МИСТЕЦТВО В ШКОЛІ
Сайт мобільного дистанційного навчання
МОБІЛЬНО! ЗРУЧНО! КОРИСНО!
Навчайтесь на нашому сайті!



 
Понедельник, 23.10.2017, 08:09
Приветствую Вас Гость
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [88]
методические статья [0]
в разделе размещены методические материалы
Мини-чат
Наш опрос
Який формат мультимедійного уроку вам більш зручніше використовувати в роботі?
Всего ответов: 55
Видео
Статистика

Онлайн всего: 5
Гостей: 5
Пользователей: 0
РЕКЛАМА
Block content
Самое популярное
[29.09.2009]
ПРОГРАММА ПРЕЗИДЕНТА ШКОЛЫ (0)
[26.09.2009]
МУЗЫКА КАК ВИД ИСКУССТВА (конспект урока-лекции по художественной культуре в 9 классе) (0)
[22.06.2014]
Календарь учителя на 2014-2015 учебный год (3)
[13.09.2009]
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА (11)
[01.12.2009]
Сценарий "ДЕНЬ СВЯТОГО НИКОЛАЯ" (7)
[10.02.2014]
МОЛОДЕЖЬ ЗА ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ Сценарий выступления агитбригады (0)
[28.05.2013]
Сценарий открытия пришкольного лагеря (с игровой программой) (0)
[23.08.2011]
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-8 класах (10)
[19.06.2016]
Навчальні плани на 2016-2017 рік (для всіх класів і всіх типів шкіл) (0)
[01.09.2012]
Стихи ко Дню освобождения Донбасса (1)
[08.06.2017]
Матеріали для проведення Першого уроку у 2017/2018 навчальному році (0)
[01.12.2012]
Сценарий ко Дню святого Николая (0)
[22.08.2011]
План виховної роботи школи на 2011-2012 навчальний рік (2)
[28.11.2012]
Сценарий к Международному Дню инвалидов (0)
[06.09.2009]
ОСЕННИЙ БАЛ и ОСЕННИЙ УТРЕННИК (сценарии) (0)
[19.06.2013]
Сценарий закрытия летнего пришкольного лагеря (игровая программа) (0)
[17.08.2013]
календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва в 1-2 класах за новою програмою 2013-2014 н.р (0)
[17.02.2014]
Сценарий конкурсной программы на 8 Марта "Мисс весна" для старшеклассников (0)
[12.08.2014]
Річний план роботи педагога-організатора на 2014-2015 н.р. (0)
[29.06.2015]
Готуємо навчальні плани на 2015-2016 н.р. (0)
[14.07.2016]
План виховної роботи школи на 2016-2017 н.р. (0)
[07.08.2011]
Конспект Першого уроку " Україна-наш спільний дім" (0)
[08.09.2014]
Календарно-тематичне планування з предмета «Захист Вітчизни» 10-11 класи (1,5 години) (0)
[25.07.2013]
План виховної роботи школи на 2013-2014 навчальний рік (0)
[20.08.2011]
Конспект первого урока "«Украина - наш общий дом» " (на русском языке) (8)
[13.09.2009]
ПРИВЕТСТВИЕ УЧАЩИХСЯ на ЮБИЛЕЕ РАЙОНА (сценарий) (0)
[09.04.2010]
Сценарий выступления агитбригады отряда"НАСЛЕДНИКИ ПОБЕДЫ",посвященного 65-й годовщине Победы (0)
[31.08.2017]
Мистецтво. 9 кл (Л.Масол) Уроки 1-2. Школи і лідери модерну (4)
[16.08.2011]
Конспект першого уроку «Україна - наш спільний дім» (Другий варіант) (0)
[27.02.2013]
Сценарий праздничного концерта для учителей школы, посвященного 8 Марта (0)
Главная » Статьи » Мои статьи

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

Кущенко Едуард Борисович, педагог-організатор-методист Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району Донецької області, спеціаліст вищої категорії


          В даний час, коли школа стоїть перед необхідністю осучаснення та гуманізації освіти, істотну роль в цьому може зіграти робота шкільного музею, яка має специфічні, тільки їй притаманними особливостями освітньо-виховного впливу на учнів. Безсумнівно, що шкільний музей повинен стати засобом соціальної адаптації учнів, накопичення і розвитку ними соціального досвіду. Саме шкільному музею належить важлива роль у вихованні основ патріотизму серед учнів. Музей формує і розвиває соціально значущі цінності підлітка: героїчні події вітчизняної історії, революція гідності, видатні досягнення країни в області політики, науки і культури.

Як показує досвід, сьогодні відзначається поступове падіння інтересу школярів до традиційної екскурсії, але у них з'являється прагнення до самостійного знайомства з музеєм, тому все більший інтерес набувають інтерактивні форми роботи з підлітковою аудиторією, робота краєзнавчих музеїв набуває нового звучання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району розробляє свої програми відповідно до вікових особливостей аудиторії, що дозволяє учням отримувати додаткові знання з історії, культури, природи рідного краю.   Віртуальний шкільний Інтернет-музей, відповідно до інформаційно-комунікаційного профілю школи, прагне активніше використовувати нові інформаційні технології. На персональному сайті педагога-організатора школи  створені тематичні інтернет-сторінки з віртуальними екскурсіями не тільки до шкільного музею, а й по рідному краю, та по музеях шкіл Костянтинівського району:

 (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94; http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98), які набувають все більш інтерактивний характер, тобто не тільки пропонують інформацію, але і втягують до спілкування з музеєм через анімовані плани і схеми, ігри, чати та інші «новомодні» кошти комунікації, які стали для юного покоління вже звичними. Популярність віртуальних екскурсій зростає з кожним днем, про свідчить кількість відвідувачів сайту (до 2.000 на день, а загалом, сайт відвідало вже більше 2,5 млн відвідувачів). Проект «Шкільний музей в новому інформаційному просторі» почався ще в липні 2009 року. На сайті педагога-організатора школи http://vospitatel.ucoz.ua/  було «відкрито» кілька тематичних «залів», підготовлено кілька віртуальних екскурсій по шкільним музеям району, зібрані офіційні і методичні матеріали в електронному вигляді по темі «Шкільний музей», розміщені віртуальні екскурсії до регіонального ландшафтного парку «Клебан Бик», до пам’ятників природи «Кіндратівські скам’янілі дерева»,  «Білокузьминівське крейдяне оголення», Музею народного побуту села Олександро-Калинове Костянтинівського району,  Екологічній стежці «Кіндратівська» (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ), тощо. Сьогодні сайт являє собою базу даних, в якій містяться відомості про шкільний музей - http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303, віртуальні виставки, інтернет-конференції, інтернет-дослідження і проекти, дистанційні консультації - все це підкреслює значимість дуже важливої тези - щоб бути затребуваним новими поколіннями учнів, музей в школі повинен бути живим і доступним. Живим в сенсі постійного пошуку не тільки експонатів, а й пошуку нових форм і методів музейно - педагогічної роботи, яка дозволяла б безперервно «тримати» дитячу аудиторію, пробуджувати і підтримувати в ній інтерес до творчості і навчання. А це, в свою чергу, визначається творчої гнучкістю керівника та активістів шкільного музею. Як показує досвід роботи,традиційний шкільний музей має величезні можливості в сфері освітньої та виховної роботи з дитячо-юнацької аудиторією, але сучасний інформаційний світ висуває нові вимоги до музейного продукту і процес модифікації традиційної «вербально-візуальної» екскурсії стає неминучий. Робота з відвідувачами, і в першу чергу, з дитячо-юнацької аудиторією, є одним з провідних напрямків діяльності сучасного шкільного музею, на основі якого реалізуються його соціальна функція освіти і виховання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей нашої Кіндраітвської школи йде в ногу з часом, і готовий запропонувати підліткам найсучасніші форми роботи: Інтернет-лекції, віртуальні екскурсії та он-лайн уроки в музеї, он-лайн консультації, Інтернет-конкурси, вікторини, он-лайн тести, Інтернет-олімпіади - ось далеко не повний перелік пропонованих музеями ІКТ-послуг.

Новий інструментарій - інформаційно-комунікаційні технології та їх компетентне використання в рамках діяльності віртуального шкільного Інтернет-музею повинен служити залученню молодого покоління до питань історії Вітчизни, краю і сім'ї, української національної культури і навколишньої природи. В останні роки в практиці роботи віртуального шкільного музею сформувався принципово новий підхід до використання сучасних засобів відображення інформації. Більш того, в даному випадку матеріальний і мультимедійний об'єкти не працюють один без одного і не можуть бути пред'явлені окремо.

 Зрозуміло, що в умовах традиційного шкільного музею (експозицій, які потребують окремих шкільних приміщень, їх охорони, відповідних умов зберігання, тощо) все це може бути показано і за допомогою традиційних засобів (макети, схеми тощо), але сучасні засоби відображення інформації на Інтернет-сайті виявляються в даному випадку куди більш видовищними, а головне більш емоційними і, головне, доступнішими, ніж що-небудь інше. Вони пояснюють представлені матеріали, полегшують підлітку орієнтацію в просторі, привносять елементи сучасних комунікаційних технологій.

Шкільний музей повинен не тільки зберігати, вивчати і вести облік експонатів, а й демонструвати їх своїм відвідувачам. Тому зараз необхідно використовувати нові інформаційні технології в експозиційно-виставковійої роботі. Розглянемо основні напрямки комп'ютеризації діяльності нашого шкільного музею.

Автоматизація трудомістких ручних процедур, пов'язаних з підготовкою документів і обробкою інформації про експонати музею. Цю роботу проводить актив шкільного музею.

  1. Обліково-депозитарна робота:

• реєстрація нових надходжень до фондів музею;
• оформлення руху музейних експонатів;
• прийом на тимчасове зберігання і повернення власникам;
• виключення музейних предметів з облікової документації;
• складання топографічних описів;
• ведення різних картотек;
• проведення звірок.
2. Реставраційна діяльність
• ведення картотек безпеки;
• складання реставраційних паспортів.
3. Наукова робота
• складання наукових описів та ведення інвентарних книг;
• підготовка каталогів;
• аналіз колекції, підбір і підготовка матеріалів для публікацій і виступів.
4. Виставкова і експозиційна робота
• підбір експонатів для віртуальних виставок;
• підготовка виставкових каталогів і супровідної документації.
5. Пропаганда музейних колекцій.
• підготовка публікацій;
• створення мультимедійних компакт-дисків;
• підготовка Інтернет-сайтів і сторінок;
• розробка інтерактивних систем для відвідувачів.


Всі перераховані завдання тісно пов'язані між собою. Тільки створення комплексної інформаційної технології, що забезпечує реалізацію основних операцій на єдиної музейної базі даних, що організує і впорядкує всі процеси підготовки документів, здатне дати реальну економію часу та  зусиль  і привести до створення зведеного каталогу шкільного музейного фонду. Однак існує ряд проблем впровадження нових інформаційних технологій у шкільний музей, наприклад:

- Розрив між технологічними новаціями і готовністю музеїв до їх застосування.

- Фінансові та організаційні проблеми шкільного музею із застосування нових технологій.

- Інформаційні проблеми: уніфікація опису, достовірність інформації, проблеми вивченості колекції, тощо.

Комп'ютерні технології повинні дозволити підлітку отримувати потрібну йому інформацію на всьому шляху проходження по музею, але робити це слід ненав'язливо, не відволікаючи його уваги від суті експозиції. Тому наш шкільний віртуальний Інтернет-музей представляє собою короткий путівник по рідному краю, який складається з кількох захоплюючихвіртуальних Інтернет-екскурсій, які проводять юні екскурсоводи (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ).

Завдання, яке стоїть перед сучасним шкільним музеєм - не тільки створення сайту в мережі Інтернет, але і поступове формування повноцінного віртуального музею. Головна відмінність між ними – в наявності зворотного зв'язку: традиційний музейний сайт є лише технічний засіб для просування музейної інформації, а ось віртуальний музей здатний впливати на розвиток музею реального, допомогти в переосмисленні музейної діяльності. Таким чином, ми впевнені, що в майбутнє Україна повинна увійти з розвиненою шкільною музейною інформаційною інфраструктурою.

 

Список літератури:

  1. Дукельский В.Ю., Лебедев А.В. Віртуальний проект в просторі музею // Довідник керівника установ культури. - 2008, № 1. - С.82-87.
  2. Знаменський А.В. Модернізація музейної діяльності // Довідник керівника установи культури. - 2003 № 10. - с.70-75
  3. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інтернет - сайт як інструмент для роботи музейника // Довідник керівника установи культури. - 2007, № 11. - С.83-87
  4. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інформаційний простір музею. // Довідник керівника установи культури. - 2006, № 12. - С.83-88
    5. Решетніков Н.І. Експозиція шкільного музею. - К., 2006

 

Інтернет-джерела:

 

http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303
 

Категория: Мои статьи | Добавил: wolkan (01.09.2016)
Просмотров: 124 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Форма входа
Поиск
Новое на сайте
[20.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Ідеали й образи Ренесансу (Ppt-презентація до уроку) (0)
[19.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 30 жовтня – 03 листопада 2017 р (0)
[19.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (Ppt-презентація СКАЧАТИ)) (0)
[18.10.2017]
9 кл. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого (мультимедійний підручник) (0)
[16.10.2017]
Тести с з мистецтва для 8-9 кл від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Тести з музичного мистецтва від LearningApps.org (0)
[16.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) 7-8 уроки (0)
[12.10.2017]
Про заходи з відзначення в Кіндратівській СШ у 2017 Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Зустріч старшокласників з працівником Костянтинівського військкомату майором М.Ю.Захарченком (0)
[12.10.2017]
Сторінками історії села Кіндратівка (відео) (0)
[12.10.2017]
План роботи Кіндратівської СШ І-ІІІ ступенів на осінні канікули з 17.10 по 29.10.2017 року (0)
[12.10.2017]
Про чергування співробітників в період святкування Дня захисника України (0)
[12.10.2017]
Звіт про роботу із зверненнями громадян у Кіндратівській спеціалізованій школі (0)
[11.10.2017]
Можливість стати студентом МАУП ще цього року тим, кто не склав ЗНО (0)
[11.10.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 11-12. Готика. Ppt-презентація з відеофайлами (0)
[10.10.2017]
Як скачувати презентації з мистецтва для 8-9 класів, розміщені на сайті (0)
[08.10.2017]
Конспекти уроків мистецтва. 9 клас (за підручником Л.Масол) (0)
[07.10.2017]
Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює (0)
[06.10.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 09 - 13 жовтня 2017 р (0)
[06.10.2017]
6-й навчальний тиждень з 09 по 13 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №6 (0)
[05.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12 У пошуках художньої експресії. (Ppt-презентація до уроку за підр.Л.Масол) (0)
[03.10.2017]
Про проведення виступів військовослужбовців у навчальних закладах Костянтинівського району (0)
[03.10.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 11-12. У пошуках художньої експресії (Мультимедійний підручник за Л.Масол) (0)
[29.09.2017]
ПЛАН РОБОТИ на 02-06 жовтня 2017 року (0)
[28.09.2017]
Про проведення заходів з військово-патріотичного виховання на 4-тому навчальному тижні 2017/2018 навчального року (0)
[28.09.2017]
5-й навчальний тиждень з 02 по 06 жовтня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №5 (0)
[27.09.2017]
8 клас. Мистецтво. Уроки 9-10. Романська архітектура. Лицарство. (Ppt-презентація з відео за підручником Л.Масол) (0)
[27.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Ppt-презентація до уроку) (0)
[27.09.2017]
Про проведення днів без автомобілів (0)
[25.09.2017]
9 клас. Мистецтво (за Л.Масол). Уроки 9-10. Лабіринтами художньої абстракції (Мультимедійний підручник) (0)
[22.09.2017]
ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ на 25-29 вересня 2017р (0)
[22.09.2017]
4-й навчальний тиждень з 25 по 29 вересня 2017 року. Переглядаємо й виконуємо завдання до уроку №4 (0)
[21.09.2017]
заходи, присвячені Дню партизанської славиНапередодні 22 вересня 2017 року, в школі відбулися заходи, присвячені Дню партизанської слави. (0)
[21.09.2017]
заходи з нагоди відзначення Міжнародного Дня миру (0)
[21.09.2017]
Мій шкільний двір – оазис (0)
[20.09.2017]
8 клас. Мистецтво (за Л.Масол) Ppt-презентація (з відео) Урок 7-8.Мистецькі перлини Візантії та Київської держави (0)
[20.09.2017]
питання для конкурсу "Відун" військово-патріотичної гри "Сокіл" Джура (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард Мультимедійна Ppt-презентція за підручником Л.Масол (з відео) (0)
[19.09.2017]
9 клас. Мистецтво. Уроки 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм (за Л.Масол) мультимедійний підручник (0)
[19.09.2017]
План заходів до Міжнародного Дня людини похилого віку в закладах освіти Костянтинівського району у 2017 році (0)
Наші партнери
 




Сайт учителя музичного мистецтва Толоконнікової Жанни Василівни


Сайт учителя музичного мистецтва Юанова Станіслава Маграіловича


Облако тегов
Профсоюз

Санаторно-курортное лечение


ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР (розрахувати свою майбутню пенсію можна ТУТ)

Печать страницы
Нашему сайту
Copyright MyCorp © 2017Сайт создан в системе uCoz