Кіндратівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
з поглибленим вивченням інформатики та програмування
Костянтинівської районної ради Донецької області

МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ

Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 20.11.2019, 17:27
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [105]
методические статья [0]
в разделе размещены методические материалы
Мини-чат
Наш опрос
Обераємо "КЛАС РОКУ-2019"
Всего ответов: 4
Видео
Статистика

Онлайн всего: 9
Гостей: 9
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Статьи » Мои статьи

ПРОБЛЕМИ КУЛЬТУРНОГО ЛАНДШАФТУ СЕЛА КІНДРАТІВКА КОСТЯНТИНІВСЬКОГО РАЙОНУ ЯК КУЛЬТУРНОГО ФЕНОМЕНУ В ДОСЛІДЖЕННЯХ УЧНІВ

ПРОБЛЕМИ КУЛЬТУРНОГО ЛАНДШАФТУ СЕЛА КІНДРАТІВКА КОСТЯНТИНІВСЬКОГО РАЙОНУ ЯК КУЛЬТУРНОГО ФЕНОМЕНУ В ДОСЛІДЖЕННЯХ УЧНІВ

Кущенко Едуард Борисович, укладач збірника, учитель мистецтва-методист, педагог-організатор-методист Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району, спеціаліст вищої категорії

Актуальність теми збірника дослідницьких робіт учнів Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування визначається науковим і практичним інтересом до проблеми культурного ландшафту села Кіндратівка Костянтинівського району Донецької області як культурного феномену. Розуміння його сутності та сталого розвитку в сучасному світі розширилося від первісної екологічної парадигми до складної діалектичної системи, що включає культурно-історичні, екологічні, соціально-економічні та гуманітарно-культурологічні ландшафти та їх компоненти. Перетворення в культурній та економічній політиці сприяють в наш час значних змін ролі культурного ландшафту як феномена культури. Функціональні характеристики культурного ландшафту визначають його значення в практичній сфері, висловлюючись в образних і символічних контекстах, які створюються на значному історичному відрізку часу.

Предметом дослідження учнів було визначено ландшафтну і історико-культурну своєрідність села Кіндратівка Костянтинівського району Донецької області. Ми представляємо його як особливий культурний «текст», де представлена ​​система культурних і природних цінностей.

В рамках дослідницької роботи під культурним ландшафтом ми розуміємо природні об'єкти та  пам’ятки культурної спадщини села Кіндратівка, що сформувалися протягом порівняно довгого часу. Символічні зони і знакові характеристики вносять в сформований культурний ландшафт все нові нюанси.

 

Відповідно до цього, у збірнику учнівських робіт досліджуються духовні і культурні локуси села Кіндратівка та їх роль в соціумі. Проблема тісного зв'язку ландшафту з завданнями збереження й популяризації культурної спадщини, економікою, маркетингом, розвитком геотуризму також робить актуальною проблему дослідження культурних ландшафтів села Кіндратівка. Вибір тематики досліджень продиктований також необхідністю створення музейно-паркових зон туризму та інших форм організації та використання культурних ландшафтів в природному середовищі, які будуть базисом для актуалізації історико-культурної спадщини в рамках досліджуваної території зі значною кількістю етнографічних, археологічних і природних пам'яток. Вони, також є важливим фактором у розвитку культурної самоідентифікації локальних спільнот, а в рамках туристичних рекреаційних зон можуть розглядатися, як ефективний ресурс в питаннях просування і розвитку екологічного і культурного туризму в регіоні.

Ступінь розробленості піднятих проблем. У дослідницьких роботах автори спираються на достатній обсяг літературних джерел, присвячених проблемі «культурного ландшафту», дискусій навколо розуміння його сутності, змісту, механізмів його затребуваності в сучасному суспільстві. Зміст поняття вивчається «культурний ландшафт» рядом гуманітарних наук, в зв'язку, з чим можна стверджувати, що досліджувана проблема розглядається в рамках комплексного і міждисциплінарного підходів. У вітчизняній і зарубіжній науці термін «культурний ландшафт» визначають як діяльність людини, що зливається в єдине гармонійне ціле в «візуально сприйняту, естетично оцінювану красу навколишнього».

Термін «культурний ландшафт», крім культурології й краєзнавства вивчався і в рамках географічної науки. Ф. М. Мілько, А. Г. Ісаченко та інші дотримуються думки, що, термін «культурний ландшафт» є культура природокористування з високою екологічною та економічною ефективністю.

З позицій ландшафтознавства термін «культурний ландшафт» розглядають В. В. Докучаєв, який визначає «культурний ландшафт», як природно-територіальний комплекс будь-якого рівня і Е. Ю. Колбовский, який вважає, що «культурний ландшафт» - відображення просторових реалій життя соціуму. Емоційне сприйняття культурного ландшафту аналізує у своїх роботах П. В. Симонов.

Культурологічне обгрунтування поняття «культурний ландшафт» розглядається в працях Ю. А. Веденина, М. Є. Кулешова, Р. Ф. Туровського та інших. Під цим терміном вони розуміють спільне творіння людини і природи, систему матеріальних і духовних цінностей з високою екологічною, історичною і культурологічної інформативністю.

На тлі аналізу питань по культурному ландшафту необхідно відзначити, що учні аналізують, також, такі феномени, як «культурна спадщина», «священні місця», «природні пам'ятки», і поряд з цим розглядають проблеми їх збереження.

В цілому модель культурного ландшафту практично не розглядається в регіональних дослідженнях, що дозволило учням в своїх роботах підійти до даної проблеми розуміння, збереження і використання об'єктів культурної спадщини з позицій взаємообумовленості культурології та ландшафтознавства.

Проблема досліджень пов'язана не тільки з недостатньою розробленістю поставлених питань, але і з необхідністю виявлення практичних можливостей і формування концептуальних основ музеєфікації як єдиного культурного ландшафту складної сукупності природних об’єктів, що мають сакральну сутність, і різночасових і різноманітних за характером пам'яток історико-культурної спадщини .

Об'єктом дослідження стали історико-культурні та природні ландшафти села Кіндратівка Костянтинівського району Донецької області.

Предметом - природні та історико-культурні зони, як форми музеєфікації культурних ландшафтів села Кіндратівка Костянтинівського району Донецької області.

Мета полягала у виявленні специфічних, історико-культурних та історичних ландшафтів села Кіндратівка Костянтинівського району з точки зору визначення їх потенціалу як об'єктів музеєфікації.

Реалізація поставленої мети передбачила вирішення наступних завдань:

- проаналізувати методологічні та теоретичні підходи вивчення феномену «культурний ландшафт»;

- проаналізувати регіональну законодавчо-правову базу в галузі охорони об'єктів культурної спадщини;

- дослідити потенціал культурних ландшафтів села Кіндратівка й і розглянути процес їх формування

- розглянути проблеми взаємини культурного ландшафту і сучасного туризму;

- дослідити можливості створення музейно-паркових зон як сукупності ландшафтних культурно-історичних комплексів і її включення в туристичну сферу регіону.

Методологічна база робіт. Спеціалізованість окремих наук, їх спрямованість на розгляд певних аспектів проблеми збереження, розвитку і використання культурного ландшафту обумовила необхідним використання міждисциплінарного підходу, що базується на культурологічної і музеєзнавчої методології.

В учнівських дослідженнях дефініції «культурний ландшафт» закладений системний підхід. Для визначення специфіки культурного ландшафту села Кіндратівка використовувався метод аналогій.

В рамках діяльнісного підходу культурний ландшафт розглядався як сукупність певних технологій, що визначають змістовні моменти культурної спадщини.

Також при створенні збірника учнями використовувалися такі методи: описовий та історичний методи, що представляють спадщину в рамках історичної науки в якості хронологічної впорядкованості подій всесвітньої або вітчизняної історії. Описовий метод був необхідний при розробці морфології структури культурного ландшафту села Кіндратівка Костянтинівського району.

При відборі польових матеріалів застосовувалися методи експедиційної роботи: фотофіксація та інтерв'ювання.

Джерельна база роботи. Джерельна база дослідженнь представлена ​​законодавчими актами з питань збереження і презентації культурного ландшафту міжнародного, всеукраїнського і регіонального рівнів: Інтернет-документи; матеріали з бібліотеки природного парку «Клеба-Бик» і Центральної бібліотеки м.Костянтинівка Донецької області, а також матеріали наукових експедицій, долнбаських краєзнавців, публіцистичні роботи, пов'язані з різними аспектами культурного ландшафту Костянтинівського району.

У роботах також використовувалися друковані та електронні матеріали зарубіжних, вітчизняних і регіональних дослідників. Досліджено фонд краєзнавчого музею села Кіндратівка. Його аналіз представив учням можливість оцінити сучасний стан культурних ландшафтів села Кіндратівка і дозволив виявити напрямки розвитку культурної політики Костянтинівського району.

Важливим джерелом для написання учнівських статей з'явилися польові експедиції. Об'єктами їх вивчення були комплекс пам'яток старовини, до числа таких, відносяться: будівлі громадського й побутового призначення німецької колонії меннонітів (кінець ХІХ – початок ХХ століття) і навколишній їх культурний ландшафт пам’ятники жертвам Голодоморів в Україні 1932-1933 рр і культурний ландшафт у с. Кіндратівка. А також пам'ятник природи – Кіндратівські скам’янілі дерева та ін. З точки зору формування культурного ландшафту і ступеня його збереження авторами зібрано значний масив етнографічних матеріалів в селі Кіндратівка, які лягли в основу цієї збірки.

Хронологічні рамки дослідження охоплюють період другої половини ХІХ століття по теперішній час. Вибір даних хронологічних меж обумовлений часом колонізації земель німецькими переселенцями-меннонітами і сучасним станом території соціокультурних комплексів.

Територіальні рамки дослідження - сучасна адміністративна територія села Кіндратівка Костянтинівського району Донецької області.

Наукова новизна. Вперше учнями були розглянуті культурні ландшафти села Кіндратівка Костянтинівського району як потенційні об'єкти музеєфікації з виявленням їх змістовних і структурних компонентів, що визначають можливості їх використання в якості туристично-рекреаційних зон;

- виявлена ​​сукупність і взаємозв'язку матеріальних і знакових компонентів культурного ландшафту села і району;

- виявлені лакуни в законодавчо-правовій базі з проблеми збереження та музеєфікації об'єктів культурної спадщини с.Кіндратівка;

- представлені прогнозні характеристики культурного розвитку регіону та практичне пропозицію концепції зі створення музейно-паркових зон на території села Кіндратівка.

Основні висновки і результати учнівських робіт:

1. Культурний ландшафт села Кіндратівка Костянтинівського району це комплекс, що включає особливості природного середовища (ландшафт), нерухомі об'єкти, об'єкти культурної спадщини та пам'ятники нематеріальної культури, які є духовним, культурним, соціальним і економічним ресурсом регіонального співтовариства і України в цілому.

2. Культурний ландшафт села Кіндратівка формується історично в різних макро і мікро комплексах як природно оформлена єдність природного середовища, її об'єктів, наділених міфологічної сутністю і пам'ятниками культурної спадщини.

3. Важливим науковим і практичним засобом музеєфікації культурного ландшафту є створення музейно-паркових зон на території села Кіндратівка Костянтинівського району, які розглядаються як найбільш прийнятна і перспективна форма збереження культурного потенціалу, що дозволяє музеєфікувати як окремі пам'ятники, так і фрагментарно реконструювати історико-культурний ландшафт на основі органічної сполуки ландшафту, нерухомих пам'яток матеріальної спадщини і рухомих пам'яток духовної спадщини.

4. Розроблена і запропонована модель створення музейно-паркової зони є оптимальним варіантом музеєфікації історико-культурного потенціалу, окремих культурно-ландшафтних зон села Кіндратівка.

Теоретична значимість робіт полягає в тому, що сформульовані результати досліджень служать вирішенню теоретичних проблем в галузі охорони і використання об'єктів культурної спадщини. Зокрема - концептуального обгрунтування розгляду культурного ландшафту села Кіндратівка як єдиного комплексу різнорідних природних та історико-культурних компонентів, що підлягають з метою збереження і рекреаційно-туристичного використання музеєфікації на основі запропонованої моделі створення музейно-паркової зони.

