтований на соціальні інтереси учасників (документ, програма, рекомендації, проект закону, словник, проект шкільного саду). Проект вимагає складання сценарію всієї діяльності його учасників з визначенням функцій кожного з них. Особливо важливими є гарна організація координаційної роботи у вигляді поетапних обговорень і презентацій отриманих результатів і можливих засобів їхнього впровадження в практику.

Основне завдання індивідуальних проектів - ріст особистості. Рішення про вибір проекту повинне бути самостійним. Можна підтримати намір, якщо воно невизначено, пояснювати користь участі, але змушувати або обіцяти якісь пільги - не можна. Мотивації при цьому різні: самоствердження, можливість самовираження, бажання попрацювати з технічними засобами, розібратися з якимись особистими проблемами, зберегти взаємини з людьми тощо. Ці різні мотивації поєднує одне: всі вони виходять із внутрішніх потреб - особистісних, інтелектуальних, соціальних.

Із цих потреб випливає й розмаїтість тем індивідуальних проектів, які теж вибираються винятково добровільно. Учитель може допомогти під час консультації вибрати тему із запропонованих. Якщо в процесі роботи інтерес до неї змістився в яку-небудь суміжну область або змінився погляд на проблему, тема може бути переформульована. Таким чином, тут усе спрямовано на найбільш повний облік індивідуальних потреб учасника. Результатом завершення проекту можуть бути найрізноманітніші продукти. Як правило, це реферат, набраний на комп'ютері з використанням найбільш уживаного текстового редактора, де задіяний максимум можливостей, постачений найрізноманітнішими додатками: ремісничими виробами, відеоматеріалами, фотографіями, макетами, слайдами, музичними добутками.

Робота закінчується захистом індивідуальних проектів під час публічного виступу й відстоювання своєї думки в процесі відповідей на питання комісії, у яку входять учні й учителі (6-8 чоловік). Результати проектів повинні бути матеріальними, тобто відповідно оформленими - відеофільм, альбом, бортжурнал, комп'ютерна газета, альманах тощо.

Строки підготовки індивідуальних проектів й участі в захисті теж сугубо індивідуальні. Можлива підготовка індивідуального проекту протягом більше тривалого строку, тому що захист відбувається один раз у два-три місяці.

Інші учасники присутні як глядачів, маючи можливість порівняти свій виступ із виступом інших, урахувати свої й чужі помилки. Відеозйомка захисту дозволяє учневі глянути на себе з боку. Досягається безліч найрізноманітніших ефектів: самопізнання, самоствердження, зниження завищених самооцінок, підвищення занижених, твердження адекватних.

Індивідуальні програми допомагають учням вибрати диференційовані напрямки проби своїх сил. Зміст проектної діяльності учнів ускладнюється в міру засвоєння попередніх, більш простих завдань.

Отже, робота над проектом - це практика особистісно зорієнтованого навчання в процесі конкретної роботи учня, на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів.  Проектування практично допомагає учням усвідомити роль знань у житті. Знання перестають бути метою, а стають засобом у справжній освіті, допомагаючи опанувати культурні зразки мислення, формувати свої розумові стратегії, що дозволяє кожному самостійно освоювати надбання культури. Для педагога ж - це прагнення знайти розумний баланс між академічними й прагматичними знаннями, уміннями, навичками.

Категория: Мои статьи | Добавил: wolkan (16.01.2011)
Просмотров: 1455 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[24.09.2018]
Про проведення Дня без автомобілів в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
Про проведення Тижня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст (0)
[24.09.2018]
УЧАСТЬ У РАЙОННОМУ ЕТАПІ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ «СОКІЛ» («ДЖУРА») (0)
[21.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 24-28 вересня 2018р (0)
[21.09.2018]
5-й навчальний тиждень з 01 по 05 жовтня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[19.09.2018]
Заходи до Дня миру в Кіндратівській СШ (0)
[18.09.2018]
Звіт з реалізації Програми національно-патріотичного виховання за вересень 2018 р. (0)
[17.09.2018]
Щодо реалізації в Кіндратівській СШ Плану заходів щодо відзначення 100-річчя Національної академії наук (0)
[14.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 17-21 вересня 2018 р (0)
[14.09.2018]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН УРОКІВ МИСТЕЦТВА У 10 (11) КЛ. (ДО ПІДРУЧНИКА Л.МАСОЛ МИСТЕЦТВО – К.: ВД «ОСВІТА», 2018. - 224 С.) (0)
[13.09.2018]
4-й навчальний тиждень з 24 по 28 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[08.09.2018]
В ОШ №22 Краматорска открыли современный кабинет физики (0)
[07.09.2018]
Про результати відбору підручників для 5 і 10 класів (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[07.09.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ І-ІІІ ст. 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території Донбасу (0)
[06.09.2018]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 10-21 вересня 2018 р (0)
[06.09.2018]
3-й навчальний тиждень з 17 по 21 вересня 2018 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №3 (1)
[03.09.2018]
УВАГА!!! Навчальний і Робочий день скорочують у спеку (0)
[03.09.2018]
Новые санитарные нормы для школьников (0)
[03.09.2018]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол), Тема 1-2. Школи і лідери модерну. Інтерактивний плакат (0)
[03.09.2018]
СВЯТО ПЕРШОГО ДЗВОНИКА В КІНДРАТІВСЬКОМУ ЗЗСО (0)
[31.08.2018]
Министерство здравоохранения Украины не рекомендует школьные линейки (0)
[31.08.2018]
РОЗКЛАД РУХУ ШКІЛЬНОГО АВТОБУСУ 03 вересня (0)
[31.08.2018]
В.Спиваковский: как проводить эту проклятую линейку? (0)
[31.08.2018]
Електронні підручники для 1 класу Мистецтво. (0)
[30.08.2018]
2 навчальний тиждень з 10 по 14 вересня 2018року. Переглядаємо урок №2 (3)
[24.08.2018]
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ МИСТЕЦТВО 10 клас (за підручником Л.Масол) ОНОВЛЕНО! (0)
[23.08.2018]
ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ Цикл І (1 – 2 класи) (редакція Шиян) (0)
[23.08.2018]
ПРОГРАМА "МИСТЕЦТВО" 1-4 (О.Я. Савченко та Р.Б. Шиян) (0)
[23.08.2018]
До уваги вчителів мистецтва й музичного мистецтва Костянтинівського району! (0)
[23.08.2018]
ПЛАН РОБОТИ РАЙОННОЇ МЕТОДИЧНОЇ КОМІСІЇ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА НА 2018-2019 н.р. (0)
[23.08.2018]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН В НОВОМУ 2018-2019 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (0)
[23.08.2018]
Календарне планування уроків «Мистецтва» для 1 класу за підручником Т.Є.Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед 2 год на тиждень (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва 1 клас  до підручника Л.Г. Кондратової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва 1 клас до підручника О.Лобової (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Л.М.Масол (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків  музичного мистецтва в 1 класі  до підручника Г.О. Кізілова, О.А.Шулько (0)
[23.08.2018]
Орієнтовне календарне планування уроків музичного мистецтва у 1 класі до підручника Н.А.Лємишева (0)
[23.08.2018]
II сесія НУШ (0)
[19.08.2018]
Профсоюз: работу учителей в субботу 1 сентября должны компенсировать (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz