МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт змішаного мобільного дистанційного навчання
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Среда, 12.12.2018, 07:12
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [91]
методические статья [0]
в разделе размещены методические материалы
Мини-чат
Наш опрос
Який формат сучасного уроку для вас найзручнішій
Всего ответов: 19
Видео
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (6)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 клас. Уроки (за підручником Л.Масол) (4)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (4)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
Главная » Статьи » Мои статьи

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

Кущенко Едуард Борисович, педагог-організатор-методист Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району Донецької області, спеціаліст вищої категорії


          В даний час, коли школа стоїть перед необхідністю осучаснення та гуманізації освіти, істотну роль в цьому може зіграти робота шкільного музею, яка має специфічні, тільки їй притаманними особливостями освітньо-виховного впливу на учнів. Безсумнівно, що шкільний музей повинен стати засобом соціальної адаптації учнів, накопичення і розвитку ними соціального досвіду. Саме шкільному музею належить важлива роль у вихованні основ патріотизму серед учнів. Музей формує і розвиває соціально значущі цінності підлітка: героїчні події вітчизняної історії, революція гідності, видатні досягнення країни в області політики, науки і культури.

Як показує досвід, сьогодні відзначається поступове падіння інтересу школярів до традиційної екскурсії, але у них з'являється прагнення до самостійного знайомства з музеєм, тому все більший інтерес набувають інтерактивні форми роботи з підлітковою аудиторією, робота краєзнавчих музеїв набуває нового звучання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району розробляє свої програми відповідно до вікових особливостей аудиторії, що дозволяє учням отримувати додаткові знання з історії, культури, природи рідного краю.   Віртуальний шкільний Інтернет-музей, відповідно до інформаційно-комунікаційного профілю школи, прагне активніше використовувати нові інформаційні технології. На персональному сайті педагога-організатора школи  створені тематичні інтернет-сторінки з віртуальними екскурсіями не тільки до шкільного музею, а й по рідному краю, та по музеях шкіл Костянтинівського району:

 (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94; http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98), які набувають все більш інтерактивний характер, тобто не тільки пропонують інформацію, але і втягують до спілкування з музеєм через анімовані плани і схеми, ігри, чати та інші «новомодні» кошти комунікації, які стали для юного покоління вже звичними. Популярність віртуальних екскурсій зростає з кожним днем, про свідчить кількість відвідувачів сайту (до 2.000 на день, а загалом, сайт відвідало вже більше 2,5 млн відвідувачів). Проект «Шкільний музей в новому інформаційному просторі» почався ще в липні 2009 року. На сайті педагога-організатора школи http://vospitatel.ucoz.ua/  було «відкрито» кілька тематичних «залів», підготовлено кілька віртуальних екскурсій по шкільним музеям району, зібрані офіційні і методичні матеріали в електронному вигляді по темі «Шкільний музей», розміщені віртуальні екскурсії до регіонального ландшафтного парку «Клебан Бик», до пам’ятників природи «Кіндратівські скам’янілі дерева»,  «Білокузьминівське крейдяне оголення», Музею народного побуту села Олександро-Калинове Костянтинівського району,  Екологічній стежці «Кіндратівська» (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ), тощо. Сьогодні сайт являє собою базу даних, в якій містяться відомості про шкільний музей - http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303, віртуальні виставки, інтернет-конференції, інтернет-дослідження і проекти, дистанційні консультації - все це підкреслює значимість дуже важливої тези - щоб бути затребуваним новими поколіннями учнів, музей в школі повинен бути живим і доступним. Живим в сенсі постійного пошуку не тільки експонатів, а й пошуку нових форм і методів музейно - педагогічної роботи, яка дозволяла б безперервно «тримати» дитячу аудиторію, пробуджувати і підтримувати в ній інтерес до творчості і навчання. А це, в свою чергу, визначається творчої гнучкістю керівника та активістів шкільного музею. Як показує досвід роботи,традиційний шкільний музей має величезні можливості в сфері освітньої та виховної роботи з дитячо-юнацької аудиторією, але сучасний інформаційний світ висуває нові вимоги до музейного продукту і процес модифікації традиційної «вербально-візуальної» екскурсії стає неминучий. Робота з відвідувачами, і в першу чергу, з дитячо-юнацької аудиторією, є одним з провідних напрямків діяльності сучасного шкільного музею, на основі якого реалізуються його соціальна функція освіти і виховання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей нашої Кіндраітвської школи йде в ногу з часом, і готовий запропонувати підліткам найсучасніші форми роботи: Інтернет-лекції, віртуальні екскурсії та он-лайн уроки в музеї, он-лайн консультації, Інтернет-конкурси, вікторини, он-лайн тести, Інтернет-олімпіади - ось далеко не повний перелік пропонованих музеями ІКТ-послуг.

Новий інструментарій - інформаційно-комунікаційні технології та їх компетентне використання в рамках діяльності віртуального шкільного Інтернет-музею повинен служити залученню молодого покоління до питань історії Вітчизни, краю і сім'ї, української національної культури і навколишньої природи. В останні роки в практиці роботи віртуального шкільного музею сформувався принципово новий підхід до використання сучасних засобів відображення інформації. Більш того, в даному випадку матеріальний і мультимедійний об'єкти не працюють один без одного і не можуть бути пред'явлені окремо.

 Зрозуміло, що в умовах традиційного шкільного музею (експозицій, які потребують окремих шкільних приміщень, їх охорони, відповідних умов зберігання, тощо) все це може бути показано і за допомогою традиційних засобів (макети, схеми тощо), але сучасні засоби відображення інформації на Інтернет-сайті виявляються в даному випадку куди більш видовищними, а головне більш емоційними і, головне, доступнішими, ніж що-небудь інше. Вони пояснюють представлені матеріали, полегшують підлітку орієнтацію в просторі, привносять елементи сучасних комунікаційних технологій.

Шкільний музей повинен не тільки зберігати, вивчати і вести облік експонатів, а й демонструвати їх своїм відвідувачам. Тому зараз необхідно використовувати нові інформаційні технології в експозиційно-виставковійої роботі. Розглянемо основні напрямки комп'ютеризації діяльності нашого шкільного музею.

Автоматизація трудомістких ручних процедур, пов'язаних з підготовкою документів і обробкою інформації про експонати музею. Цю роботу проводить актив шкільного музею.

  1. Обліково-депозитарна робота:

• реєстрація нових надходжень до фондів музею;
• оформлення руху музейних експонатів;
• прийом на тимчасове зберігання і повернення власникам;
• виключення музейних предметів з облікової документації;
• складання топографічних описів;
• ведення різних картотек;
• проведення звірок.
2. Реставраційна діяльність
• ведення картотек безпеки;
• складання реставраційних паспортів.
3. Наукова робота
• складання наукових описів та ведення інвентарних книг;
• підготовка каталогів;
• аналіз колекції, підбір і підготовка матеріалів для публікацій і виступів.
4. Виставкова і експозиційна робота
• підбір експонатів для віртуальних виставок;
• підготовка виставкових каталогів і супровідної документації.
5. Пропаганда музейних колекцій.
• підготовка публікацій;
• створення мультимедійних компакт-дисків;
• підготовка Інтернет-сайтів і сторінок;
• розробка інтерактивних систем для відвідувачів.


Всі перераховані завдання тісно пов'язані між собою. Тільки створення комплексної інформаційної технології, що забезпечує реалізацію основних операцій на єдиної музейної базі даних, що організує і впорядкує всі процеси підготовки документів, здатне дати реальну економію часу та  зусиль  і привести до створення зведеного каталогу шкільного музейного фонду. Однак існує ряд проблем впровадження нових інформаційних технологій у шкільний музей, наприклад:

- Розрив між технологічними новаціями і готовністю музеїв до їх застосування.

- Фінансові та організаційні проблеми шкільного музею із застосування нових технологій.

- Інформаційні проблеми: уніфікація опису, достовірність інформації, проблеми вивченості колекції, тощо.

Комп'ютерні технології повинні дозволити підлітку отримувати потрібну йому інформацію на всьому шляху проходження по музею, але робити це слід ненав'язливо, не відволікаючи його уваги від суті експозиції. Тому наш шкільний віртуальний Інтернет-музей представляє собою короткий путівник по рідному краю, який складається з кількох захоплюючихвіртуальних Інтернет-екскурсій, які проводять юні екскурсоводи (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ).

Завдання, яке стоїть перед сучасним шкільним музеєм - не тільки створення сайту в мережі Інтернет, але і поступове формування повноцінного віртуального музею. Головна відмінність між ними – в наявності зворотного зв'язку: традиційний музейний сайт є лише технічний засіб для просування музейної інформації, а ось віртуальний музей здатний впливати на розвиток музею реального, допомогти в переосмисленні музейної діяльності. Таким чином, ми впевнені, що в майбутнє Україна повинна увійти з розвиненою шкільною музейною інформаційною інфраструктурою.

 

Список літератури:

  1. Дукельский В.Ю., Лебедев А.В. Віртуальний проект в просторі музею // Довідник керівника установ культури. - 2008, № 1. - С.82-87.
  2. Знаменський А.В. Модернізація музейної діяльності // Довідник керівника установи культури. - 2003 № 10. - с.70-75
  3. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інтернет - сайт як інструмент для роботи музейника // Довідник керівника установи культури. - 2007, № 11. - С.83-87
  4. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інформаційний простір музею. // Довідник керівника установи культури. - 2006, № 12. - С.83-88
    5. Решетніков Н.І. Експозиція шкільного музею. - К., 2006

 

Інтернет-джерела:

 

http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303
 

Категория: Мои статьи | Добавил: wolkan (01.09.2016)
Просмотров: 279 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[10.12.2018]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2018 Дня Збройних Сил України (0)
[10.12.2018]
Про підсумки проведення акції «Милосердя» до Міжнародного дня інвалідів в Кіндратівській СШ (0)
[10.12.2018]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ 27-ї річниці Всеукраїнського референдуму на підтвердження Акту проголошення незалежності Україн (0)
[10.12.2018]
Щодо виконання Плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років за період 25 червня – 24 листопада 2018 рок (0)
[10.12.2018]
Про відзначення в Кіндратівській СШ роковин Голодомору 1932-33 р. в Україні (0)
[10.12.2018]
Інформація щодо заходів, проведених з нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів (0)
[10.12.2018]
ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ДНЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ В КІНДРАТІВСЬКІЙ СШ В МЕЖАХ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ (0)
[10.12.2018]
Про підсумки проведення Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом у Кіндратівській СШ (0)
[09.12.2018]
В. Громовой: «педагогические папуасы» в вышиванках (0)
[07.12.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 10 – 14 грудня 2018 р (0)
[07.12.2018]
15 навчальний тиждень з 17 по 21 грудня (0)
[07.12.2018]
Як "заробити" оцінку на уроці (0)
[06.12.2018]
Положення про конкурс «Клас року» (0)
[05.12.2018]
До уваги класних керівників і учнів! Положення конкурсів! ТЕМРІНОВО!!! (0)
[30.11.2018]
Кондратовка и Иванополье болеют за «Донбасс» (0)
[30.11.2018]
14 навчальний тиждень. З 10 по 14 грудня. Переглядаємо урок №14 (0)
[29.11.2018]
Батьки зобов'язані повідомляти школу про причини відсутності дитини (0)
[29.11.2018]
Система роботи класних керівників 7-9 класів з превентивного виховання у Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів Виступ директора школи (0)
[26.11.2018]
Заходи до Дня Пам’яті жертв Голодомору (0)
[23.11.2018]
Технічна сторінка (0)
[23.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 03-07 грудня 2018 року (0)
[23.11.2018]
13 навчальний тиждень. З 03 по 07 грудня. Переглядаємо урок №13 (0)
[16.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 19 – 23 листопада 2018 р (0)
[16.11.2018]
12 навчальний тиждень. З 26 по 30 листопада. Переглядаємо і виконуємо завдання до уроку №12 (0)
[09.11.2018]
11 навчальний тиждень. З 19 листопада по 23 листопада. Переглядаємо урок №11 (0)
[09.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 12 - 16 листопада 2018 р (0)
[05.11.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 05 - 10 листопада 2018 р (0)
[26.10.2018]
10 навчальний тиждень. З 12 по 16 листопада. Переглядаємо урок №10 (1)
[26.10.2018]
28 ЖОВТНЯ — ДЕНЬ ВИГНАННЯ НАЦИСТСЬКИХ ОКУПАНТІВ, А НЕ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ — УКРАЇНСЬКИЙ ІНСТИТУТ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПАМ’ЯТІ (0)
[26.10.2018]
Вітання з Днем визволення України від фашистських загарбників (0)
[26.10.2018]
Про проведення заходів із відзначення 74-ї річниці вигнання нацистів з України (0)
[26.10.2018]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінніх канікулах з 29.10 по 02.11.2018 року (0)
[26.10.2018]
Пам’ятні дати в листопаді: (0)
[19.10.2018]
Мінфін: підвищення посадових окладів освітянам на 10 % – є передчасним (0)
[19.10.2018]
ІНФОРМАЦІЯ з виконання заходів Тижня безпеки життєдіяльності в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та прогр (0)
[19.10.2018]
ПЛАН РОБОТИ на 22-26 жовтня 2018 р (0)
[19.10.2018]
9 навчальний тиждень з 05 по 09 листопада Переглядаємо і виконуємо завдання уроку №9 (2)
[19.10.2018]
Інформація щодо виконання регіонального плану з відзначення 100-річчя з дня народження Василя Сухомлинського в Кіндратівській СШ І-ІІІ ступ (0)
[19.10.2018]
Афоризми Василя Сухомлинського: (0)
[19.10.2018]
Педагогічна спадщина Василя Сухомлинського (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2018Сайт создан в системе uCoz