МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Суббота, 03.12.2016, 11:35
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [86]
методические статья [0]
в разделе размещены методические материалы
Мини-чат
500
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 1
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[02.10.2009]
Программа кандидата в ПРЕЗИДЕНТЫ ШКОЛЬНОГО ПАРЛАМЕНТА (3)
[02.11.2009]
Сценарий КВН-ЮИД (2)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[18.09.2009]
ПЛАН РАБОТЫ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА на 1 семестр 2009/2010 уч. года (6)
[03.09.2011]
План роботи класного керівника на 2011-2012 навчальний рік (1)
[27.11.2011]
аналіз позакласного виховного заходу (0)
Главная » Статьи » Мои статьи

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ПРФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ ЯК ШЛЯХ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ШКОЛЯРІВ

Актуальність проекту

Проблема вибору професії завжди була актуальною і тим більше, залишається такою в сучасних умовах. Яку професію обрати – одне з головних завдань у житті кожної людини. З причини незнання правил вибору професії, ситуації на ринку праці, відсутності практичного досвіду професійної діяльності близько 40% молодих людей обирають професію, яка не відповідає їх інтересам, нахилам та вподобанням. Особливо значущою є проблема набуття учнями адекватних знань про певний рід професійної діяльності, власні можливості оволодіння нею.

На ринку праці склалася парадоксальна ситуація – безробіття і дефіцит кадрів. Значна частина молоді після закінчення навчального закладу змушена працевлаштовуватися не за фахом, одержувати статус безробітного або взагалі виїжджати в пошуках роботи за межі області або держави.

Найпопулярнішими професіями, які сьогодні мають попит, є професії висококваліфікованих робітників-слюсарів, токарів, шахтарів, електрогазозварювальників, водіїв, кухарів, продавців та інших представників робочих професій. На ринку праці регіону, як і раніше, у надлишку економісти, юристи, бухгалтери, товарознавці, технологи, секретарі та інші.

Проблема підготовки учнів до свідомого вибору професії стає особливо актуальною тому, що орієнтація на певну професійну діяльність, свідомий вибір свого життєвого шляху є невід’ємною складовою всього навчально-виховному процесу в школі.

                      Обгрунтування необхідності проекту:
Зовсім через короткий час випускники шкіл зустрінуться з величезним світом професій. Їх чекає дуже важливий, можливо, найголовніший у житті вибір. У світі є дуже мало речей, які ми не можемо вибирати. До них відносяться наше власне тіло, історична епоха, в якій ми народилися, наші батьки, події раннього дитинства. Все інше в житті в тій чи іншій мірі залежить від нашого вибору. І одним з найбільш відповідальних, визначальних нашу долю виборів- є вибір професії. Є сенс поставитися до цього якомога більш серйозно.
Тому, наскільки вдало складається професійна діяльність, багато в чому залежить наше ставлення  до свого життя в цілому. Мати улюблену справу, що приносить задоволення і повагу оточуючих, це - велика життєва удача. Буде це чи ні - багато в чому залежить від бажання зробити ґрунтовний і розумний вибір професії.
 Профорієнтація допомагає:
• визначитися з вибором майбутньої професії;
• підібрати спеціальності які максимально відповідають інтересам і професійним очікуванням;
• співвіднести свої бажання і здібності;
• зорієнтуватися в подальшій навчальноій та професійной діяльності.
Для чого потрібна професійна орієнтація?
Якщо ви ще не знаєте, ким хочете стати, профорієнтація допоможе вибрати професію.
Якщо вам подобається будь-яка професійна сфера (наприклад, економічна), профорієнтація допоможе вибрати перелік спеціальностей, які відповідають сучасним вимогам ринку праці.
Якщо ви вже вибрали професію, профорієнтація зможе уточнити і перевірити ваш вибір відповідно до ваших здібностями, уподобаннями та професійними очікуваннями.
Профорієнтація допомагає виявити істинний вибір самої людини, і надалі побудувати свою долю виходячи з власних інтересів, а не нав'язаних ким-небудь.

     Ситуація з даної проблеми на сучасному етапі характеризується наступними параметрами:
• відсутністю цілісності щодо організації профорієнтаційної підготовки учнів;
• слабкою поінформованістю учнів до вирішення проблеми продовження освіти після школи;
• яскраво вираженим униканням самостійних рішень про шляхи продовження подальшої освіти;
• гострою потребою суспільства у кваліфікованих кадрах;
• низькою мотивацією, несформованістю у учнів професійного прогнозування.
Таким чином, в школі створені передумови для створення системи профорієнтаційної роботи з метою підготовки підростаючого покоління до ефективної поведінки в умовах сучасного ринку праці.

 

 

Зміст проекту

Проект з розробки системи профорієнтаційної роботи з  учнями реалізується в процесі навчання, позакласної, позашкільної діяльності в умовах взаємодії школи з іншими соціальними структурами: сім'єю, професійними навчальними закладами, центрами професійної орієнтації, службою зайнятості, підприємствами, установами, організаціями. Програма здійснюється поетапно з урахуванням вікових особливостей учнів, наступності у змісті, формах і методах роботи в початкової, основної, середньої (повної) школі.

 

 

Очікувані результати :

•        підвищення позитивного іміджу  професій;

•        забезпечення профінформаційних, профконсультаційних потреб учасників проекту;

•        функціонування бази профорієнтаційного досвіду за для  передачі його колегам.

 

 

 

 

 

 

 

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

Етап

Термін реалізації

Завдання

Відповідальні

І. Підготовчо-організаційний

Грудень-2015

Січень- 2016

обґрунтувати актуальність і перспективність для навчального закладу розробки цієї проблеми;

проаналізувати і узагальнити передовий досвід із цієї проблеми, досвід педагогічного колективу.

Колеснік К.М.

ІІ. Планово-прогностичний

Січень – Лютий2016

розробити проект (визначити конкретні цілі і завдання, зміст на кожному етапі дослідження);

здійснити захист проекту;

Колеснік К.М.

ІІІ. Організаційно-виконавчий

Березень2016-Травень 2017

Пізнавально-пошуковий етап .

формувати ціннісні орієнтації, мотивувати самопізнання, установку на власну активність у професійному самовизначенні та оволодінні професійною діяльністю;

систематично ознайомлювати з професіями у навчально-виховному процесі;

 формувати уміння самооцінки, самоаналізу з метою усвідомлення власної професійної спрямованості;

консультувати  щодо вибору профілю подальшої освіти, форм трудової підготовки.

Результат — вибір напряму (профілю) навчання, продовження освіти у 8—9 класах.Базовий (визначальний) етап (8—9 (8—11) класи).

вивчати наукові основи вибору професії, класифікаційні ознаки професії, вимоги професій до людини, основні професійно важливі  якості, правила вибору професії;

оволодіти методиками самопізнання, самооцінки; розвивати індивідуальні професійно важливі  якості;

формувати  вміння зіставляти вимоги, необхідні для здобуття конкретної професії, з власними можливостями та кон'юнктурою ринку праці;

 створювати умови для випробування можливостей учнів у різних видах трудової діяльності (консультації щодо вибору професії та навчального закладу; проведення професійного відбору для випускників загальноосвітніх навчально-виховних закладів).

Результат — сформованість особистісно значущого сенсу вибору професії, певної професійної спрямованості, професійне самовизначення учнів, готовність до зміни професійної спрямованості та переорієнтації на суміжні професії, на інші види діяльності відповідно до індивідуальних особливостей учнів та результатів профвідбору.

отримати власний інноваційний досвід;

розробити дидактичне і методичне забезпечення;

створити банк робітничих професій;

організувати роботу професійного лекторію;

розробити і упровадити «Діловий щоденник школяра»;

запровадити «Уроки реального трудового життя» (мета яких ознайомлення учнів старших класів з ситуацією на сучасному ринку праці, правилами та помилками вибору професії, формування мотивації до вибору актуальних на ринку праці професій);

активізувати Екскурсії на підприємства та зустрічі з наставниками.

Колеснік К.М.педпрацівники, батьки,робітники центру зайнятості, представники підприємств, навчальних закладів міста.

ІV. Корекційно -оцінний

Вересень 2017 – травень 2018

провести моніторинг результатів та якості  роботи виконавців проекту, виконати порівняльний аналіз за виробленими критеріями ефективності;

здійснити корекцію роботи колективу на основі даних моніторингу;

підготуватися до проведення звіту про результати роботи над проектом: аналіз та узагальнення результатів, оформлення методичних матеріалів, даних моніторингових досліджень;

Колеснік К.М.,адміністрація школи

V. Підсумковий

Серпень -вересень2018

відзвітувати про результати роботи над проектом;

виробити пропозиції до плану роботи школи із забезпечення умов поширення інноваційного досвіду серед учителів міста;

здійснити прогнозування перспективи подальшої роботи.

Колеснік К.М.адміністрація школи

 

 

Перший етап роботи — з молодшими школярами — пропедевтичний. Основне завдання його полягає у вихованні в дітей загальної трудової спрямованості, любові і сумлінного відношення до праці, готовності виконувати будь-яку роботу, необхідну суспільству, уміння підкоряти свої особисті інтереси інтересам колективу. На цьому етапі в плануванні профорієнтаційної роботи повинні бути передбачені такі заходи, що розкривали б перед школярами значення праці в житті людини і для суспільства, важливість праці представників різних професій для  господарства.

На другому етапі підготовки учнів до вибору професії (у середніх класах) продовжується робота з формування в школярів позитивного відношення до усіх видів трудової діяльності. Основним змістом профінформаційної роботи на цьому етапі є ознайомлення учнів з можливо більш широким колом ведучих професій з різних галузей господарства.

На третьому, останньому етапі підготовки учнів до вибору професії (у старших класах) планування профорієнтаційної роботи має специфіку, зумовлену завданнями, що стоять перед нею. На цьому етапі також плануються заходи, спрямовані на формування в учнів психологічної готовності до праці, розширення їхніх знань про світ праці. Одержавши визначений багаж знань на попередніх етапах, старшокласники психологічно готові до сприйняття більш складного інформаційного матеріалу про вибір професії. У цей період їм може бути запропонований для вивчення короткий курс про основи вибору професії. Заплановані профінформаційні заходи будуються таким чином, щоб у їхньому процесі здійснювався глибокий соціально-економічний і психологічний аналіз професій. Якісно більш високий рівень професійної інформації на цьому етапі сприяє тому, що старшокласники, засвоюючи її, у той же час опановують спосіб самостійного аналізу професій і застосовують його при ознайомленні з новими професіями.

Планування профорієнтаційної роботи зі старшокласниками передбачає вже не тільки проведення заходів щодо розширення їхніх знань про світ праці і розвитку пізнавальних інтересів, але і таких форм роботи, що спрямовані на формування, поглиблення, закріплення існуючих інтересів до окремих сфер праці, професій.

У плануванні профконсультаційної роботи на цьому етапі роботи провідне місце повинне бути відведене вивченню і фіксації вчителем індивідуальних особливостей учнів, з огляду на які, учитель зможе дати пораду школяреві про вибір напрямку його майбутньої діяльності. Велика увага в плануванні на цьому етапі повинна бути відведена роботі з батьками учнів, шкільним лікарем, бібліотекарем і іншими учасниками цього великого комплексу, включеного в підготовку школярів до професійного самовизначення.

 

 

ОСНОВНІ ЗАХОДИ  ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ  РОБОТИ

 

Профорієнтаційна робота в школі проводиться з метою створення умов для усвідомленого професійного самовизначення учнів, за допомогою популяризації та поширення знань в області професій, професійної придатності, професійно важливих якостей людини і професійної кар'єри, будується на основі особистісного сприйняття світу професії, наближеного до кола професій найближчого оточення ( батьків, знайомих, професійної карти міста, регіону), шляхом розширення уявлення про світ професій. Для вирішення цього завдання використовуються форми і методи організації навчально - виховної діяльності, відповідні віковим особливостям учнів.

         Професійна орієнтація в загальноосвітньому закладі включає в себе наступні компоненти: професійне просвітництво, розвиток професійних інтересів і схильностей, професійну консультацію, соціально - професійну адаптацію.

         Професійна робота в школі здійснюється також і в системі позакласних, загальношкільних заходів.

Категория: Мои статьи | Добавил: wolkan (02.02.2016)
Просмотров: 92 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[02.12.2016]
13 навчальний тиждень. З 05 по 09 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[25.11.2016]
ПЛАН РАБОТЫ школьного ученического самоуправления на 28 ноября – 02 декабря 2016 г (0)
[25.11.2016]
12 навчальний тиждень. З 28 листопада по 2 грудня. Переглядаємо урок №12 (0)
[25.11.2016]
5 клас. Музичне мистецтво. Мультимедійна презентація. Урок за темою "Історія народу в піснях" (0)
[20.11.2016]
Сценарій проведення Лінійки – реквієму «Людської пам’яті мости…», присвяченої пам*яті жертв Голодоморів в Україні (0)
[19.11.2016]
План масових заходів шкільного учнівського самоврядування на 21-26 листопада 2016 року (0)
[17.11.2016]
Прямим текстом: Геноцид на низовому рівні. Об’єднані територіальні громади. Експертна програма (0)
[17.11.2016]
11 навчальний тиждень. З 21 по 25 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[13.11.2016]
Приклад проведення Майстер-класу на Конкурсі "Вчитель року" номінація "Музичне мистецтво" (0)
[13.11.2016]
Експертиза підручника (0)
[12.11.2016]
ПЛАН ШКОЛЬНЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УЧЕНИЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ на 14 – 18 ноября 2016 г (0)
[11.11.2016]
Дружковка не готова к повышению минималки (0)
[11.11.2016]
ЗАКОН УКРАЇНИ Про добровільне об’єднання територіальних громад (0)
[11.11.2016]
Как быть, если конкретный населенный пункт не хочет объединяться ни с одной громадой? (0)
[11.11.2016]
А если какой-то громаде не будет хватать собственных денег? (0)
[11.11.2016]
Кто будет финансировать социальную сферу населенных пунктов, которые наотрез отказываются объединяться в громады? (0)
[11.11.2016]
Почему города и села не хотят объединяться (0)
[11.11.2016]
Бунт сельсоветов: громады не хотят объединения (0)
[10.11.2016]
10 навчальний тиждень. З 14 по 18 листопада. Переглядаємо урок №10 (0)
[10.11.2016]
Відзначення 40-ї річниці створення Української Громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод (0)
[09.11.2016]
І ЗНОВУ "КАРУСЄЛІ" НА ДОНБАСІ.Особливості "добровільного" об'єднання територіальних громад в зоні АТО. "Що це було?" (0)
[09.11.2016]
Большой скандал в маленькой Кондратовке (0)
[09.11.2016]
Децентралізація у Костянтинівському районі: збори без оголошень та «каруселі» - Новини До ТеБе (0)
[04.11.2016]
9 навчальний тиждень з 07 по 11 листопада (0)
[31.10.2016]
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАХОДИ З ВІДЗНАЧЕННЯ ДНЯ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НІМЕЦЬКО-ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ (0)
[31.10.2016]
До 72-ї річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників (0)
[29.10.2016]
Де собака заритий.Урядом запропоновано підвищити МЗП до 3.200 грн,але відв'язати МЗП від нарахувань на зарплату бюджетників (0)
[29.10.2016]
Завдання для учнівського самоврядування на 8 навчальний тиждень.До уваги лідерів учнівського самоврядування! (0)
[29.10.2016]
8 навчальний тиждень Уроки. Домашні завдання (0)
[28.10.2016]
Метод проектів у системі учнівського самоврядування Автор: Рудіченко С.М., методист Костянтинівського РЦДЮТ (0)
[28.10.2016]
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо відзначення Дня пам'яті жертв голодоморів (0)
[28.10.2016]
Матеріали семінару педагогів-організаторів Костянтинівського району на базі Торського НВК (0)
[27.10.2016]
Освітяни столиці виходять на акцію протесту! (0)
[25.10.2016]
Для Вікторії Олександрівни з приводу пільгової пенсії (0)
[25.10.2016]
Науково-методичний семінар "Українське образотворче мистецтво як складова світової культури" (0)
[24.10.2016]
Науково-методичний семінар Мобільне навчання з предметів "Музичне мистецтво" та "Художня культура" (0)
[23.10.2016]
Матеріали учасників Конкурсу "Вчитель року-2017" (0)
[22.10.2016]
Матеріали учасника конкурсу Учитель року -2017 у номінації "Музичне мистецтво. Кущенко Е.Б. (0)
[19.10.2016]
Умови І (МІСЬКОГО/РАЙОННОГО) ТУРУ Конкурсу "Вчитель року" (0)
[19.10.2016]
Умови ІІ (ОБЛАСНИЙ) ТУРУ. ВІДБІРКОВИЙ ЕТАП для учасників Конкурсу "Вчитель року" (0)
Наши партнёры
Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2016Сайт создан в системе uCoz