Практична значимість. Висновки і положення дослідницьких робіт учнів можуть бути використані регіональними органами влади, музейними працівниками при розробці проектів музеєфікації об'єктів культурної спадщини, створення музейно-паркових зон, в тому числі в науково-дослідних цілях. Змістовна частина дослідження може бути затребувана при вивченні регіональної історії та в туристичній видавничій діяльності.
 

Категория: Мои статьи | Добавил: wolkan (29.08.2019)
Просмотров: 45 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[17.11.2019]
12 навчальний тиждень. З 25  по 29 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[17.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 18 – 22 листопада 2019 р (0)
[15.11.2019]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Інтерактиний плакат за підручником Л.Масол) (0)
[15.11.2019]
Єдиний національний урок «Безпечна країна» (0)
[14.11.2019]
Тиждень безпеки дорожнього руху. (0)
[10.11.2019]
ШКОЛА, ЯКА ПРОБУДЖУЄ ТА НАДИХАЄ ДО ДІЇ (0)
[09.11.2019]
До Дня української мови та писемності (0)
[08.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 11 - 15 листопада 2019 р (0)
[07.11.2019]
11 навчальний тиждень. З 18 листопада по 22 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[06.11.2019]
Про проведену роботу щодо вжитття заходів із запобігання впливу негативного середовища на дітей (0)
[02.11.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 04-08 листопада 2019 р (0)
[29.10.2019]
Фотографія, що оживає (0)
[25.10.2019]
Про відзначення в Кіндратівській СШ 75-ї річниці вигнання нацистських окупантів з території України (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня безпеки дорожнього руху в Кіндратівській СШ (0)
[25.10.2019]
Про проведення Єдиного дня пожежної безпеки в Кіндратівській СШ (0)
[24.10.2019]
10 навчальний тиждень. З 11 по 15 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[21.10.2019]
Що таке історична пам'ять? (0)
[21.10.2019]
2. Які на Вашу думку історичні події України більше вплинули на національну свідомість українців: трагічні чи героїчні? (0)
[21.10.2019]
У чому полягає позитивний та негативний вплив історичної пам’яті на формування української нації? (0)
[21.10.2019]
4. Які, на вашу думку, є умови оптимального вирішення питання вибору методів, засобів та форм навчально-виховної діяльності, що забезпечать (0)
[21.10.2019]
5. Чи потрібна «Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді» як документ у якому визначено бачення майбутнього, на основ (0)
[18.10.2019]
9 навчальний тиждень з 04 по 08 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[18.10.2019]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 28.10 по 01.11.2019 року (0)
[18.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 21-25 жовтня 2019 р (0)
[18.10.2019]
Кіндратівська СШ Тиждень БЖД (0)
[16.10.2019]
Панас Карпович Саксаганський (0)
[16.10.2019]
Фотографія, що оживає. Алла Горська. Автопортрет з сином (0)
[15.10.2019]
Сигнал лазера (для квеста) (0)
[15.10.2019]
«SpaceExpedition» П.І.Козачков (0)
[15.10.2019]
Легенда для МІСЦЕВИХ ПРОКСИМІАНЦІВ  (для заняття П.І.Козачков) (0)
[15.10.2019]
ЛЕГЕНДА ДЛЯ КОСМОНАВТІВ (0)
[11.10.2019]
Дослідження мозаїки Алли Горської (0)
[11.10.2019]
8-й навчальний тиждень з 21 по 25 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №8 (0)
[11.10.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 15-18 жовтня 2019 р (0)
[10.10.2019]
Мозаїки Алли Горської (0)
[10.10.2019]
Алла Горська "Автопортерт з сином" (збери картину з пазлів) (0)
[08.10.2019]
Інтерв'ю з військовослужбовцем, учасником АТО (0)
[04.10.2019]
7-й навчальний тиждень з 15 жовтня по 18 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №7 (1)
[30.09.2019]
ПЛАН РОБОТИ на 07 - 11 жовтня 2019 р (0)
[30.09.2019]
6-й навчальний тиждень з 07 по 11 жовтня 2019 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (6)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2019Сайт создан в системе uCoz